KWPN paspoort laten overschrijven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

KWPN paspoort laten overschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 15:49

Hallo allemaal,
Ik heb sinds oktober een KWPN ruin. Echter staat hij nog op naam van zijn oude eigenaar (tevens fokker). Ik zou hem graag op mijn eigen naam willen hebben. Mijn andere paard staat namelijk ook op mijn naam en ik ben van plan dit paard voor de rest van zijn leven te houden :)
Ik weet alleen niet waar ik beginnen moet... Wie weet hoe ik het paard om mijn naam kan krijgen? Ik ben overigens nog niet lid van het KWPN oid.

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:53


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:33

Ik ben wel lid. Ik moest het papier opsturen (aangetekend) en kreeg het na een paar weken weer terug samen met een naamsticker voor in het paspoort.

Volgens mij heb ik het wel eerst digitaal geregeld op de site en betaald

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:49

joyce B schreef:
Ik ben wel lid. Ik moest het papier opsturen (aangetekend) en kreeg het na een paar weken weer terug samen met een naamsticker voor in het paspoort.

Volgens mij heb ik het wel eerst digitaal geregeld op de site en betaald


Klopt, stamboekpapier opsturen met verzoek tot overschrijven. Op het stamboekpapier komt jou naam dan te staan als eigenaar en inderdaad een naamstikker voor in het paspoort.

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: KWPN paspoort laten overschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 13:06

Heel erg bedankt! Ik denk dat het voor mij zo wel duidelijk is :)
En voor de mensen die lid zijn, heeft het heel veel voordelen? Paspoort laten overschrijven als niet-lid kost natuurlijk een stuk meer, maar ik zie er eerlijk gezegd niet heel veel meerwaarde in om lid van het KWPN te worden, op de evenementen na. Die lijken mij wel leuk, maar ik weet niet of dit echt iets voorstelt?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:12

De evenementen zijn vooral fokkerij gerelateerd. Keuringen en sportrubrieken zoals de PAVOcup.
Voor een ruin minder interessant. Ja of je moet het fokkerijblad van het KWPN leuk vinden om te lezen.

Ik ben lid maar vooral omdat ik zo nu en dan een veulentje wil fokken en met het veulen en de merrie naar de keuring wil gaan.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: KWPN paspoort laten overschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:02

Ik zou pas lid worden als je echt naar keuring gaat of gaat fokken. Het is een flink bedrag per jaar. Zonde geld...