Verhuur B paardenvrachtwagen, wat vind jij wat beter kan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Voor mij is het heel handig als ik een paarden vrachtwagen kan huren

Ja, wat ik heb zelf geen vervoer.
54 (42%)
Ja, want mijn ouders hebben niet vaak tijd.
5 (3%)
Nee, ik vind het veel te duur.
24 (18%)
Nee, ik heb zelf vervoer.
44 (34%)

Totaal aantal stemmen: 127


Jesje1990
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-12-17

Verhuur B paardenvrachtwagen, wat vind jij wat beter kan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 15:19

Hallo Lieve bokkers, :)

Wij zitten eraan te denken 2 paards-vrachtwagen te gaan verhuren.
De vraag naar vervoer is bij ons wel enorm, dus daar zal het niet aan liggen.

Echter nu wil ik graag weten van jullie:

Voor welke prijzen willen jullie en B- vrachtwagen huren?
Waar moet het wagentje voor jullie aan voldoen?
Huren jullie liever zelf, of met chauffeur?
Welke diensten/arrangementen zouden voor jullie fijn zijn om erbij te krijgen?


Ben erg benieuwd !!
{:) Wens iedereen alvast fijne feestdagen.
Laatst bijgewerkt door Jesje1990 op 14-12-17 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Verhuur paardenvrachtwagen, wat vind jij wat beter kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:34

B of C-rijbewijs vrachtwagen? Ik neem aan C ivm gewicht van 2 paarden?

Als je toch voor een vrachtwagen gaat, zou ik liever een meerpaards (3 a 4 paards) willen huren, aangezien ik 2 paarden met mijn eigen trailer kan vervoeren.

Dan met chauffeur ivm rijbewijs en een dag arrangement, zodat je met meerdere paarden bijv naar het strand kan gaan.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Verhuur paardenvrachtwagen, wat vind jij wat beter kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:54

Alles staat of valt inderdaad met of het een C of een B rijbewijs wagen is. Daarnaast de conditie van de wagen/motor.

Een degelijke B-rijbewijs vrachtwagen zou ik echt wel een aardige dagprijs voor neer willen leggen.

Maar 9 van de 10 hebben niet voldoende laadvermogen voor 2 paarden en de rest van de spullen.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:55

Ik heb zelf geen vervoer dus ben altijd afhankelijk van "taxi's".

Er is iemand bij ons in de omgeving en die verhuurt haar (supermooie) paardenvrachtwagentje B met chauffeur. Ze vraagt EUR10/u plus EUR0.4/km (vanuit haar huis).
Ik vind dat zelf altijd balen, weet liever van te voren een vast tarief. Zo hadden we laatst een wegomleiding en dan zit je.

Nu heb ik ook mensen die met trailer willen rijden betaald, de ene vraagt daarvoor vast tarief EUR60/rit bij wedstrijden rond de 20km vanaf stal (max.) (ze staat niet bij ons dus moet wel ook naar onze stal komen maar niet heel ver). Dit vind ik prima bedrag! Ik geef haar meestal (eigenlijk altijd) EUR10 fooi omdat ze ook helpt met opzadelen, voorlezen (zonder dat ze daar wat voor vraagt) en stop haar natuurlijk ook drinken/ eten toe :-). Ze is er dan meestal 4u mee zoet. En is ook nog eens een toffe meid haha.

Hier in de buurt kun je ook een vrachtwagentje huren via Snappcar, dat is EUR50/dag (excl. verzekering), dan komt benzinegeld er nog bij. En geloof boven de 100km nog een bedrag extra per km. Vind ik ook een prima bedrag!

Hopelijk heb je hier wat aan!

Jesje1990
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 15:57

MarliesV schreef:
Alles staat of valt inderdaad met of het een C of een B rijbewijs wagen is. Daarnaast de conditie van de wagen/motor.

Een degelijke B-rijbewijs vrachtwagen zou ik echt wel een aardige dagprijs voor neer willen leggen.

Maar 9 van de 10 hebben niet voldoende laadvermogen voor 2 paarden en de rest van de spullen.


Ik snap wat je bedoelt, Nee het gaat om een hele nieuwe wagen.
Met genoeg laad vermogen.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:58

Omdat een B-rijbewijs vrachtwagen praktisch onmogelijk is, zou ik ook een wat grotere aanbieden met chauffeur. Dan kan je nog ergens heen met een groepje.

2-paards vrachtwagen zou ik zelf niet 1,2,3 huren, dan huur ik liever een trailer. Dat is vaak goedkoper :).

Als je een B-rijbewijs vrachtwagen hebt en wil verhuren, dan zou ik dat enkel willen met inzicht in alle papieren en als ik weet dat die op de weegbrug is geweest. Oftewel: dat het allemaal klopt en LEGAAL is..

Jesje1990
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 15:58

astridastrid schreef:
Ik heb zelf geen vervoer dus ben altijd afhankelijk van "taxi's".

Er is iemand bij ons in de omgeving en die verhuurt haar (supermooie) paardenvrachtwagentje B met chauffeur. Ze vraagt EUR10/u plus EUR0.4/km (vanuit haar huis).
Ik vind dat zelf altijd balen, weet liever van te voren een vast tarief. Zo hadden we laatst een wegomleiding en dan zit je.

Nu heb ik ook mensen die met trailer willen rijden betaald, de ene vraagt daarvoor vast tarief EUR60/rit bij wedstrijden rond de 20km vanaf stal (max.) (ze staat niet bij ons dus moet wel ook naar onze stal komen maar niet heel ver). Dit vind ik prima bedrag! Ik geef haar meestal (eigenlijk altijd) EUR10 fooi omdat ze ook helpt met opzadelen, voorlezen (zonder dat ze daar wat voor vraagt) en stop haar natuurlijk ook drinken/ eten toe :-). Ze is er dan meestal 4u mee zoet. En is ook nog eens een toffe meid haha.

Hier in de buurt kun je ook een vrachtwagentje huren via Snappcar, dat is EUR50/dag (excl. verzekering), dan komt benzinegeld er nog bij. En geloof boven de 100km nog een bedrag extra per km. Vind ik ook een prima bedrag!

Hopelijk heb je hier wat aan!


Ja, dat is waar en als je wedstrijd uitloopt dan heb je een duren dag .
Dan word het ook maar haast haast met alles.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Verhuur B paardenvrachtwagen, wat vind jij wat beter kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:59

Overigens huur je hier een 2-paards trailer voor 40E per dag :).

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:02

Jesje1990 schreef:
MarliesV schreef:
Alles staat of valt inderdaad met of het een C of een B rijbewijs wagen is. Daarnaast de conditie van de wagen/motor.

Een degelijke B-rijbewijs vrachtwagen zou ik echt wel een aardige dagprijs voor neer willen leggen.

Maar 9 van de 10 hebben niet voldoende laadvermogen voor 2 paarden en de rest van de spullen.


Ik snap wat je bedoelt, Nee het gaat om een hele nieuwe wagen.
Met genoeg laad vermogen.


Wat is genoeg laadvermogen?

Ik zou zo'n 100 euro per dag excl brandstof prima betalen mits de rest klopt.

Area51
Berichten: 793
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:03

Hier is het een stuk duurder; 2 paardsvrachtwagen met b rijbewijs 75€, met volle tank afleveren.

Dat tientje per uur vind ik echt heel goedkoop.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:08

Jesje1990 schreef:
Echter nu wil ik graag weten van jullie:

Voor welke prijzen willen jullie en B- vrachtwagen huren?
Waar moet het wagentje voor jullie aan voldoen?
Huren jullie liever zelf, of met chauffeur?
Welke diensten/arrangementen zouden voor jullie fijn zijn om erbij te krijgen?


Ik kan hier in de buurt voor rond de 100 euro (in BTW) per dag een wagen huren. Zo'n standaard wagen met 1000kg netto laadvermogen. Bruikbaar voor een paard maar meer ook niet.

Dat is tevens mijn eis: 1000kg netto laadvermogen per paard. Minimaal twee paarden (en dat kan niet op B-rijbewijs).

Voor mezelf had ik graag de optie gehad om een grote wagen te huren (3 a 4 paarden) met voldoende laadvermogen (min 3000kg netto), zonder chauffeur. Bij gebrek aan die optie hebben we uiteindelijk zelf weer een wagen gekocht.

Voor de rest zou het fijn zijn als je een adequate weegbrief hebt wat de wagen daadwerkelijk weegt, zodat je als huurder weet waar de grenzen liggen. Wijs mensen erop dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor wat ze daadwerkelijk mee nemen en dat overbelading een economisch delict is.
In de loop van volgend jaar zullen de weegpunten op de NL-snelwegen weer in gebruik genomen worden en het is een kwestie van tijd dat ze ook naar personenwagens gaan kijken.

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:13

Een B rijbewijs vrachtautootje die genoeg laadvermogen heeft voor twee (normale 600 kg) paarden, spullen, inzittenden, en volle water en diesel tank ben ik nog niet tegen gekomen...

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:27

Ik ben zelf aan het kijken naar het huren van een B vrachtwagentje voor een vakantie naar het buitenland. Er zijn een paar punten waar ik tegenaan loop:
1. Weinig kilometers zijn inclusief, ik kwam 1 bedrijf tegen waar je er wel 100 per dag krijgt, maar bij de meesten krijg je in totaal maar 100 km. Dit vind ik niet prettig bij meerdere dagen huur.
2. Het laadvermogen is vaak laag voor 2 paarden
3. Het gaat om een hengst, er zijn er wel ingericht op hengsten, maar bij de meeste verhuurbedrijven niet
4. Weinig korting voor meerdere dagen.

En dan even jouw vragen beantwoorden:

Voor welke prijzen willen jullie en B- vrachtwagen huren?
Ik zie meestal rond de 80-110 incl BTW per dag met 100 km er bij in. Ik vind een korting voor meerdere dagen schappelijk en ook wil ik er dan meer dan 100 km bij in hebben zitten (100 per dag vind ik schappelijk)
Waar moet het wagentje voor jullie aan voldoen?
Hengsteninrichting
3-zits
Camera voor het paardengedeelte
Goed laadvermogen, 2 paarden
Huren jullie liever zelf, of met chauffeur?
Zelf, zonder chauffeur.
Welke diensten/arrangementen zouden voor jullie fijn zijn om erbij te krijgen?
Schoonmaak van het paardengedeelte.
Mogelijkheid tot afleveren op locatie tegen meerprijs

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:31

Nessie schreef:
Ik ben zelf aan het kijken naar het huren van een B vrachtwagentje voor een vakantie naar het buitenland. Er zijn een paar punten waar ik tegenaan loop:
1. Weinig kilometers zijn inclusief, ik kwam 1 bedrijf tegen waar je er wel 100 per dag krijgt, maar bij de meesten krijg je in totaal maar 100 km. Dit vind ik niet prettig bij meerdere dagen huur.
2. Het laadvermogen is vaak laag voor 2 paarden
3. Het gaat om een hengst, er zijn er wel ingericht op hengsten, maar bij de meeste verhuurbedrijven niet
4. Weinig korting voor meerdere dagen.

En dan even jouw vragen beantwoorden:

Voor welke prijzen willen jullie en B- vrachtwagen huren?
Ik zie meestal rond de 80-110 incl BTW per dag met 100 km er bij in. Ik vind een korting voor meerdere dagen schappelijk en ook wil ik er dan meer dan 100 km bij in hebben zitten (100 per dag vind ik schappelijk)
Waar moet het wagentje voor jullie aan voldoen?
Hengsteninrichting
3-zits
Camera voor het paardengedeelte
Goed laadvermogen, 2 paarden
Huren jullie liever zelf, of met chauffeur?
Zelf, zonder chauffeur.
Welke diensten/arrangementen zouden voor jullie fijn zijn om erbij te krijgen?
Schoonmaak van het paardengedeelte.
Mogelijkheid tot afleveren op locatie tegen meerprijs


Mag ik vragen hoe jij hengst-inrichting ziet en waarom dat er speciaal bij moet?
Wij hebben altijd de hengsten gewoon vervoerd zoals de andere paarden.. Ook al stond er een merrie naast (of een andere hengst of een ruin of niks)

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:34

http://www.equirent.be/verhuur/hengsten-3pers-5-pers/

Zoals deze is ingericht. Voor de veiligheid van de paarden en aangezien ze het niet gewend zijn om naast anderen vervoerd te worden. Bij sommigen zie ik echt een gammel tussenschotje waarbij de paarden elkaar nog gemakkelijk kunnen bijten (en nee dat is niet mijn hengst de pieperd :+ ).

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:36

Nessie schreef:
http://www.equirent.be/verhuur/hengsten-3pers-5-pers/

Zoals deze is ingericht. Voor de veiligheid van de paarden en aangezien ze het niet gewend zijn om naast anderen vervoerd te worden. Bij sommigen zie ik echt een gammel tussenschotje waarbij de paarden elkaar nog gemakkelijk kunnen bijten.


Poeh....dan heb je het in NL opver wagens die nieuw snel richting de Euro 50.000 gaan. Probeer daar nog maar eenxs een verdienmodel uit te slepen voor Euro 100/dag (die ik hier veel genoemd zie). Hangt helemaal af van het aantal verhuurbare dagen/jaar.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:38

Cowboy55 schreef:
Nessie schreef:
http://www.equirent.be/verhuur/hengsten-3pers-5-pers/

Zoals deze is ingericht. Voor de veiligheid van de paarden en aangezien ze het niet gewend zijn om naast anderen vervoerd te worden. Bij sommigen zie ik echt een gammel tussenschotje waarbij de paarden elkaar nog gemakkelijk kunnen bijten.


Poeh....dan heb je het in NL opver wagens die nieuw snel richting de Euro 50.000 gaan. Probeer daar nog maar eenxs een verdienmodel uit te slepen voor Euro 100/dag (die ik hier veel genoemd zie). Hangt helemaal af van het aantal verhuurbare dagen/jaar.


En ik denk dat het dan helemaal lastig blijft om het gewicht laag genoeg te houden.

Maar iig bedankt voor je uitleg! Snap het wel ja :). Al helpt gewoon goed vastzetten ook vaak goed genoeg :)

hagelslag
Berichten: 9000
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Verhuur B paardenvrachtwagen, wat vind jij wat beter kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:41

Ohhh een c vrachtauto wil ik van t voorjaar ook nog wel huren hoor *\%/*

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:43

Jesje1990 schreef:
MarliesV schreef:
Alles staat of valt inderdaad met of het een C of een B rijbewijs wagen is. Daarnaast de conditie van de wagen/motor.

Een degelijke B-rijbewijs vrachtwagen zou ik echt wel een aardige dagprijs voor neer willen leggen.

Maar 9 van de 10 hebben niet voldoende laadvermogen voor 2 paarden en de rest van de spullen.


Ik snap wat je bedoelt, Nee het gaat om een hele nieuwe wagen.
Met genoeg laad vermogen.

Het laadvermogen geldt voor alles..
Chauffeur (evt extra persoon), brandstof, tuig, dekens enz water/voer en paard(en).
1500 kilo laadvermogen is dan (met 2 normale paarden en spullen/mensen) al te weinig.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:34

Een 2-paardsvrachtwagen voor B-rijbewijs kan niet met 2 paarden er in. Het leeggewicht van de vrachtwagen moet dan iets van 1800 kg zijn. Dat is onmogelijk. Reken maar even mee:
2 personen: 150 kg
2 zadels en toebehoren: 25 kg
Tank brandstof: 75 kg (ja, die weegt ook mee)
Twee paarden: 1400 kg
Totaal: 1650, blijft over voor de vrachtwagen: 1850 kg, en dan doe ik helemaal niet gek. Lichtgewicht personen, slechts 2, gewone zadels en geen Westernzadels, en hele gewone paarden qua gewicht.

Wil je één paard vervoeren kan dat prima met een B-rijbewijs en een anderhalfpaardstrailer.

Kortom, er zal heel weinig behoefte zijn aan vrachtwagens waar je maar 1 paard in kwijt kunt.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Verhuur B paardenvrachtwagen, wat vind jij wat beter kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:47

En toch rijden er heel wat van die B bakkies rond met twee paarden erin. Kom ze heel veel tegen op wedstrijden etc.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:51

cissy schreef:
En toch rijden er heel wat van die B bakkies rond met twee paarden erin. Kom ze heel veel tegen op wedstrijden etc.


Jep... er rijden ook veel mensen door rood.
Maar mag het? Nee...
wordt het toch gedaan? Ja.

Als je betrapt wordt heb je een leuke bekeuring. Maar sommigen rijden er jaren mee rond.

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:51

Op zich heb ik een paard van 1.65, die zal geen 700 kg wegen als in dit bovenstaande voorbeeld en ik weeg zelf ook een stuk minder dan 75 kg. Dus als je er daar 2 van hebt (of een E pony zoals die misschien meegaat) zou het op zich wel kunnen denk ik.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:54

Nessie schreef:
Op zich heb ik een paard van 1.65, die zal geen 700 kg wegen als in dit bovenstaande voorbeeld en ik weeg zelf ook een stuk minder dan 75 kg. Dus als je er daar 2 van hebt (of een E pony zoals die misschien meegaat) zou het op zich wel kunnen denk ik.


Vaak komt men toch boven de streep uit.
Als ts nu eens zou aangeven wat de gevens van haar vrachtwagentje zou zijn. Dan zouden we de som kunnen maken. Gaat immers om die van haar..

Ts?

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:55

cissy schreef:
En toch rijden er heel wat van die B bakkies rond met twee paarden erin. Kom ze heel veel tegen op wedstrijden etc.

Houdt Marktplaats maar in de gaten, tegen eind volgend jaar kun je ze uitzoeken.


Nessie schreef:
Op zich heb ik een paard van 1.65, die zal geen 700 kg wegen als in dit bovenstaande voorbeeld en ik weeg zelf ook een stuk minder dan 75 kg. Dus als je er daar 2 van hebt (of een E pony zoals die misschien meegaat) zou het op zich wel kunnen denk ik.

JIJ (de chauffeur dus) bent als enige verantwoordelijk voor wat er in die wagen staat en of ie dus wel of niet overbeladen is.

Niet zonder reden geef ik het advies mee om een realistische weegbrief bij de papieren te voegen, zodat de huurder in ieder geval weet wat ie daadwerkelijk bij zich heeft. Wat die huurder er vervolgens allemaal in stopt is echt zijn verantwoording.