Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Linnie050

Berichten: 11792
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:51

Wat ontzettend kinderachtig van deze bokker!

Die verkoper moet zich de ogen uit zijn kop schamen!
Wiel afgebroken je had wel letsel kunnen hebben.
En geluk dat dat het niet erger afgelopen is!
Als je paard op hol was gegaan....

Inderdaad dan naar een rechtzaak.
Kunnen de desbetreffende bokkers hem dit ook alvast vertellen.

Niks van je stappen die je gaat ondernemen hier neerzetten.

Hoop dat je nog goede tips krijgt.

Rijdende rechter kan inderdaad ook nog.
Kan zijn kop gelijk op tv :D



TrueSpirit schreef:
Enkele bokkers hebben onderstaande ook al in pb vernomen van me;

Ik vertel liever niet meer via pb over welke verkoper het gaat.
De reden hiervoor is dat ik dit al meegedeeld heb aan enkele andere bokkers die op hun beurt de verkoper dan hebben gecontacteerd of die 'vriendjes' bleken te zijn met hem.De verkoper is hen nu aan het wijsmaken dat ik een leugenaar ben en zelf de schade veroorzaakt heb.

Ik durf niemand meer te vertrouwen.

Als ik wist wie de fabrikant is,contacteerde ik die onmiddellijk.


TrueSpirit
Berichten: 21
Geregistreerd: 10-01-14

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 15:21

Het factuur zou worden opgestuurd maar heb ik nog niet ontvangen.
Nou heb ik iemand benaderd via Marktplaats die haar wagen,van deze dealer,verkocht.Zij vertelde me dat ze geen aankoopfactuur heeft omdat alles daar altijd handje contantje gaat.

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:27

ja,dat maakt het voor jou natuurlijk moeilijker.
heb je mail,papier,sms,.... waarom staat dat jij die koets van bij hem gekocht hebt?

TrueSpirit
Berichten: 21
Geregistreerd: 10-01-14

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 15:34

Ja,het meeste is via email verlopen gelukkig.
Dus bewijzen van de bestelling zijn er wel.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:35

Brainless schreef:
Molfre schreef:
Maar als koper heb je toch ook onderzoeksplicht? En is de verkopende partij een particulier of een bedrijf? Als het een particulier is dan denk ik dat je heel weinig kan doen.

Als ik een nieuwe auto koop, ga ik hem ook niet helemaal laten controleren.
Ik neem aan dat ik er van uit kan gaan dat alles goed is.

:') En zelfs bij nieuwe auto's zitten haken en ogen als je pech hebt...
Maar uiteraard op een nieuw product bij een dealer zit wettelijke garantie...ookal werdt het er niet bij verteld.
Ik neem aan dat de kosten niet hoger gaan worden dan wat je koets waard is want dat is ook niet slim natuurlijk.
En lees nu ook dat je nog geen factuur hebt ontvangen...dan is het enige...dat je hem eraan hangt...banketstaaf gezegt...

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:44

eerlijk,als je geen factuur krijgt en dit blijkbaar vaker zo gaat,denk ik dat er daar behoorlijk in het zwart gekocht en verkocht wordt,anders krijg je toch gewoon correct een factuur toegestuurd,die tevens geldt als garantiebewijs.

als je het hard wil spelen kan je ook zeker die piste gebruiken om gewoon je garantie te krijgen.

Ania

Berichten: 6098
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:49

er was toch een tijdje terug een soortgelijk topic? ook een van de wielen afgebroken ook tijdens een normale rit?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:48

Misschien hem nogmaals bellen en zeggen dat je de belastingdienst gaat bellen als hij het niet oplost, kunnen ze de administratie even doorlichten }:)

idylle
Berichten: 5783
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:06

loulou schreef:
Misschien hem nogmaals bellen en zeggen dat je de belastingdienst gaat bellen als hij het niet oplost, kunnen ze de administratie even doorlichten }:)


Dat is een hele goede! Wedden dat hij een beste douw na krijgt als er met regelmaat een koets zwart worden verkocht

RedLady
Berichten: 82
Geregistreerd: 28-06-14

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:26

Vorig jaar was er hier ook een topic i.v.m. schade en geen aankoopbewijs bij een marathonwagen.
Zoek het maar eens op.

Shenavallie
Berichten: 11549
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:33

Brainless schreef:
Molfre schreef:
Maar als koper heb je toch ook onderzoeksplicht? En is de verkopende partij een particulier of een bedrijf? Als het een particulier is dan denk ik dat je heel weinig kan doen.

Als ik een nieuwe auto koop, ga ik hem ook niet helemaal laten controleren.
Ik neem aan dat ik er van uit kan gaan dat alles goed is.

Als mijn zoon op het moment dat hij maanziek was wat betreft een auto mijn broer er niet bij had gehaald om de auto eerst na te lopen, dan had hij ook een kat in de zak gekocht. De auto bleek op heel wat plekken (onderop) zwaar verrot te zijn. Autodealers moeten het dan ook hebben van de kopers die niet op hun rug onder de auto gaan kijken.
Een koper heeft inderdaad onderzoeksplicht. Een verkoper mag geen goederen met verborgen gebreken verkopen, tenzij overeengekomen met de koper. Als de koper kan aantonen dat dit een verborgen gebrek is en er is een aankoopbewijs, dan maak je een goede kans. Rechtsbijstand (bijvoorbeeld DAS) kan hier dan wel degelijk bij helpen.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Anne_vD

Berichten: 229
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:55


Bessewacht Dana ~ Veckhoek's Amaretto Y;( ~ Zamdoria verkocht ~ Calando J. <3

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:31

idylle schreef:
loulou schreef:
Misschien hem nogmaals bellen en zeggen dat je de belastingdienst gaat bellen als hij het niet oplost, kunnen ze de administratie even doorlichten }:)


Dat is een hele goede! Wedden dat hij een beste douw na krijgt als er met regelmaat een koets zwart worden verkocht


Fiod is in dit geval je vriend

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:41

Shenavallie schreef:
De auto bleek op heel wat plekken (onderop) zwaar verrot te zijn. Autodealers moeten het dan ook hebben van de kopers die niet op hun rug onder de auto gaan kijken.
Een koper heeft inderdaad onderzoeksplicht.

Ze koopt een nieuwe koets.... >;) dan moet je er toch vanuit kunnen gaan dat dat in orde is.

Dat hele factuur verhaal is natuurlijk om te beginnen al louche, maar je hebt mails, en je hebt de koets, hoop dat dat genoeg bewijs is en meneer er niet onder uit kan komen dat hij bij hem vandaan komt.

Is het geen optie om doodgewoon aangifte te doen? Wanneer je opgelicht wordt doe je toch aangifte?

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 07:57

Je hebt recht op een deugdelijk product. Bij een nieuw product moet je er vanuit kunnen gaan dat het in orde is en dat je het niet hoeft te checken. Als het een marathonwagen betreft, dan zou hij ruwer werk zeker gewoon aan moeten kunnen. Ik zou een advocaat of rechtbijstand een brief laten sturen. Verder zou ik voor mezelf nagaan of de wagen verder wel deugdelijk in elkaar zit, niet dat volgende maand het andere wiel eraf valt.


GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:43

Ania schreef:
er was toch een tijdje terug een soortgelijk topic? ook een van de wielen afgebroken ook tijdens een normale rit?

Klopt, dat schreef ik ook al op de eerste pagina maar daar is TS niet op ingegaan. Ik raad haar nogmaals aan om contact op te nemen met die bokker.

koeien op de weg...

TrueSpirit
Berichten: 21
Geregistreerd: 10-01-14

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 23:54

Ik heb getracht dit topic te vinden hoor.Zonder succes.Kan je misschien een linkje sturen?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 00:25


koeien op de weg...

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 00:42

Is de verkoper aangesloten bij een geschillencommissie? Zo ja, kun je daar deze kwestie voorleggen. Kan wel wat tijd in beslag nemen, maar scheelt een boel geld.
Is de verkoper niet aangesloten, moet je zelf de overweging maken of je daadwerkelijk wilt gaan procederen. Je bent dan sowieso kosten kwijt voor o.a. griffierecht en mogelijk voor een advocaat als je die wilt. Dus het hangt er toch ook wel vanaf wat je hebt betaald voor de koets. Zoals jij het omschrijft, is er sprake van non conformiteit, maar dat hangt in de praktijk van verschillende factoren af. Denk aan de duur van het gebruik, verwachtingen, onderzoeksplicht (jij) en informatieplicht (verkoper), etc.
Je zou een advocaat kunnen zoeken met een gratis inloopspreekuur om te kijken of de advocaat überhaupt mogelijkheden ziet in deze zaak. :)

Niqui

Berichten: 2154
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 00:53

Inderdaad, vorig jaar was er een soortgelijk geval met een nieuwe koets die uit Polen kwam. Mocht het om dezelfde verkoper gaan, dan moet hij zich gaan schamen.

Citaat:
Zoals jij het omschrijft, is er sprake van non conformiteit, maar dat hangt in de praktijk van verschillende factoren af. Denk aan de duur van het gebruik, verwachtingen, onderzoeksplicht (jij) en informatieplicht (verkoper), etc.
De onderzoeksplicht van de koper heeft weinig om het lijf. Dat houdt in dat hij aan de verkoper moet vragen of het product geschikt is voor wat hij ermee wil doen.

liedje89
Berichten: 7155
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 01:37

Ik kan me wel een topic herinneren van iemand waarbij de complete wagen door midden brak. Ik heb eerlijk gezegd niet meer echt herinneren of het in dat verhaal nu nog lastig was om er met de verkoper uit te komen maar ik had het topic wel zo terug gevonden: [AR] Wagen in twee gebroken, herstellen of weg?

Volgens mij gebeurt het trouwens toch echt nog wel met enige regelmaat dat er gewoon stukken van wagens afbreken. Onze eigen wagen had een nogal zwak lamoen meegeleverd dat ook is gebroken en ik ken mensen waarbij van een vrij nieuw tweewielertje het wiel door midden brak. Er zijn dus ook vast wel meer lotgenoten op bokt?

Ironically common sense is not common...

TrueSpirit
Berichten: 21
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 01:42

GDG schreef:
TrueSpirit schreef:
Ik heb getracht dit topic te vinden hoor.Zonder succes.Kan je misschien een linkje sturen?

Ik heb even voor je gezocht, volgens mij is het deze: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=158&t=1897834&hilit=polen+fabrikant


Dit verhaal had ik wel gevonden.Geen wiel afgebroken hier maar het vertoont wel sterke gelijkenissen.
Ik ben niet 100 % zeker dat het dezelfde verkoper is want TS vermeld geen naam.

Ondertussen heb ik een advocaat geraadpleegd.Die schat de slaagkansen bij een proces wel hoog in.

TrueSpirit
Berichten: 21
Geregistreerd: 10-01-14

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 01:47

Dankjewel voor de link liedje89.Ik zat de hele tijd te zoeken op afgebroken wielen.Logisch dat ik het niet vond.
Ik ga morgen dit topic eens doorlezen.

Shenavallie
Berichten: 11549
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:22

luxx schreef:
Shenavallie schreef:
De auto bleek op heel wat plekken (onderop) zwaar verrot te zijn. Autodealers moeten het dan ook hebben van de kopers die niet op hun rug onder de auto gaan kijken.
Een koper heeft inderdaad onderzoeksplicht.

Ze koopt een nieuwe koets.... >;) dan moet je er toch vanuit kunnen gaan dat dat in orde is.

Dat hele factuur verhaal is natuurlijk om te beginnen al louche, maar je hebt mails, en je hebt de koets, hoop dat dat genoeg bewijs is en meneer er niet onder uit kan komen dat hij bij hem vandaan komt.

Is het geen optie om doodgewoon aangifte te doen? Wanneer je opgelicht wordt doe je toch aangifte?

Je hebt als koper wel onderzoeksplicht: als jij een nieuwe wasmachine gaat kopen, ga je toch ook eerst kijken wat andere kopers aan ervaring hebben? Op Internet staat het bol van recensies, ook op sites als RADAR en Kassa!, maar ook in topics. Hier op Bokt wordt voor de meest onnozele vraag een heel topic aangemaakt, maar voor een dure aanschaf als een menwagen van een paar honderd euro of een koets van een paar duizend euro wordt dat niet gedaan???? Uiteraard dient de verkoper een deugdelijk product te verkopen, maar als koper zul je vooraf toch ook advies inwinnen, lijkt mij. Het is geen brood dat je achteraf aan de vogels kunt voeren, als het je niet smaakt.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Niqui

Berichten: 2154
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:39



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Griet35A en 74 bezoekers