Aggresief op trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rex_Rolfo

Berichten: 5372
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Aggresief op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:30

Even longeren voor het laden. Wat jij omschrijft is een paard dat ontploft van overtollige energie.


Rex_Rolfo

Berichten: 5372
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Aggresief op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:52

Er zijn nu twee mogelijke oorzaken genoemd, teveel energie en te weinig balans. Gezien je schrijft dat ze op de terugweg en in de zomer rustig staat zou ik balans niet uitsluiten maar zeker ook richten op de energie.

Wat Schuur_ opmerkt, hoeveel komt je paard nu buiten en hoeveel voer gaat erin? Je schrijft dat eten, training en weidegang wordt aangepast maar misschien moet je daar nog wat verder in gaan. Misschien wat minder krachtvoer, wat meer stapmolen of longeren-voor-beweging, meer weidegang of paddock.


Rex_Rolfo

Berichten: 5372
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:25

franteir schreef:
En heel veel hooi.

Je hebt rijk hooi en je hebt arm hooi. Veel rijk hooi is veel energie. Ik ken de conditie van het paard niet, als ze er erg goed op staat, zou het voeren van wat armer hooi of wat minder hooi (b.v. via slow feeder) een optie zijn?

Rex_Rolfo

Berichten: 5372
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:09

Ik zit nog even op een ander spoor te denken, weinig beweging voor ze de trailer op gaat zou kunnen leiden tot onrust door teveel energie, maar misschien ook tot onbalans door stijve spieren? Dat zou ook kunnen verklaren waarom het op de terugreis goed gaat, niet alleen is eventuele overtollige stoom afgeblazen, ook zijn de spieren opgewarmd.

Oplossing is hetzelfde, beweging geven. Eerst de straat op en neer lopen ipv direct uit stal laden zou al verschil kunnen maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers