[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:48

Zijn er eigenlijk ook al auto's die 2000 kg kunnen trekken en die op waterstof rijden?

Liefst zou ik een waterstofmotor in mijn oude landrover inbouwen :D.
Met al die maatregelen die men aan het nemen is om oude dieselauto's uit de steden te weren, hebben wij zometeen een probleem. We hebben alleen 2 dieselauto's: een 47 jaar oude Landrover en een Golf PLus van 12 jaar oud.

Ik vind het zo erg van mijn Golf, maar we staan op het punt om hem weg te doen, omdat we er niet meer mee de stad in kunnen rijden (er zijn tenminste steeds meer steden waar men dieselauto's gaat weren).
Het is zo'n superauto. Hij trekt de caravan zo met 120 km per uur een berg op (soms moet je even gas geven om een vrachtwagen in te halen, en hoewel we ons normaal heel goed aan de snelheid houden, hebben we dat toch ook een keer moeten uitproberen :o ).
Het is net of er niks achter hangt als je in de bergen even moet versnellen.
Hij mag helaas maar 1400 kg trekken, dus kan mijn 2 paards trailer er niet achter.
En dan heeft hij ook nog beige leren bekleding en is het een automaat. Ik ben helemaal verliefd op die auto, als was het kwa uiterlijk niet mijn 1e keus.

Maar goed, op dit moment staat er een VW Variant TSI (ik meen een 1400, maar kan ook een 1600 zijn) station benzine in de garage, die we dit weekend mogen proberen.Hele mooie auto, maar ik miste al de trekkracht van de Golf diesel. Je wordt niet in je stoel gedrukt als je even gas geeft. Dat zal toch wel wat gaan tegenvallen, ben ik bang, als we weer met de caravan naar Oostenrijk gaan.
En dus zat ik te googelen op waterstof auto's, maar die zijn er nog niet zo veel. Ik kan ook niks vinden over het max. trekvermogen van die auto's. Het mooiste zou natuurlijk zijn een waterstof auto die gewoon 2000 kg mag trekken. Maar bestaan die al?


ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 15:33

Isabonny schreef:
Zijn er eigenlijk ook al auto's die 2000 kg kunnen trekken en die op waterstof rijden?

Liefst zou ik een waterstofmotor in mijn oude landrover inbouwen :D.
Met al die maatregelen die men aan het nemen is om oude dieselauto's uit de steden te weren, hebben wij zometeen een probleem. We hebben alleen 2 dieselauto's: een 47 jaar oude Landrover en een Golf PLus van 12 jaar oud.

Ik vind het zo erg van mijn Golf, maar we staan op het punt om hem weg te doen, omdat we er niet meer mee de stad in kunnen rijden (er zijn tenminste steeds meer steden waar men dieselauto's gaat weren).
Het is zo'n superauto. Hij trekt de caravan zo met 120 km per uur een berg op (soms moet je even gas geven om een vrachtwagen in te halen, en hoewel we ons normaal heel goed aan de snelheid houden, hebben we dat toch ook een keer moeten uitproberen :o ).
Het is net of er niks achter hangt als je in de bergen even moet versnellen.
Hij mag helaas maar 1400 kg trekken, dus kan mijn 2 paards trailer er niet achter.
En dan heeft hij ook nog beige leren bekleding en is het een automaat. Ik ben helemaal verliefd op die auto, als was het kwa uiterlijk niet mijn 1e keus.

Maar goed, op dit moment staat er een VW Variant TSI (ik meen een 1400, maar kan ook een 1600 zijn) station benzine in de garage, die we dit weekend mogen proberen.Hele mooie auto, maar ik miste al de trekkracht van de Golf diesel. Je wordt niet in je stoel gedrukt als je even gas geeft. Dat zal toch wel wat gaan tegenvallen, ben ik bang, als we weer met de caravan naar Oostenrijk gaan.
En dus zat ik te googelen op waterstof auto's, maar die zijn er nog niet zo veel. Ik kan ook niks vinden over het max. trekvermogen van die auto's. Het mooiste zou natuurlijk zijn een waterstof auto die gewoon 2000 kg mag trekken. Maar bestaan die al?

Waterstof is voor de milieuterroristen en wellicht in de toekomst voor professioneel gebruik maar ik schat in dat de particuliere gebruiker dat niet of nauwelijks beschikbaar krijgt.

Als je geen goed gevoel bij de Passat hebt, gewoon terug brengen. Met een caravan door Oostenrijk, dan wil je power beschikbaar hebben!

Enne, LPG?
Ik kijk op dit moment rond voor een kleinere LPG auto omdat ik mogelijk toch te veel km blijf rijden voor de arme V70. Dan wil ik iets economisch, simpels.

Maar die V70 met z'n 1800kg trekvermogen (de latere versies zijn er ook met 2000kg) doet het blijkbaar ook prima op LPG, gezien er versies met 500k+ op de teller worden aangeboden op Marktplaats en co, voor bepaalt niet de sloopprijs.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:44

Vandaag bij een dealer wezen kijken voor een trekauto had een
Mercedes Eklasse staan benzine 1900 kg trekken 120.000 op de teller.

Ook een Hyundai tucson 2007 diesel 90.000 km op te teller.

Nu vroeg ik me af wanneer zijn jullie over stag gegaan voor een diesel of een benzine?
Hoor meerdere verhalen in mijn omgeving dat ik het echt niet meer weet.
Heb gemiddeld uitgerekend wat ik per week rijd +/- 600 (inclusief uitstapje berekend)
Hyundai rijd benzine 1.12 en de diesel 1,14
Wie o wie kan mij hierin helpen?

Winston v. Cool Cracker S #PSG+1 (Z2 PR 231 @CHIO RDAM 2015 # Kringkampioen Zuid-West ZZL 2016
Gipsy Z1 + 2 & gestopt, pensioen
Lexus v.Diedjee NH

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:53

Ik reed 1200 in de week dus dan is het wel interessant :+
Hier in Frankrijk is de keuze ook simpel want het is gewoon goedkoper.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:02

Ja oke maar zal dit ook interessant zijn voor mij?Woon in de randstand en ongeveer 600km per week

Winston v. Cool Cracker S #PSG+1 (Z2 PR 231 @CHIO RDAM 2015 # Kringkampioen Zuid-West ZZL 2016
Gipsy Z1 + 2 & gestopt, pensioen
Lexus v.Diedjee NH

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:10

Priscilla_90 schreef:
Vandaag bij een dealer wezen kijken voor een trekauto had een
Mercedes Eklasse staan benzine 1900 kg trekken 120.000 op de teller.

Ook een Hyundai tucson 2007 diesel 90.000 km op te teller.

Nu vroeg ik me af wanneer zijn jullie over stag gegaan voor een diesel of een benzine?
Hoor meerdere verhalen in mijn omgeving dat ik het echt niet meer weet.
Heb gemiddeld uitgerekend wat ik per week rijd +/- 600 (inclusief uitstapje berekend)
Hyundai rijd benzine 1.12 en de diesel 1,14
Wie o wie kan mij hierin helpen?

De beste van de twee; zeer waarschijnlijk de Mercedes, maar nog altijd beter een goed onderhouden Hyundai dan een afgeragde Mercedes.

Je moet iets verder kijken dan alleen brandstof. Zeer waarschijnlijk heb je aan die Mercedes minder onderhoud (Diesel is wat minder onderhoudsgevoelig en geen gevoelige, vaak genegeerde 4x4)

Maar voor 600 per week (=30.000km per jaar) kijk je niet meer naar benzine, dan ga je voor Diesel of LPG. Let er wel op dat je geen sukkels van gemeentes in je omgeving hebt die je op hoge kosten jagen door te eisen dat je elke paar jaar een jongere ("schonere"*proest*) diesel koopt.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:37

Iemand ervaring met een Tiguan 1.4 benzine?
De diesel variant schijnt een aanzienlijk beter blok, met minder problemen te hebben.
Echter rijd ik krap 1200km per maand en dan is een Diesel gewoon niet rendabel.
Benzine motoren hebben regelmatig problemen met distributieriem en zuigers. Als dat mis gaat is het gelijk einde auto natuurlijk.

Ik zoek een beetje een comfortabele, zuinige auto, die ong 1500kg / 1600kg kan trekken, Tiguan voldoet in ieder geval aan al mijn eisen ook kwa luxe en kwa plaatje. Maarja met een luxe auto die er goed uit ziet trek je nog geen trailer.. :o

Trailer weegt 750, paard weegt <400kg. Maar ik wil ook een groter paard kunnen meenemen in geval van nood, dus echt minimaal 1500kg.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:12

Wat is jouw definitie van zuinig?

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:05

Minimaal 1 op 11 :=

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:30

haha lastig te vinden tenminste als.je budget niet heel ruim is.

Heb ook naar de tiguan gekeken maar mijn budget en dan leeftijd km verhouding was die niet te vinden

Heb nu een Mercedes e klasse op het oog. hyundai tucson Volvo s60
allen benzine wel ben ik benieuwd wat jullie voorkeur is van de 3 en waarom

Winston v. Cool Cracker S #PSG+1 (Z2 PR 231 @CHIO RDAM 2015 # Kringkampioen Zuid-West ZZL 2016
Gipsy Z1 + 2 & gestopt, pensioen
Lexus v.Diedjee NH

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:42

Nant schreef:
Minimaal 1 op 11 :=

Dat haalt een V70 ook als je een beetje lief bent met je rechter voet.

Priscilla:

De Mercedes of de Volvo, de Mercedes of de Volvo, de Mercedes of de volvo en misschien de Hyundai.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:08

ikke schreef:
Nant schreef:
Minimaal 1 op 11 :=

Dat haalt een V70 ook als je een beetje lief bent met je rechter voet.

Priscilla:

De Mercedes of de Volvo, de Mercedes of de Volvo, de Mercedes of de volvo en misschien de Hyundai.



hahaa @ikke wat is het nu
Mercedes had ik je pb gedaan
hyundai is van 2006 94.000 op de teller
Volvo 2005 met 190.000 op de teller

Winston v. Cool Cracker S #PSG+1 (Z2 PR 231 @CHIO RDAM 2015 # Kringkampioen Zuid-West ZZL 2016
Gipsy Z1 + 2 & gestopt, pensioen
Lexus v.Diedjee NH

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:24

V70 had mijn broer en die gebruikte ik inderdaad, helaas is hij net de deur uit gegaan. De auto aanhouden voor zussie werd hem te gortig.

Nu wel een V50 op het oog, ik woon midden in het centrum en zo’n V70 vind ik dan gewoon net te log.

Ga morgen mijn garage even bellen om te zoeken.
Je kunt mij namelijk nog een roze Fiat panda verkopen als zijnde Zwarte Landrover :o?

Verder heb ik wel een aardig reeel budget denk ik, maar ik ben heel kieskeurig.


ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:09

Priscilla_90 schreef:
ikke schreef:
Priscilla:

De Mercedes of de Volvo, de Mercedes of de Volvo, de Mercedes of de volvo en misschien de Hyundai.



hahaa @ikke wat is het nu
Mercedes had ik je pb gedaan
hyundai is van 2006 94.000 op de teller
Volvo 2005 met 190.000 op de teller

Heb je een link van de Volvo?

Even zonder te weten welke V60 het is, zou ik toch de voorkeur voor de Mercedes hebben, op voorwaarde dat ie technisch net zo goed is als het interieur op de foto's.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 08:44

Volvo log :+
Ik heb met de pajero een keer vastgestaan in de ingang van een parkeergarage :x wat bouwen ze dat allemaal krap

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:25

Volvo wel grote draaicirkel vind ik.
Bij oma in de straat, kunnen we keren op het einde want doodlopend.
Pajero, vw transporter, vw caddy, haalt het allemaal gemakkelijk in 1 keer.
Volvo v60 was een keuze maken, in twee keer of de borduur raken.
(Dat terzijde, wel altijd heel graag met die v60 gereden!)

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:11

Nant schreef:
Iemand ervaring met een Tiguan 1.4 benzine?
De diesel variant schijnt een aanzienlijk beter blok, met minder problemen te hebben.
Echter rijd ik krap 1200km per maand en dan is een Diesel gewoon niet rendabel.
Benzine motoren hebben regelmatig problemen met distributieriem en zuigers. Als dat mis gaat is het gelijk einde auto natuurlijk.

Ik zoek een beetje een comfortabele, zuinige auto, die ong 1500kg / 1600kg kan trekken, Tiguan voldoet in ieder geval aan al mijn eisen ook kwa luxe en kwa plaatje. Maarja met een luxe auto die er goed uit ziet trek je nog geen trailer.. :o

Trailer weegt 750, paard weegt <400kg. Maar ik wil ook een groter paard kunnen meenemen in geval van nood, dus echt minimaal 1500kg.


Wij hebben begin dit jaar een nieuwe Tiquan gekocht.
Mag 1600 kg trekken en we zijn er super tevreden mee.
Wij rijden ongeveer een 650/700 kilometer op een tank dit is inclusief 1x wedstrijd met trailer.
Voor de rest de hele week 80-100 km per uur naar mijn werk.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:53

Even een vraag mbt afneembare trekhaak.

Vanaf morgen heb ik een andere auto om de trailer mee te trekken.
Mijn huidige trekauto kan het makkelijk (2.0 16v 167pk benzine), maar qua treklast zit hij aan de max. (1100kg) Net wat te krap. In theorie zou ik onder het gewicht moeten blijven, maar in de praktijk is het vaak anders hoor ik hier en daar.

Dus toch gekozen voor een auto die net wat meer mag trekken. 1300kg. (3.0 v6 198pk benzine). Maar die auto heeft op dit moment een afneembare trekhaak. Is dat wel zo verstandig met een trailer? Heb nog nooit een afneembare trekhaak gehad en het klinkt minder sterk. Zal misschien tussen mijn oren zitten, maar ik heb geen ervaring met een afneembare trekhaak. Nog nooit gehad. :Y)

Wat is verstandig? Afneembare trekhaak lekker laten zitten of opzoek gaan voor een vaste?

MarcR
Berichten: 1418
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:00

Chasey schreef:
Even een vraag mbt afneembare trekhaak.

Vanaf morgen heb ik een andere auto om de trailer mee te trekken.
Mijn huidige trekauto kan het makkelijk (2.0 16v 167pk benzine), maar qua treklast zit hij aan de max. (1100kg) Net wat te krap. In theorie zou ik onder het gewicht moeten blijven, maar in de praktijk is het vaak anders hoor ik hier en daar.

Dus toch gekozen voor een auto die net wat meer mag trekken. 1300kg. (3.0 v6 198pk benzine). Maar die auto heeft op dit moment een afneembare trekhaak. Is dat wel zo verstandig met een trailer? Heb nog nooit een afneembare trekhaak gehad en het klinkt minder sterk. Zal misschien tussen mijn oren zitten, maar ik heb geen ervaring met een afneembare trekhaak. Nog nooit gehad. :Y)

Wat is verstandig? Afneembare trekhaak lekker laten zitten of opzoek gaan voor een vaste?


Op onze Forester zit ook een afneembare trekhaak. Trek er al 9 jaar een twee paards Ifor williams mee, nooit problemen gehad. Je moet natuurlijk wel de trekhaak goed plaatsen en zekeren, bij ons gaat dit gemakkelijk en duidelijk.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:12

Het hangt van de trekhaak af, ze zijn er ook gewoon in 3,5 ton versie.

Draaicirkel van Pajero vind ik maar groot, zelfs m'n trekker heeft nog een kleinere

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:26

De auto die ik leen om mijn trailer te trekken heeft ook een afneembare trekhaak en dat gaat gewoon goed. Let wel even op de kogeldruk die 'ie mag hebben.

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:29

Oké, We gaan de haak nader inspecteren morgen. +:)+

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:22

Dankjewel Tierania :) in mijn geval gaat het niet om een gloed nieuwe en zal dus iets minder zuinig zijn, maar ik ben blij met je referentie.

Volvo’s zijn log, maar zeer degelijk, mijn 160m eettafel paste er in zijn geheel in. :')
Echter ga ik hem bij ons huidige huis nooit kwijt kunnen, daar moet je echt keren op een dubbeltje.

Mijn garage gaat nu zoeken.
Toen ze vroegen wat voor Tiguan ik zocht, dus gaf ik aan een blauwe of een zwarte, maar een donkergrijze mag ook.
Na een lange stilte volgde de vraag of het een TSI of TDI moest zijn en welke motor, ze bedoelde dus niet de kleur.. :o? Oeps :o

scooby09

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:59

Nant schreef:
Mijn garage gaat nu zoeken.
Toen ze vroegen wat voor Tiguan ik zocht, dus gaf ik aan een blauwe of een zwarte, maar een donkergrijze mag ook.
Na een lange stilte volgde de vraag of het een TSI of TDI moest zijn en welke motor, ze bedoelde dus niet de kleur.. :o? Oeps :o

:= :)) Geweldig.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:27

palousa_boy schreef:
Het hangt van de trekhaak af, ze zijn er ook gewoon in 3,5 ton versie.

Draaicirkel van Pajero vind ik maar groot, zelfs m'n trekker heeft nog een kleinere

Joh, ga eens met een Series 109 rijden :D daarna is alles relatief.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers