Thatsmyhorse.eu juridisch eigendom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:44

:+ we zien je bericht graag tegemoet Thatsmyhorse :P

Goedkoop mooie foto's?
http://www.SenZfoto.weebly.com


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:46

Lekker professioneel thatsmyhorse... niet weten hoe een forum werkt, maar wel reageren...

Nog een reden om er niet in te trappen...

Brainless

Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:47

thatsmyhorse schreef:
hallo ik wil hier graag op reageren met een berichtje
eilleen333

Mag ook gewoon hier in het topic hoor; dan wordt het voor iedereen gelijk duidelijk.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:49

Ik heb de indruk dat het voor de meeste hier allang duidelijk is... :D

Brainless

Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:51

Kuggur schreef:
Ik heb de indruk dat het voor de meeste hier allang duidelijk is... :D

Maar een discussie is altijd leuk :D

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

thatsmyhorse
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Thatsmyhorse.eu juridisch eigendom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:59

Algemeen bericht
Het betreurt ons dat enige misvattingen omtrent ‘That’s My Horse’ in berichten op social media zijn geplaatst.
Graag willen wij middels dit bericht deze misvattingen weerleggen en toelichten.
‘That’s My Horse’ betreft een databank waarin de eigenaar van een paard als zodanig kan worden geregistreerd. ‘That’s My Horse’ zal te allen tijde zorgvuldig een aantal benodigde gegevens (van paard en eigenaar) controleren, alvorens zij tot een registratie over zal gaan.
Een paard is op grond van de wet een roerende zaak. Dit betekent onder andere dat niet slechts één document kan dienen tot bewijs van het eigendomsrecht op een paard. Indien een rechter dient te oordelen over welke partij eigenaar is van een paard, dan dient hij alle omstandigheden (en documenten) van het geval hierbij in acht te nemen. Dit is exact de handelswijze van ‘That’s My Horse’. Met behulp van - bijvoorbeeld - een koopovereenkomst, betalingsbewijzen, stamboekpapieren en een paspoort, zal ‘That’s My Horse’ - naar beste inzicht en vermogen -controleren of een opdrachtgever daadwerkelijk eigenaar is van een paard. Indien ‘That’s My Horse’ na bestudering van de benodigde gegevens en documenten niet overtuigd is van het eigendomsrecht van haar opdrachtgever, dan zal zij dan ook niet overgaan tot een registratie van deze opdrachtgever als eigenaar van een paard.
Slechts vanwege bovenstaande dient ‘That’s My Horse’ in haar Algemene Voorwaarden te vermelden dat de registratie en het eigendomscertificaat geen dwingend bewijs zoals bedoeld in artikel 151 Rv betreft. Dit is derhalve simpelweg een juridische formaliteit.
Tot slot verzoeken wij een ieder welke vragen heeft betreffende de werkzaamheden van ‘That’s My Horse’, deze vragen direct aan ons te richten. Graag voorkomen wij dat onjuiste negatieve uitlatingen de ronde gaan. Daarbij wijzen wij volledigheidshalve op het feit dat deze uitlatingen onder omstandigheden smaad of laster kunnen opleveren.
Met vriendelijke groeten,

‘That’s My Horse’
De directie

Brainless

Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:06

Citaat:
Dit is exact de handelswijze van ‘That’s My Horse’. Met behulp van - bijvoorbeeld - een koopovereenkomst, betalingsbewijzen, stamboekpapieren en een paspoort, zal ‘That’s My Horse’ - naar beste inzicht en vermogen -controleren of een opdrachtgever daadwerkelijk eigenaar is van een paard.

Er staat nergens dat je een aankoopbewijs moet aanleveren, alleen een kopie van het paspoort.
Daarnaast heeft het dus helemaal geen extra zin dit bij jullie te registreren als ik de papieren (overeenkomst enz) ook gewoon in huis heb liggen.

Citaat:
Daarbij wijzen wij volledigheidshalve op het feit dat deze uitlatingen onder omstandigheden smaad of laster kunnen opleveren.

Dat is een boute uitspraak van een "bedrijf" die mensen voorspiegelt dat registratie bij jullie ervoor zorgt dat het paard officieel geregistreerd wordt als eigendom van de betreffende opgever.

Citaat:
Dit is derhalve simpelweg een juridische formaliteit.

Dus jullie kunnen garanderen dat als ik een paard opgeef als zijnde mijn paard jullie ervoor zorgen dat bij verkoop door een derde ik het paard weer terug kan vorderen?
Dat een registratie bij jullie als bewijs van eigendom wordt geaccepteerd bij een rechtszaak?

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:07

thatsmyhorse schreef:
Algemeen bericht
Het betreurt ons dat enige misvattingen omtrent ‘That’s My Horse’ in berichten op social media zijn geplaatst.
Graag willen wij middels dit bericht deze misvattingen weerleggen en toelichten.
‘That’s My Horse’ betreft een databank waarin de eigenaar van een paard als zodanig kan worden geregistreerd. ‘That’s My Horse’ zal te allen tijde zorgvuldig een aantal benodigde gegevens (van paard en eigenaar) controleren, alvorens zij tot een registratie over zal gaan.
Een paard is op grond van de wet een roerende zaak. Dit betekent onder andere dat niet slechts één document kan dienen tot bewijs van het eigendomsrecht op een paard. Indien een rechter dient te oordelen over welke partij eigenaar is van een paard, dan dient hij alle omstandigheden (en documenten) van het geval hierbij in acht te nemen. Dit is exact de handelswijze van ‘That’s My Horse’. Met behulp van - bijvoorbeeld - een koopovereenkomst, betalingsbewijzen, stamboekpapieren en een paspoort, zal ‘That’s My Horse’ - naar beste inzicht en vermogen -controleren of een opdrachtgever daadwerkelijk eigenaar is van een paard. Indien ‘That’s My Horse’ na bestudering van de benodigde gegevens en documenten niet overtuigd is van het eigendomsrecht van haar opdrachtgever, dan zal zij dan ook niet overgaan tot een registratie van deze opdrachtgever als eigenaar van een paard.
Slechts vanwege bovenstaande dient ‘That’s My Horse’ in haar Algemene Voorwaarden te vermelden dat de registratie en het eigendomscertificaat geen dwingend bewijs zoals bedoeld in artikel 151 Rv betreft. Dit is derhalve simpelweg een juridische formaliteit.
Tot slot verzoeken wij een ieder welke vragen heeft betreffende de werkzaamheden van ‘That’s My Horse’, deze vragen direct aan ons te richten. Graag voorkomen wij dat onjuiste negatieve uitlatingen de ronde gaan. Daarbij wijzen wij volledigheidshalve op het feit dat deze uitlatingen onder omstandigheden smaad of laster kunnen opleveren.
Met vriendelijke groeten,

‘That’s My Horse’
De directie

:')

Prachtig stukje blabla.
Feit blijft dat het stukje papier wat jullie uit geven geen enkele juridische waarde heeft.

Brainless

Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:09

Citaat:
een juridisch eigendomsbewijs

Dit is wat jullie aangeven op jullie:
En dat is bullshit; er bestaat geen juridisch eigendomsbewijs voor een paard; ook niet als je die zelf verzint.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

thatsmyhorse
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:11

Lees de algemene voorwaarden eerst maar en heb je dan nog opmerkingen dan kun je contact opnemen met xxxxxx en vragen naar
xxxxx
Dit zijn beide hippische juristen

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:12

thatsmyhorse schreef:
Tot slot verzoeken wij een ieder welke vragen heeft betreffende de werkzaamheden van ‘That’s My Horse’, deze vragen direct aan ons te richten. Graag voorkomen wij dat onjuiste negatieve uitlatingen de ronde gaan. Daarbij wijzen wij volledigheidshalve op het feit dat deze uitlatingen onder omstandigheden smaad of laster kunnen opleveren.
Met vriendelijke groeten,

‘That’s My Horse’
De directie


Misschien is een cursus Nederlands ook geen overbodige luxe?

Maar wat jullie zeggen is dat je eerst aan jullie moet bewijzen dat paard van jou is middels koopcontract etc. en dan krijg je een eigendomsbewijs?
Maar is heb al een eigendomsbewijs als ik een koopcontract heb dus de meerwaarde hiervan ontgaat mij volledig.
Op een dingetje na, het is natuurlijk leuk verdienen voor jullie.

Brainless

Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:17

thatsmyhorse schreef:
Lees de algemene voorwaarden eerst maar en heb je dan nog opmerkingen dan kun je contact opnemen met juristen kantoor xxxxen vragen naar
xxx
Dit zijn beide hippische juristen

Het is jullie/jouw bedrijf en met vragen moet moet ik naar een jurist?!
Dat is een verkeerde insteek als mensen vragen hebben over jullie werkzaamheden!

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:27

een forum als dit lijkt me een uitgelezen kans om 1 klanten te werven ( en je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn) en 2 om kennis en ervaring uit te wisselen ipv direct zodra er kritische kanttekeningen worden geplaatst met smaad te schermen.
wat een kansloze club zeg..... als je toch zo reageert. -O-

Ein Pferd auszubilden bedeutet nicht nur,dass man es zum Gehorsam erzieht,wie viele es meinen. Genauso wichtig ist es,dass das Pferd mit Freude macht,was man von ihm verlangt. (Nuno Oliveira)

www.landschapsstal.nl www.caballos-andaluces.com


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:37

thatsmyhorse schreef:
Lees de algemene voorwaarden eerst maar en heb je dan nog opmerkingen dan kun je contact opnemen met xxxxx en vragen naar
xxx
Dit zijn beide hippische juristen

Om te onderzoeken of ik jullie 75 euro wil betalen? Laat me niet lachen.
Als ik de rechtsgeldigheid van zo'n papertje zou checken vraag ik het toch niet aan jullie eigen mensen :+
En inderdaad reageren op mogelijke kritiek op jullie werkzaamheden met smaadaanklacht dreigementen, maakt een énorm betrouwbare indruk :roll:

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:13

Kuggur schreef:
thatsmyhorse schreef:
Lees de algemene voorwaarden eerst maar en heb je dan nog opmerkingen dan kun je contact opnemen met juristen kantoor xxxx en vragen naar
xxxx
Dit zijn beide hippische juristen

Om te onderzoeken of ik jullie 75 euro wil betalen? Laat me niet lachen.
Als ik de rechtsgeldigheid van zo'n papertje zou checken vraag ik het toch niet aan jullie eigen mensen :+
En inderdaad reageren op mogelijke kritiek op jullie werkzaamheden met smaadaanklacht dreigementen, maakt een énorm betrouwbare indruk :roll:


Toonbeeld van professionaliteit en kennis van het vak inderdaad. Kreeg ook al een pbtje

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Thatsmyhorse.eu juridisch eigendom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:30

Interessante keuze, deze PR strategie :')

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Thatsmyhorse.eu juridisch eigendom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:44

Ik vind het allemaal nogal kinderlijk klinken.
In Belgie heb je een mutatiebewijs.Dat bewaar je het best niet bij je paspoort en dat vul jij als ex eigenaar in samen met de nieuwe eigenaar als je het paard verkoopt.Samen met het aankoopbewijs de beste manier.

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:01

Ach.... arme "juristen" van thats my horse...

Die weten blijkbaar nog niet helemaal dat enige uitlatingen en ervaringen die niet altijd positief zijn, niet zomaar onder smaad en/of laster vallen.

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Thatsmyhorse.eu juridisch eigendom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:24

Hun openingstijden ook, tussen 10:00 en 12:00 _O-

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:30

@tmh:
Jullie zeggen een “officieel” eigendomsbewijs te maken. Hoe en waarop kan ik controleren dat deze echt en bindend is?

Verder zeggen jullie dat het geen dwingend bewijs is, wat heb ik er dan aan?

Misschien vergeten jullie dat je een paspoort ook op naam kan zetten

Ik kan voor mijn paard ook een papiertje maken waarop staat “eigendomsbewijs” en mijn handtekening.
Of jullie zijn oplichters, of jullie denken te simpel.

Ik zou graag feiten lezen. Referenties, juristen, harde feiten. Geen bericht op bokt vol met spelfouten. Waarom zijn oplichters makkelijk herkenbaar... juist, spelfouten.. :+
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 27-04-18 10:34, in het totaal 3 keer bewerkt

Tazzey
Berichten: 9479
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:30

thatsmyhorse schreef:
Algemeen bericht
Het betreurt ons dat enige misvattingen omtrent ‘That’s My Horse’ in berichten op social media zijn geplaatst.
Graag willen wij middels dit bericht deze misvattingen weerleggen en toelichten.
‘That’s My Horse’ betreft een databank waarin de eigenaar van een paard als zodanig kan worden geregistreerd. ‘That’s My Horse’ zal te allen tijde zorgvuldig een aantal benodigde gegevens (van paard en eigenaar) controleren, alvorens zij tot een registratie over zal gaan.
Een paard is op grond van de wet een roerende zaak. Dit betekent onder andere dat niet slechts één document kan dienen tot bewijs van het eigendomsrecht op een paard. Indien een rechter dient te oordelen over welke partij eigenaar is van een paard, dan dient hij alle omstandigheden (en documenten) van het geval hierbij in acht te nemen. Dit is exact de handelswijze van ‘That’s My Horse’. Met behulp van - bijvoorbeeld - een koopovereenkomst, betalingsbewijzen, stamboekpapieren en een paspoort, zal ‘That’s My Horse’ - naar beste inzicht en vermogen -controleren of een opdrachtgever daadwerkelijk eigenaar is van een paard. Indien ‘That’s My Horse’ na bestudering van de benodigde gegevens en documenten niet overtuigd is van het eigendomsrecht van haar opdrachtgever, dan zal zij dan ook niet overgaan tot een registratie van deze opdrachtgever als eigenaar van een paard.
Slechts vanwege bovenstaande dient ‘That’s My Horse’ in haar Algemene Voorwaarden te vermelden dat de registratie en het eigendomscertificaat geen dwingend bewijs zoals bedoeld in artikel 151 Rv betreft. Dit is derhalve simpelweg een juridische formaliteit.
Tot slot verzoeken wij een ieder welke vragen heeft betreffende de werkzaamheden van ‘That’s My Horse’, deze vragen direct aan ons te richten. Graag voorkomen wij dat onjuiste negatieve uitlatingen de ronde gaan. Daarbij wijzen wij volledigheidshalve op het feit dat deze uitlatingen onder omstandigheden smaad of laster kunnen opleveren.
Met vriendelijke groeten,

‘That’s My Horse’
De directie



Kort samengevat betaal je voor gebakken lucht.

Brainless

Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:36

Citaat:
Een paard is op grond van de wet een roerende zaak. Dit betekent onder andere dat niet slechts één document kan dienen tot bewijs van het eigendomsrecht op een paard.

Ehhh mijn auto, caravan en paardentrailer is roerend goed en toch heb ik daar maar 1 eigendomsbewijs van.
Wat heb ik dan nog meer nodig?!
Wil dat wel graag weten voordat iemand mijn trailer zomaar meeneemt.

Of kan ik die bij jullie ook registreren zodat ik in totaal 2 bewijzen heb?

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-18 10:37

Thats my horse, bedankt voor jullie input in dit topic. Mijn doel van dit topic was ook om te voorkomen dat mensen onbewust geld overmaken voor een dienst die geen meerwaarde heeft. Het is nooit mijn bedoeling om jullie als bedrijf in een kwaad daglicht te zetten. Het was mijn bedoeling mensen op de hoogte te brengen van de situatie.
Ik vind het tof dat jullie zelf gereageerd hebben hier. Bokkers die dit lezen kunnen nu zelf een goed overwogen keuze maken om wel of niet gebruik te maken van jullie diensten. Dank daarvoor.

Ik zou jullie wel als tip mee willen geven je iets professioneler en minder emotioneel op te stellen. En zoals al gezegd: controleer publieke berichten even goed op spelling en grammatica.

Nogmaals, dank voor jullie input in dit topic.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Brainless

Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:52

eilleen333 schreef:
Ik was het ook niet van plan hoor. Heb kritische vragen gesteld, maar krijg niet echt duidelijke antwoorden, en bovendien waren ze ook behoorlijk onbeleefd.

Waar/hoe heb jij die vragen gesteld en wat voor antwoorden kreeg je dan?

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Silly1972

Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:54

Tazzey schreef:
thatsmyhorse schreef:
Algemeen bericht
Het betreurt ons dat enige misvattingen omtrent ‘That’s My Horse’ in berichten op social media zijn geplaatst.
Graag willen wij middels dit bericht deze misvattingen weerleggen en toelichten.
‘That’s My Horse’ betreft een databank waarin de eigenaar van een paard als zodanig kan worden geregistreerd. ‘That’s My Horse’ zal te allen tijde zorgvuldig een aantal benodigde gegevens (van paard en eigenaar) controleren, alvorens zij tot een registratie over zal gaan.
Een paard is op grond van de wet een roerende zaak. Dit betekent onder andere dat niet slechts één document kan dienen tot bewijs van het eigendomsrecht op een paard. Indien een rechter dient te oordelen over welke partij eigenaar is van een paard, dan dient hij alle omstandigheden (en documenten) van het geval hierbij in acht te nemen. Dit is exact de handelswijze van ‘That’s My Horse’. Met behulp van - bijvoorbeeld - een koopovereenkomst, betalingsbewijzen, stamboekpapieren en een paspoort, zal ‘That’s My Horse’ - naar beste inzicht en vermogen -controleren of een opdrachtgever daadwerkelijk eigenaar is van een paard. Indien ‘That’s My Horse’ na bestudering van de benodigde gegevens en documenten niet overtuigd is van het eigendomsrecht van haar opdrachtgever, dan zal zij dan ook niet overgaan tot een registratie van deze opdrachtgever als eigenaar van een paard.
Slechts vanwege bovenstaande dient ‘That’s My Horse’ in haar Algemene Voorwaarden te vermelden dat de registratie en het eigendomscertificaat geen dwingend bewijs zoals bedoeld in artikel 151 Rv betreft. Dit is derhalve simpelweg een juridische formaliteit.
Tot slot verzoeken wij een ieder welke vragen heeft betreffende de werkzaamheden van ‘That’s My Horse’, deze vragen direct aan ons te richten. Graag voorkomen wij dat onjuiste negatieve uitlatingen de ronde gaan. Daarbij wijzen wij volledigheidshalve op het feit dat deze uitlatingen onder omstandigheden smaad of laster kunnen opleveren.
Met vriendelijke groeten,

‘That’s My Horse’
De directie



Kort samengevat betaal je voor gebakken lucht.


Je betaald voor het bij elkaar leggen en opslaan van de stukken :P

Nou, een ordner is een stuk goedkoper kan ik je vertellen :D.

Ennuhh thatsmyhorse
Aanklagen voor smaad en laster???
Nou ik zou zeggen ga je gang en heel veel succes daarmee.
Je vergeet vrijheid van meningsuiting ;)

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rainer, saarie, SemrushBot en 19 bezoekers