shetlander veulen transporteren, tips*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

shetlander veulen transporteren, tips*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 21:38

Goedendag,

eind mei gaan we een bijna jaarlingetje vervoeren uur rijden.
nu heb ik een 1.5 trailer en ervaring met grotere ponys, maar niet met veulens vervoeren.
ik las hoe je hem het beste kan neerzetten en een grote baal stro aan de voorkant kan plaatsen, moet dat dan echt stro van een boer zijn of kan je ook 3 baaltjes van dat stro bij welkoop kopen om voorop te gooien? ik heb transport beschermers en een zomerdeken gekocht. nieuwe halster en touw om hem eventueel vast te zetten maar er stond ook weer dat je hem los kon zetten?

wat was voor jou het beste idee om uw kleine pony te vervoeren. nu stokmaat 86 a 90.

Spoiler:
Kiekeboe


RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 22:01

oke, ja ik dacht misschien is hij dan extra beschermd voor stoten enzo! Je heb verder natuurlijk op dat moment geen zicht erop. is het verstandig na 30 min even te stoppen en te kijken of beter dan om door te rijden.
dat hooi is dat het zelfde als konijnen hooi voor in de bak want dan haalt ik 3 grote pakken van welkoop anders moet ik even een boer opbellen voor een baal.

Dus, beter gewoon los geen beschermers niks. wat stro en natuurlijk rustig rijden!

Spoiler:
Kiekeboe

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 22:10

het is 87 km rijden zeg maar uur en 30 min, miss wat langer omdat we langzamer gaan rijden natuurlijk om onnodig te remmen etc te voorkomen.

helaas kunnen we hem ook nergens nu aan helpen te leren wat beschermers etc zijn, we hebben hem van een boer in beerle overgekocht en halen hem 27 mei op!

Spoiler:
Kiekeboe

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Re: shetlander veulen transporteren, tips*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 22:13

top gaan we doen. heel erg bedankt voor de tips iedereen!.
spannend die dag :)

Spoiler:
Kiekeboe

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 22:31

Citaat:
Ehm, bedoel je nu drie van die plastic pakken van de Welkoop of bedoel je dat je daar een baal hooi van circa 15 kilo koopt? Ik denk namelijk dat mijn voorgangers met een baal hooi een échte baal bedoelen en niet een plastic zak met hooi erin of losgeschud hooi.

Nu kun je bij onze welkoop ook een échte baal hooi halen, maar je hebt het ook over "hooi van de boer" dus ik ben even in de war :-)


bij ons welkoop ken je voor paarden hooi in een verpakking kopen. eventueel in een hooi netje te hangen.
of anders een groter stuk hooi van een boer wat ik daarna eventueel gelijk bij hun stal kan gooien.

weet niet of het beter is om een baal voor ze neus te gooien of in een net te hangen. :$

Spoiler:
Kiekeboe

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Re: shetlander veulen transporteren, tips*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 22:33

dankjewel lukasje en de rest natuurlijk :)

Spoiler:
Kiekeboe

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Re: shetlander veulen transporteren, tips*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 22:36

:D ;) okkki

Spoiler:
Kiekeboe


RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Re: shetlander veulen transporteren, tips*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 22:46

dat met die facetime is echt een goed idee, whatsapp bellen en het kost niets maar.. als je ineens geen verbinding meer heb. dan zit je alsnog want dan valt hij vaak vanzelf uit :$ en waar vind je zo'n achteruit rij camera. ik heb ook me baby cam nog? met beeld. zou dat werken als je rijd ?

Spoiler:
Kiekeboe


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers