Opzegtermijn stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23311
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:16

En nou maar hopen dat de nieuwe pensionhouder ook op bokt zit, weet ie meteen wat voor vlees hij in de kuip heeft +:)+

Edit : ik hoef geen pb hoor :o

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Roodvos

Berichten: 6615
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:19

michelle___ schreef:
NinaCharlie schreef:
NEE.

Citaat:
Is er geen sprake van een schriftelijke overeenkomst, dan kan de pensionklant voor het begin van de nieuwe maand gewoon met het paard of pony vertrekken naar een andere stal. Geen opzegtermijn dus!


Er is helemaal geen contract, dus het is niet dat ik heb geweigerd te tekenen.
Ook geen mondelinge afspraak.


Hoe zit het dan? :')

Ja maar, hoe dan? :o?
Hoe is je paard dan ooit op die stal terecht gekomen? En hoe weet jij dan wat er wel/niet gebeurt m.b.t. afmesten, voeren, binnen en buiten zetten? En hoe weet jij dan wat je maandelijks moet betalen?
Of heb je ooit gewoon daar zonder iemand te zien of iets te zeggen je paard in een lege stal geparkeerd die je toevallig tegen kwam. En zie je per dag wel wat er wel of niet gebeurt is? En zie je maandelijks wel of je wel of niet iets betaald en is dat dan ook goed?
En is het dus ook mogelijk dat je op een dag komt en je paard aan een lantaarnpaal gebonden op straat staat?

Als je nu denkt "neeeee, natuurlijk niet". Dan zijn er dus wel afspraken gemaakt.

Zie net dat TS het al opgelost heeft. Top +:)+

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

cobiie

Berichten: 7266
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:19

Polly schreef:
Edit : ik hoef geen pb hoor :o

Ik maar denken dat ik speciaal was om die pb te ontvangen. -O-

[o]

xZiva_

Berichten: 3990
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 17:21

Besteed hier geen aandacht meer aan :) .
Laatst bijgewerkt door xZiva_ op 21-03-18 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:23

Jeetje zeg, waarom moet iedereen zo kattig doen?

Okay, de OP geeft bokt de indruk dat je een week voor de nieuwe maand even simpel via WhatsApp tegen je staleigenaar zegt dat je weg gaat. Dat geeft hem 1 week om iemand te vinden en er was geen fatsoen om het telefonisch of in persoon te zeggen. Natuurlijk komt dat niet netjes over.

Met je nieuwe reactie dat je het eigenlijk al eerder hebt aangegeven, dan nuanceer je het dus en valt het wel mee. Maar dat kan bokt natuurlijk van tevoren niet weten.

Fijn dat het is opgelost. Gelukkig is het ook op een uiteindelijke nette manier is gegaan.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:29

xZiva_ schreef:
StalNollie schreef:
dus als je bij wijze van vanavond in gesprek gaat en pensionhouder zegt

meid pak je spullen en je paard en je bent voor morgen per direct weg. vind je dat maar een normale gang van zaken.?
ik zou dit namelijk dan wel per direct van je verlangen als ik een pensionhouder was. dan ook maar meteen per direct weg.


Ik zou gelijk weg gaan ja. Het liefst was ik gisteren al weg. Ik heb vorige maand bij hem aangegeven dat ik op korte termijn weg zou gaan. Ik heb het fatsoen (wat ik volgens jullie dus niet heb) om deze maand te blijven en nog extra aan te geven dat ik echt 1 april weg ga.

Maar goed, ik ben blij dat jullie allemaal mijn staleigenaren niet zijn. Hij reageert namelijk een stuk koeler :') .


Ja nu wel maar als je ergens naar tevredenheid staat denk ik niet dat je het waardeert als je per direct je paard en spullen kan pakken. Want vaak denken we maar 1 kant op en dat is onze eigenste maar als het tegen ons keert kan het ineens niet meer.

Communicatie is overal belangrijk waar je ook staat of bent. Hij heeft ook van tevoren aangegeven wat hij prettig vond. En blijkbaar wat het zo lastig niet en is het opgelost.

En er zullen vast pensioneigenaren zijn die blij zijn dat jij daar geen klant bent. Dus iedereen blij.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Vjestagirl

Berichten: 26622
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:22

Stel nou dat jouw stalhouder jou vandaag, vanuit het niets, een appje had gestuurd dat je per 1 april weg moet zijn. Dan was je toch ook gaan zoeken en was je met die wet van een maand gekomen? Dan had je toch ook gerekend dat hij je op z'n vroegst per 1 mei eruit kon zetten?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:13

Wat zijn we allemaal pro stalhouder?

Ik denk dat velen in dit topic ook wel eens op een stal hebben gestaan waarvan we dachten ' wegwezen...'

Vanuit mijn eigen ervaring kan ik vertellen, als voorbeeldig stalhuurder, dat de verhuurder redelijk vaak niet netjes is.
En ja, ik heb ook stalhouders gehad die alleen maar konden appen...

Mijn mening, na 30 jaar paarden houden is, en blijft' op het moment dat je op een erf komt, onthef je jezelf van de grondwet' ..

Wij, stalhuurders, kunnen het ook bont maken, maar zij, stalverhuurders, weten waar onze zwakke plek zit, nl. op dat moment, op hun erf, met ons liefste bezit...

edit:typo
Laatst bijgewerkt door Nielojram op 21-03-18 20:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Es war schön.

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:38

xZiva_ schreef:
op het begin heeft de boer tegen mij gezegd: als je weg wil is het fijn als je het een maand van te voren aangeeft, en anders zien we het vanzelf.

[...]

sta ik in mijn recht om die maand niet te betalen?

De boer heeft dit aangegeven en dan is het netjes als je je hier aan zou houden.

Gelukkig is het probleem al opgelost.

NinaCharlie

Berichten: 3172
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:51

Kan ik hier uit opmaken dat in jouw ogen jouw mening boven de grondwet staat Nielojram?

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:58

NinaCharlie schreef:
Kan ik hier uit opmaken dat in jouw ogen jouw mening boven de grondwet staat Nielojram?


Zo zou je het kunnen lezen, idd.

Es war schön.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:02

cobiie schreef:
Sxnnelenix schreef:
Netje is het niet maar dat geld ook voor sommige reacties hiertussen jeeeeeeeeeetje, schrik ervan hoe bot mensen kunnen zijn vanachter hun schermpjes. Succes, je staat overigens wel in je recht hoor. Je hebt geen overeenkomst dus ook geen verplichtingen. Zoals ik al eerder zei. Wel ben ik het ermee eens dat je het contract had kunnen aanpassen in overleg, maar dat zou meer voor mijn eigen gevoel zijn. Succes ermee

Geen overeenkomst??
Volgens mij staat haar paard toch echt bij de staleigenaar, ze zijn dus samen een overeenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd. ;) Dan is het gebruikelijk om een kalendermaand als opzegtermijn te hebben.


Lol heb ik eigenlijk ook totaal toen niet gedaan, is daar ooit nog iets van roddel en achterklap door ontstaan? 8-) :')

Ben zelf ook van dat principe niets getekend is gewoon in wederzijds overleg. Als ik altijd netjes betaald heb, dan voel ik mij niet verschuldigd nog een maand ergens te betalen als mijn paard daar niet meer staat.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:09

ik ben zo blij dat ik ben gestopt met het pension gebeuren, ik laat liever alles leeg staan dan dit geneuzel *\o/*


heerlijk :+

Anomien

Berichten: 7266
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Opzegtermijn stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:15

Ondanks dat je geen stal hebt. Zat er voor de pensionhouder wel een verdienmodel aan.
Dus de beredenering dat hij enkel een hooi eter minder heeft vind ik niet kloppen.

Ik zou hem ook een maand doorbetalen.
De uitspraak... “ ik ga op korte termijn weg”. Zegt nog weinig.

Dus ja. Maandje dubbele lasten. Desnoods een halve maand. Maar betalen zou ik zeker. Wel zo netjes. Want hij heeft een verdienmodel!

Mama van mijn lieve meisjes

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:27

Hoppit schreef:
Ben zelf ook van dat principe niets getekend is gewoon in wederzijds overleg. Als ik altijd netjes betaald heb, dan voel ik mij niet verschuldigd nog een maand ergens te betalen als mijn paard daar niet meer staat.

Moet toch ook niet? Gaat gewoon om minstens een maand voordat je vertrekt een seintje te geven. Zodat je stalhouder niet voor een voldongen feit komt te staan. Een beetje tijd voor een nieuwe huurder te zoeken en inkomsten te hebben. Net zoals ze jou ook niet morgen buiten kunnen zetten zodat jij ook tijd hebt om een nieuwe stal te zoeken en je paard niet in de living moet parkeren.

Als je onderling overheen kan komen om het anders aan te pakken is dat geen probleem. Of je nu een paar weken langer mag blijven of je stadhouder vindt het niet erg om je 2 weken eerder uit te zwaaien omdat hij toch al een nieuw kandidaat heeft of zich niets aantrekt van zijn inkomstenverlies.

Maar wettelijk, dat is een maand. Dus als je vraagt kan mijn stalhouder dit maken dan mag je nog heel veel vinden, het antwoord is ja.

Er zijn andere wetten en regels in het leven die ik ook flauw vind maar helaas: tot nu toe nog niet erdoor gekregen dat ik mij enkel aan de wetten mag houden die in mijn straatje passen :D .


Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Opzegtermijn stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:51

He da's jammer he, dat je niet mag kiezen welke op jou van toepassing zijn :D

Maar met wederzijds overleg bedoel ik dat ook idd, je geeft netjes aan van 'goh, k zit er aan te denken' of de situatie is zodanig dat je beiden iets hebt dat het asap moet. Wanneer je concreet meer weet geef je dat door en schud je elkaar de hand.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:30

Nielojram schreef:
Wat zijn we allemaal pro stalhouder?

Ik denk dat velen in dit topic ook wel eens op een stal hebben gestaan waarvan we dachten ' wegwezen...'


Klopt, maar ik heb wel altijd netjes gedaan wat ik van te voren wist, namelijk een opzegtermijn in acht nemen. En als ik eerder weg wilde heb je inderdaad even extra kosten. Iets met fatsoen, maar goed dat ben ik.

Op de tweede pagina staat iets anders dan de OP, dus het topic gaat dan eigenlijk over een probleem wat er niet is?

.........

Nicje87

Berichten: 9842
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:51

Deze "boer" heeft schijnbaar nog vertrouwen in mensen dat de dingen netjes gedaan worden.

Door dit soort acties van huurders raakt het vertrouwen weg en wordt er overal met contracten en regels gewerkt.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:59

Hoppit schreef:
He da's jammer he, dat je niet mag kiezen welke op jou van toepassing zijn :D

Maar met wederzijds overleg bedoel ik dat ook idd, je geeft netjes aan van 'goh, k zit er aan te denken' of de situatie is zodanig dat je beiden iets hebt dat het asap moet. Wanneer je concreet meer weet geef je dat door en schud je elkaar de hand.

Maar dan nog blijft het gewoon goodwill van de stalhouder. Hij heeft evenveel recht om te zeggen "goh, ik zit eraan te denken dat je gewoon een maand op voorhand je opzeg doet". Dat maakt hem geen hork, niet asociaal, niet klantonvriendelijk. Dat maakt dat hij gewoon recht heeft om ervoor te kiezen zijn inkomsten niet te verliezen waar hij recht op heeft.

Het is als in een winkel. Elke winkel heeft verplicht een minimumservice. Er zullen winkels zijn die veel verder gaan in die service. Leuk voor de klant en misschien dat er meer mensen zullen blijven, maar de winkel die zich alleen houdt aan wat hij minimum verplicht is, heeft daar ook alle recht toe. Puntje bij paaltje: màg hij zijn opzegtermijn laten wegvallen als goodwill: ja. Moét hij : nee.
En ik vind een maand op voorhand opzeggen persoonlijk ook echt niet zo dramatisch lang op voorhand.

Omgekeerd geldt het trouwens ook. Jij mag ook perfect zeggen "goh, ik zit er aan te denken om ergens in juni te verhuizen." en dan uiteindelijk in maart op te zeggen en april te vertrekken. Ook vervelend als je stalhouder al rekende op minstens inkomsten tot dan, maar ook evengoed jouw recht. (behalve natuurlijk als je echt een tijdelijk contract hebt opgesteld tot juni dat is iets anders).

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

xZiva_

Berichten: 3990
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Opzegtermijn stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 12:18

Nogmaals:
Ik zeg nergens dat ik niet ga betalen. Beter nog: ik heb gemeld dat het al opgelost is.

Mijn enige vraag was of ik in mijn recht stond. Het antwoord is nee, dus daarmee is mijn vraag beantwoord.

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

Anomien

Berichten: 7266
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:26

xZiva_ schreef:
Nogmaals:
Ik zeg nergens dat ik niet ga betalen. Beter nog: ik heb gemeld dat het al opgelost is.

Mijn enige vraag was of ik in mijn recht stond. Het antwoord is nee, dus daarmee is mijn vraag beantwoord.


Top!! Netjes opgelost ts!!

Mama van mijn lieve meisjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker