[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:41

Sinds een paar weken ben ik trotse eigenaar van deze combinatie, heb een hoop pagina's uit dit topic gelezen en uiteindelijk geslaagd voor een mooie Opel Insignia 1.8 van 1400kg. Het maximum gewicht van mijn trailer met paard is 1200 kg, nu weegt mijn merrie niet zoveel dat ik aan de max zit maar ik wilde graag een auto die leeg zwaarder was dan die 1200 kilo. Nu al 2x op pad geweest en de combi ligt mooi stabiel op de weg.

Blij! ;)

Afbeelding

Afbeelding

Lieve Sara.. Veel te vroeg afscheid genomen maar voor altijd in mijn hart.
Welkom lieve Fame!


scooby09

Berichten: 2200
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 04:53

Ikke....Zo`n V70 zijn die er ook met trekgewicht van 2000 kilo..?

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:08

scooby09 schreef:
Ikke....Zo`n V70 zijn die er ook met trekgewicht van 2000 kilo..?

Een paar, zie Caravantrekker.

Kijk ook eens bij Mercedes en BMW, achterwiel aandrijvers mogen vaak net wat meer trekken. Of de 4wd's zoals Subaru.

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:47

Mooi hoor zo'n Insignia, ik ben daar ook voor aan het kijken.

Ik ben momenteel ontzettend blij met mijn audi a3 2.0 maar hij is inmiddels al 3x ingebroken en 3x navigatie/stuur/spullen eruit dus het wordt tijd om hem in te ruilen naar een andere auto.

Ben momenteel aan het kijken naar een Citroen C4, Peugeot 308 of een Opel Opsignia.
Iemand nog meer opties?
Ik moet een trekgewicht van minimaal 1300 kg hebben. (1,5 paards trailer met normaal paard)

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:03

SteffiiY schreef:
Mooi hoor zo'n Insignia, ik ben daar ook voor aan het kijken.

Ik ben momenteel ontzettend blij met mijn audi a3 2.0 maar hij is inmiddels al 3x ingebroken en 3x navigatie/stuur/spullen eruit dus het wordt tijd om hem in te ruilen naar een andere auto.

Ben momenteel aan het kijken naar een Citroen C4, Peugeot 308 of een Opel Opsignia.
Iemand nog meer opties?
Ik moet een trekgewicht van minimaal 1300 kg hebben. (1,5 paards trailer met normaal paard)

Ik vind 1300 kg wel heel krapjes aan. Mijn 1,5 paards is 690 kg op kenteken en mijn bloedgemaakte KWPN-merrie van ca. 1.65 m is 520 kg (gewogen in Utrecht) (waarmee ik bedoel te zeggen dat veel warmbloeds al snel zwaarder zullen zijn). Ik zit dus al op minstens 1210 kg. Met 1300 kg heb je echt niets over.

Ik ben (mede daarom) destijds overgestapt van Opel Vectra (1.8) naar Subaru Forester. Kan iedereen een Forester adviseren, zeker voor de 1,5 prds. Geweldige (trek)auto.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

nps
Berichten: 1974
Geregistreerd: 12-09-11

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:53

Ik heb een vraagje over een trailer - bestaan er trailers die max 1200kg mogen zijn of zit dat 'm in je eigen kenteken? Ik heb een anderhalf paards trailer op het oog die max 1200 zou mogen zijn... ledig gewicht is 610, dan zou er maar 590 in mogen en dat lijkt me sterk voor een anderhalf paards trailer? Dat betekent dat er alleen maar kleine paarden in zouden kunnen...

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:39

Het kan zijn dat de trailer is teruggekeurd om er met een B rijbewijs mee te rijden.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:07

tmr001 schreef:
Ik heb een vraagje over een trailer - bestaan er trailers die max 1200kg mogen zijn of zit dat 'm in je eigen kenteken? Ik heb een anderhalf paards trailer op het oog die max 1200 zou mogen zijn... ledig gewicht is 610, dan zou er maar 590 in mogen en dat lijkt me sterk voor een anderhalf paards trailer? Dat betekent dat er alleen maar kleine paarden in zouden kunnen...

Ja hoor, die bestaan. Jij bent, als chauffeur, ervoor verantwoordelijk dat ie niet overbeladen is en verder helemaal niemand.

Als je het kenteken op www.rdw.nl invult, kun je bij de gewichten zien of ie echt 1200kg TMM is, of dat ie terug gekeurd is, en zo ja, vanaf welk gewicht.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

nps
Berichten: 1974
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:09

Volgens mij heb ik exact dezelfde op het oog als die DaisyHope heeft gekocht trouwens! Een Humbaur Single. Met mijn paard past het allemaal net aan (KWPN van +- 1.67, zal tussen de 550 / 600 kg wegen). Ik ben nu heel erg aan t twijfelen of ik 't wel moet doen. Bedankt voor de antwoorden trouwens.

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:18

Nadat mijn Audi a3 total loss is verklaard na een flinke inbraak ga ik vanmiddag wat andere auto's bekijken :D
Mercedes A-klasse
Volvo V40
Mazda 6

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:39

Vanmiddag onze nieuw auto ophalen, deze keer ook uitgezocht op trekkracht: Audi A4 Avant diesel met trekhaak waar 1700 kilo aan mag:)
Ben nu ook zo blij met mijn E rijbewijs, geen gedoe meer met gewichten en terugkeuren.

melvinrandy
Berichten: 500
Geregistreerd: 17-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:59

Zijn er hier toevallig mensen die een oldtimer gebruiken als auto voor hun trailer? Bijvoorbeeld range rover classic of een land rover defender? Het lijkt me namelijk een stuk voordeliger door de wegenbelasting en de verzekering maar vooral erg gaaf om te rijden.

Ik was benieuwd wat nou de voor en nadelen hiervan zijn doordat je toch 3 maanden de weg niet op mag.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:55

melvinrandy schreef:
Zijn er hier toevallig mensen die een oldtimer gebruiken als auto voor hun trailer? Bijvoorbeeld range rover classic of een land rover defender? Het lijkt me namelijk een stuk voordeliger door de wegenbelasting en de verzekering maar vooral erg gaaf om te rijden.

Ik was benieuwd wat nou de voor en nadelen hiervan zijn doordat je toch 3 maanden de weg niet op mag.

Beide en ik zal je ook alvast uit de droom helpen: het is niet goedkoper.

Het is in de juiste versie stoer om mee te rijden maar er hangt een prijskaartje aan. De V8 zuipt gewoon 1:5 en de oude Diesels komen hopeloos vermogen te kort.
Je kunt het bouwpakket wat de series en Defenders zijn, wel voorzien van een latere 200 of 300tdi, maar dat hebben er al veel gedaan en dat maakt het vinden van een goed blok er niet simpeler op.

Neem je een goedkope, heb je een project; zoek je een goede, betaal je de hoofdprijs. Ik heb ze al voor 20k plus op Marktplaats zien staan en sommige zijn dan niet eens in de staat die je zou mogen verwachten bij dergelijke prijzen.

Los van dit alles, als je niet in staat bent om het onderhoud zelf te doen, loop je alleen daarop al leeg. Oude 4x4's eisen aandacht; veeeeel aandacht. Als je dat per uur moet gaan betalen, kost zo'n auto je een klein fortuin aan onderhoudskosten.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:51

Iemand enig idee, wat deze mag trekken of waar ik dat kan vinden?
GEzien het gewicht van de auto voor mij niet voldoende.

Motorinhoud: 2497 cc
Vermogen: 218 pk
Transmissie: Automaat
Brandstof: Benzine
Carrosserie: SUV



Kenteken: 31-TZ-DN
Datum deel I: 09-03-2007
Gewicht: 1730 kg

Mag dus 1800

of deze..

Motorinhoud: 1388 cc
Vermogen: 80 pk
Transmissie: Handgeschakeld
Brandstof: Benzine
Carrosserie: Stationwagon



Kenteken: 94-HBN-8
Datum deel I: 14-10-2008
Gewicht: 1177 kg

ha ha, deze is lachwekkend mag maar 700 kilo
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 01-03-18 20:54, in het totaal 2 keer bewerkt

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:52


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:53


[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:09

welke site kon je ook al weer je gewenste trekgewicht ook invullen, zucht kan hem niet terug vinden.
niet autotrack, niet gaspedaal, etc. Weet dat er 1 grote is waar het wel kan, maar de naam?
autotrader heb ik maar er was er toch nog 1?

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:18

Is dat niet autoscout24.nl?

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:23

Hier een oude maar oersterke auto voor mijn 1,5 paards trailer,
Een laguna 3,0 v6

Trekvermogen iets van 1500 kg
Loopt wel lekker met mijn kleine trailertje erachter zon v6

Afbeelding

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:27

Gisteren wezen kijken bij een grand vitara 2.0 uit 2006. 1850 kg trekken Erg mooie auto. Nu (na veel speurwerk) lees ik wa wisselende verhalen hierover. positieve op de automarkt en wat mindere op bokt van tig jaar geleden. Nu was ik wel benieuwd naar jullie mening.


Verder had ik ook nog de Toyota rav4 2.0 op het oog. benzine+handgeschakeld (geldt voor beide auto's) 2000 kg trekken

Winston v. Cool Cracker S #PSG+1 (Z2 PR 231 @CHIO RDAM 2015 # Kringkampioen Zuid-West ZZL 2016
Gipsy Z1 + 2 & gestopt, pensioen
Lexus v.Diedjee NH

MarcR
Berichten: 1418
Geregistreerd: 10-01-08

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:32

Toen wij, nu bijna 10 jaar geleden, uitkeken naar een trekauto die 2 ton kon trekken heb ik met de Suzuki een proefrit gemaakt en over zijn weggedrag en conform op de gewone weg was ik niet echt tevreden.

De Toyota viel af door zijn achterdeur, gevaarlijk om te openen en bij sommige trailers krijg je de deur niet open als de trailer aangekoppeld is.

Na een 10 tal proefritten en veel zoeken op internet is onze keuze op de Subaru Forester 2 liter benzine handgeschakeld gevallen. Na 10 jaar nog geen seconde spijt gehad, ga ook eens kijken bij Subaru.

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:56

ik zoek wel een auto met een hogere instap ivm mijn rug

Winston v. Cool Cracker S #PSG+1 (Z2 PR 231 @CHIO RDAM 2015 # Kringkampioen Zuid-West ZZL 2016
Gipsy Z1 + 2 & gestopt, pensioen
Lexus v.Diedjee NH

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:16

MarcR schreef:
Toen wij, nu bijna 10 jaar geleden, uitkeken naar een trekauto die 2 ton kon trekken heb ik met de Suzuki een proefrit gemaakt en over zijn weggedrag en conform op de gewone weg was ik niet echt tevreden.

De Toyota viel af door zijn achterdeur, gevaarlijk om te openen en bij sommige trailers krijg je de deur niet open als de trailer aangekoppeld is.

Na een 10 tal proefritten en veel zoeken op internet is onze keuze op de Subaru Forester 2 liter benzine handgeschakeld gevallen. Na 10 jaar nog geen seconde spijt gehad, ga ook eens kijken bij Subaru.


Als je het neuswiel laat zakken kan de deur vaak wel gewoon open ;) heb hier vaak hetzelfde probleem met de Pajero. Al hangt het ook van de aanhanger of trailer af, dat het neuswiel verder naar achter zit of helemaal geen neuswiel heeft.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:21

Bij mijn pajero kan de koffer perfect open, ik heb er een Ifor achter hangen. Wat bij mij de koffer blokkeert is het deurtje. Ik moet eerst de koffer helemaal openklappen en dan deurtje opendoen, andersom kan de klep amper de helft omhoog. Niet handig als je zadel en spullen in je koffer liggen.

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:13

heb naar de sabura gekeken Echter bijna allemaal trekgewicht van 1500 kg wat net te weinig is.
Heb een groot paard van 180 en een 1.5 paards Ifor William wat erachter kom.

Ook een keer een Toyota rav geleend van een kennisje icm mijn trailer erachter lag dit heel stabiel. Deur kon ook ver genoeg open. Vaak ben ik ook alleen op pad of samen met mijn moeder. Dus spullen kunnen ook op de achterbank.

Winston v. Cool Cracker S #PSG+1 (Z2 PR 231 @CHIO RDAM 2015 # Kringkampioen Zuid-West ZZL 2016
Gipsy Z1 + 2 & gestopt, pensioen
Lexus v.Diedjee NH


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers