Wijslander schreef:Die prijzen gaan inderdaad wat ver.
Gisteren in een Volkswagen Golf 2.0 gezeten. Daarmee zou ik wel met 1 IJslander op stap kunnen...
VWestra schreef:Wauw dat is een gave Nissan!
assie schreef:Wat een knappe Navarra .
Heb je hem goed laten keuren? Ik ben bij 3 Navarra's wezen kijken namelijk vorig jaar (voor ik mijn rexton kocht) en alle 3 rot op de aansluiting cabine/achterkant. Schijnt een zwak punt te zijn bij deze auto's.
Zoooo jammer, want ik was echt verliefd. Als ik toen mijn rexton niet was tegengekomen was ik ook wel blijven zoeken naar een Navarra.
Heel veel rijplezier iig met je bakbeest
xxVon schreef:@Sjolvir -> Ik zal naar je toeteren als ik je ooit tegenkom. Deze zie je niet zosnel over t hoofd. Is zo'n grote pickup niet gigantisch duur in de wegenbelasting of staat hij op grijs?
Wijslander schreef:Die prijzen gaan inderdaad wat ver.
Gisteren in een Volkswagen Golf 2.0 gezeten. Daarmee zou ik wel met 1 IJslander op stap kunnen...
ikke schreef:Anoniem schreef:
Ik vraag me echt af waar ze die vraagprijzen vandaan halen
Als het aanbod daalt en de vraag stijgt, stijgen de prijzen vrolijk mee.
Sjolvir schreef:VWestra schreef:Wauw dat is een gave Nissan!
Thanx, went snel zo'n bakbeest, hi hi, rijdt super de luxe en alles doet het ook gewoonassie schreef:Wat een knappe Navarra .
Heb je hem goed laten keuren? Ik ben bij 3 Navarra's wezen kijken namelijk vorig jaar (voor ik mijn rexton kocht) en alle 3 rot op de aansluiting cabine/achterkant. Schijnt een zwak punt te zijn bij deze auto's.
Zoooo jammer, want ik was echt verliefd. Als ik toen mijn rexton niet was tegengekomen was ik ook wel blijven zoeken naar een Navarra.
Heel veel rijplezier iig met je bakbeest
Zit garantie op, komt bij garage weg, Ik heb er onder gelegen etc. en zelf behalve lekke uitlaat niets geks kunnen zien, maar deze gaat voor einde van garantie nog even langs mijn eigen garage, om na te kijken. Zit niet op gekkigheid te wachten, spaarpot is nu echt leeg (en die van pa ook, moet nog wat terug betalen geloof ik )
Ik had een Rexton, maar die waren allemaal te duur die ik tegenkwam, wel jammer. En ik heb best heel veel kosten gehad aan mijn Rexton en hij was uit 2006 en liep nu tegen minimaal 7000 reparatie kosten aan, dus moest ie weg.xxVon schreef:@Sjolvir -> Ik zal naar je toeteren als ik je ooit tegenkom. Deze zie je niet zosnel over t hoofd. Is zo'n grote pickup niet gigantisch duur in de wegenbelasting of staat hij op grijs?
Hij is redelijk herkenbaar ja. En uche ik rij hem niet grijs, was het maar waar, maar!! Hij is goedkoper in de wegenbelasting dan mijn Rexton was, die zat op 196 per maand (slik.. )deze op 162 Dat is in ieder geval minder dan het was.
Isabonny schreef:Wijslander schreef:Die prijzen gaan inderdaad wat ver.
Gisteren in een Volkswagen Golf 2.0 gezeten. Daarmee zou ik wel met 1 IJslander op stap kunnen...
Diesel? Ik heb een Golf plus diesel. Mag 1400 kg trekken, automaat, leren bekleding. Auto trekt met gemak een caravan berg op en af. En hij trok ook met gemak de 1,5 paards trailer met mijn Ijslander, toen we haar gingen halen .
Omdat we nu een tweepaards trailer hebben, zijn wij nu op zoek naar een mooie Tiguan die 2000 kg mag trekken.
ikke schreef:Anoniem schreef:
Ik vraag me echt af waar ze die vraagprijzen vandaan halen
Als het aanbod daalt en de vraag stijgt, stijgen de prijzen vrolijk mee.
Isabonny schreef:ikke schreef:
Als het aanbod daalt en de vraag stijgt, stijgen de prijzen vrolijk mee.
Volgens mijn man kopen ze vaker ook een oldtimer en zetten ze op dat onderstel een nieuwe, want blijkbaar zijn de onderstellen van de rangerovers/landrovers? niet veranderd en past dat dus gewoon. Dan heb je dus een moderne auto, wegenbelastingvrij . En dat is natuurlijk ook meer geld waard.
Maar ik zou nooit € 45.000 uitgeven voor een Range Rover uit 1971 , wat een geld... Als ik zoveel te besteden heb, dan loop ik ook gewoon een nieuwe Tiguan. Wegenbelasting is dan ook niet zo'n probleem, lijkt mij.
carika schreef:Ik mag een leasauto uitzoeken ter waarde van max.30.000 euro (600 euro per maand ex brandstof). Benzine!
Iemand nog een leuke tip? Ik rij nu een golf V 1.9 TDI en rij incidenteel met trail en een paard erachter.
Ik dacht zelf aan een Seat Leon:
Business business intense 1.4 TSI met DSG.
Automaat is geen harde eis maar over de DSG hoor ik veel goede verhalen.
Anoniem schreef:carika schreef:Ik mag een leasauto uitzoeken ter waarde van max.30.000 euro (600 euro per maand ex brandstof). Benzine!
Iemand nog een leuke tip? Ik rij nu een golf V 1.9 TDI en rij incidenteel met trail en een paard erachter.
Ik dacht zelf aan een Seat Leon:
Business business intense 1.4 TSI met DSG.
Automaat is geen harde eis maar over de DSG hoor ik veel goede verhalen.
Mijn dochter heeft een Leon ST FR automaat, is er helemaal verliefd op. De auto heeft nog nooit problemen vertoont, kan goed trekken en heeft ook een erg zuinige eco stand.
Heb je al aan de nieuwe Tesla model 3 gedacht?
Trekken zal voor deze auto echt helemaal geen probleem zijn, je drukt hem overal in een stopcontact en hij kan nog mega sportief presteren ook. Ook voor 600 euro per maand.
https://ev-database.nl/auto/1060/Tesla-Model-3
Is in aanschaf misschien ietsje duurder maar wel een sociaal verantwoorde keuze.
Anoniem schreef:carika schreef:Ik mag een leasauto uitzoeken ter waarde van max.30.000 euro (600 euro per maand ex brandstof). Benzine!
Iemand nog een leuke tip? Ik rij nu een golf V 1.9 TDI en rij incidenteel met trail en een paard erachter.
Ik dacht zelf aan een Seat Leon:
Business business intense 1.4 TSI met DSG.
Automaat is geen harde eis maar over de DSG hoor ik veel goede verhalen.
Mijn dochter heeft een Leon ST FR automaat, is er helemaal verliefd op. De auto heeft nog nooit problemen vertoont, kan goed trekken en heeft ook een erg zuinige eco stand.
Heb je al aan de nieuwe Tesla model 3 gedacht?
Trekken zal voor deze auto echt helemaal geen probleem zijn, je drukt hem overal in een stopcontact en hij kan nog mega sportief presteren ook. Ook voor 600 euro per maand.
https://ev-database.nl/auto/1060/Tesla-Model-3
Is in aanschaf misschien ietsje duurder maar wel een sociaal verantwoorde keuze.
Rex_Rolfo schreef:Gisteren op de radio: de actieradius, beschikbaarheid van laadpalen en de tijd nodig voor laden maakt het lastig om met een electrische auto op vakantie te gaan. Vraag aan eigenaar "hoe doet u dat". Antwoord "we gaan met het vliegtuig op vakantie". Weg eventuele milieuwinst
BMHP schreef:Rex_Rolfo schreef:Gisteren op de radio: de actieradius, beschikbaarheid van laadpalen en de tijd nodig voor laden maakt het lastig om met een electrische auto op vakantie te gaan. Vraag aan eigenaar "hoe doet u dat". Antwoord "we gaan met het vliegtuig op vakantie". Weg eventuele milieuwinst
Ja, en die groep gelooft ook nog dat ze milieu bewust bezig zijn. Elke keer als de woorden diesel en plastik vallen gaat het waarschuwende vingertje omhoog.
Vleesconsumptie en mest worden ook graag aangehaalt.
De oorzaak van de problemen lijkt voort te komen uit wijzigende EU-normen en subsidies, maar ligt enerzijds bij de onwil van politici om echte beslissingen te nemen. Maar het echte probleem ligt in onze welvaart en consumptie maatschappij. Een Tesla rijden is luxe en niet goed voor het millieu, evenals het kopen van welke andere auto dan ook.
BMHP schreef:Rex_Rolfo schreef:Gisteren op de radio: de actieradius, beschikbaarheid van laadpalen en de tijd nodig voor laden maakt het lastig om met een electrische auto op vakantie te gaan. Vraag aan eigenaar "hoe doet u dat". Antwoord "we gaan met het vliegtuig op vakantie". Weg eventuele milieuwinst
Ja, en die groep gelooft ook nog dat ze milieu bewust bezig zijn. Elke keer als de woorden diesel en plastik vallen gaat het waarschuwende vingertje omhoog.
Vleesconsumptie en mest worden ook graag aangehaalt.
De oorzaak van de problemen lijkt voort te komen uit wijzigende EU-normen en subsidies, maar ligt enerzijds bij de onwil van politici om echte beslissingen te nemen. Maar het echte probleem ligt in onze welvaart en consumptie maatschappij. Een Tesla rijden is luxe en niet goed voor het millieu, evenals het kopen van welke andere auto dan ook.
Ferera schreef:Goedemorgen,
Is het verstandig om met een Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI een Atec starline diamond 1,5 te trekken met een paard van 550 kg?
De trailer weegt leeg op papier 620 kg.
De auto heeft de volgende specificaties:
Ledig gewicht: 1.370 kg
Max. trekgewicht: 1.400 kg
Vermogen: 77 kW (105 PK)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers