Afbreken contract huur domein

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 10:36

Ik heb de paarden gisteren allemaal laten inschrijven. Heeft me 340 euro gekost.
Als ik hier buiten moet, is er geen andere oplossing. Eind mei/ begin juni bevalt mijn merrie
Ik heb ook al aan de eigenaar laten weten dat ik hier vetrek en de weide hier wordt klaargemaakt voor de koper, ik kan hier onmogelijk blijven.


Babootje

Berichten: 26186
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:43

Al jouw paarden. Hoeveel heb je er eigenlijk?

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 10:49

Liezel1 schreef:
Laat het, leer je les hieruit en zoek een andere wei per 1 mei

In 1 maand tijd? Ik heb tijdens 3 jaar zoeken nooit iets gevonden....

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:52

Maar een hoogdrachtig merrie op 250 km zetten?

En idd,om hoeveel paarden gaat het?
Het weide seizoen begint,er moet toch ergens bv een goedkope pensionstal te vinden zijn waar ze tijdelijk terecht kunnen?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:58

Peluchy schreef:
Liezel1 schreef:
Laat het, leer je les hieruit en zoek een andere wei per 1 mei

In 1 maand tijd? Ik heb tijdens 3 jaar zoeken nooit iets gevonden....

Je zult moeten. Je huidige wei is niet meer beschikbaar, de nieuwe wei is geen optie meer. De staleigenaar wil je daar niet meer hebben, en het gaat je niet lukken om dat af te dwingen. Dus je móet een andere plek vinden.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je ergens woont waar totaal geen voorzieningen voor paarden zijn binnen 25 kilometer? Je bent toch niet de enige paardenbezitter in de wijde omtrek? Misschien zul je wel moeten inleveren op je wensen, maar prioriteit is nu een veilig plekje voor je paarden en zeker voor je drachtige merrie. Bel iedere manege, pensioenstal, hang briefjes op in de winkels, plaats een advertentie op de Bokt Markt, vraag rond naar kleine boerenstallen in de omgeving.

Wel sterkte met de situatie, kan me voorstellen dat je hier boos en verdrietig om bent. :(:)

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 10:58

tengeltje11 schreef:
Maar een hoogdrachtig merrie op 250 km zetten?

En idd,om hoeveel paarden gaat het?
Het weide seizoen begint,er moet toch ergens bv een goedkope pensionstal te vinden zijn waar ze tijdelijk terecht kunnen?


Alles was geregeld. De veearts is hier geweest en heeft me er duidelijk op gedrukt dat het geen probleem is om de merrie 250 km te vervoeren. Ook al omdat het samen gebeurt met haar weidegenootjes.
Neen, pensionstallen in de buurt kosten 300 euro. Dat kan ik onmogelijk betalen.

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 11:04

Dani schreef:
Wel sterkte met de situatie, kan me voorstellen dat je hier boos en verdrietig om bent. :(:)

Ok, dat is duidelijk. Ik vroeg mij af of een eigenaar zomaar een contract kan vernietigen die al getekend en betaald is.
Ik heb in eerste instantie al drie jaar aan een stuk in de buurt gezocht. Eigenlijk continu. Ik deed niets anders. Neen, er zijn hier absoluut geen weides of stallingen te huur.
Ik heb dat in eerste instantie nagegaan. Het is tegenwoordig heel erg moeilijk om wat te vinden. Ik schrik er echt van. Wou dit niet geloven en ben daarom continu blijven zoeken.
In 1 maand tijd is dit onmogelijk.
Zit met loerdzwaar probleem vrees ik.


mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:09

Hoeveel paarden heb je? Ga je ook 250 km verderop wonen (op hetzelfde terrein, moet je dus ook andere woonruimte hebben?) waar woont je vriend?

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:31

Ik zou maar eens in gesprek gaan met de verhuurder, uitleggen waarom je zo emotioneel reageerde en kijken of jullie er nog uitkomen samen. Niet per Messenger, mail of app, maar gewoon in een persoonlijk gesprek. Kijken of zijn verwachtingen overeenkomen met die van jou, als dat op voorhand al misloopt dan zijn dat geen goede voorbodes voor de toekomst als je daar eenmaal bent met je paarden.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:37

Delphi2 schreef:
Ik zou maar eens in gesprek gaan met de verhuurder, uitleggen waarom je zo emotioneel reageerde en kijken of jullie er nog uitkomen samen. Niet per Messenger, mail of app, maar gewoon in een persoonlijk gesprek. Kijken of zijn verwachtingen overeenkomen met die van jou, als dat op voorhand al misloopt dan zijn dat geen goede voorbodes voor de toekomst als je daar eenmaal bent met je paarden.

Dit. Misschien anders een tuinman inhuren voor die bramen? Als deze plek zo belangrijk is zou ik dat er wel voor over hebben.

koeien op de weg...

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 11:38

Vooreerst mijn excuses dat ik jullie hiermee lastig val. Ben heel emotioneel.
Heel erg bedankt voor jullie raad.
Ik heb gesmeekt om te praten met de verhuurder, omdat het voor mij ontzettend moeilijk is in deze situatie om dit alles er email te communiceren, omdat veel verkeerd begrepen wordt en nuances niet duidelijk zijn.
Ik vind het onbegrijpelijk na alles wat ik gedaan heb om te kunnen verhuizen, dat de verhuurder me niet eens 1 persoonlijk gesprek aan telefoon gunt.
Ik ben er het hart van in. Vooral omdat hij dierenliefhebber pretendeerd te zijn met liefde voor de natuur.

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 11:41

GDG schreef:
Delphi2 schreef:
Ik zou maar eens in gesprek gaan met de verhuurder, uitleggen waarom je zo emotioneel reageerde en kijken of jullie er nog uitkomen samen. Niet per Messenger, mail of app, maar gewoon in een persoonlijk gesprek. Kijken of zijn verwachtingen overeenkomen met die van jou, als dat op voorhand al misloopt dan zijn dat geen goede voorbodes voor de toekomst als je daar eenmaal bent met je paarden.

Dit. Misschien anders een tuinman inhuren voor die bramen? Als deze plek zo belangrijk is zou ik dat er wel voor over hebben.

Mocht ik nu nog een kans krijgen ik zou er echt alles voor doen. Alles.
Krijg geen kans meer

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:47

Maar ga/ging jij ook verhuizen dan?of enkel de paarden?en om hoeveel paarden gaat het?

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:49

Mooie manier van verhuren; geld vangen en een ander eerst de troep laten opruimen, want dat zijn bramenstruiken...... Wij hebben ook een weide verhuurd. Netjes schoon opgeleverd, sloten uitgemaaid en nu is het aan de huurder om dit bij te houden. Dit staat ook op papier.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110623
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:52

Maar daar is ze zelf mee akkoord gegaan. Ze had ook nee kunnen zeggen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:55

In welke omgeving zoek je weiland?

Advertentie op de boktmarkt.

Stap voor stap dingen regelen.

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:08

mag schreef:
Hoeveel paarden heb je?


Hier ben ik ook benieuwd naar.
Voor hoeveel paarden zoek je plek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:08

Ts, in welke streek zoek je een weide?

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 13:57

Voor 8 paardjes. Probleem is ook dat ik er moet kunnen wonen. Omdat het anders te moeilijk is met werk en zo....daarom vind ik het zo moeilijk....
Is dus gelijk waar in België, want ik heb zelf geen huis. Woon hier nu ook tijdelijk.
Voor mij is opkuisen niet het probleem, ...ik kon het gewoon niet door schouder.

Babootje

Berichten: 26186
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:19

1 vraag die bij mij opdoemt.... Waarom, waarom in godsnaam heb je 8 paarden als je het niet kunt betalen.
En dan komt er nog een 9e bij.
Ik snap wel dat je nu niet zoveel kunt met die vraag, maar 8 paarden even snel ergens onderbrengen....
Ik dacht je hebt er 2 en 1 drachtige of iets dergelijks, maar 8....
Kun je niet een deel verkopen en dan 2, waaronder de drachtige houden en daar een plekje voor zoeken?

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:20

Wat voor maandelijks budget heb je te besteden voor huur woning en weiland voor die 8 paarden, heb jij vast werk/inkomen bijv, ik weet dat men tegenwoordig loonbriefjes vraagt eeral je kan huren?

En in welke regio zoek je?

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:24

Babootje schreef:
1 vraag die bij mij opdoemt.... Waarom, waarom in godsnaam heb je 8 paarden als je het niet kunt betalen.
En dan komt er nog een 9e bij.
Ik snap wel dat je nu niet zoveel kunt met die vraag, maar 8 paarden even snel ergens onderbrengen....
Ik dacht je hebt er 2 en 1 drachtige of iets dergelijks, maar 8....
Kun je niet een deel verkopen en dan 2, waaronder de drachtige houden en daar een plekje voor zoeken?

:j Ook een beetje wat ik dacht.
Al denk ik niet dat je 6 paarden binnen een maand kwijt bent (tenzij ze naar een handelaar gaan, wat er denk ik sowieso niet in zit).

Heel lastig pakket TS! Succes.

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 14:29

Babootje schreef:
1 vraag die bij mij opdoemt.... Waarom, waarom in godsnaam heb je 8 paarden als je het niet kunt betalen.
En dan komt er nog een 9e bij.
Ik snap wel dat je nu niet zoveel kunt met die vraag, maar 8 paarden even snel ergens onderbrengen....
Ik dacht je hebt er 2 en 1 drachtige of iets dergelijks, maar 8....
Kun je niet een deel verkopen en dan 2, waaronder de drachtige houden en daar een plekje voor zoeken?

Dat was de vraag niet. Ik had deze paarden al voor ik in problemen kwam. Mijn vriend is zijn huis aan het verkopen en binnen jaar hebben we definitieve oplossing voor altijd.
Daarom wou ik niet zeggen hoeveel paarden ik heb. Ik ga ze niet weg doen nu de oplossing binnen handbereik is. Zo ben ik niet.
Ik had voor binnen maand te verhuizen een contract voor een jaar op dat terrein. Daarover ging mijn vraag, of de verhuurder dit zomaar kan afbreken ondanks dat alles een maand voor de verhuis geregeld is.
Laten we bij de feiten blijven en niet moeilijker maken dan het is.

Spenk
Berichten: 21738
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:35

Als in dat contract afspraken staan die jij moest nakomen en dat doe je niet dan mag dat ja.. Of dat nou overmacht is of niet.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Afbreken contract huur domein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:38

Maar je bent nog niet verhuisd, dus in theorie zou het nog kunnen. Wat heb je de verhuurder gestuurd dat hij het zo opvat.

Mijn advies is om die man gewoon ff te bellen

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers