Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:26

Mijn paarden waren tot nu toe ook verzekerd. Eerst zelfs nog bij amev toen hippo en nu dan bij Xcellent
Bij mij is alles eigenlijk op zich naar tevredenheid gelopen. Paarden werden overgenomen na afkeuring zonder problemen.

Het uitsluiten van gedoe was al bij hipo. Bij een van de paarden die volledig was goedgekeurd had verdikking / gallen. Dit kon wijzen op schiefel of reactie. Was ooit geopereerd aan OCD. Daarom sloten ze uit. Kon haar her laten keuren erop maar nooit gedaan. Gallen waren wisselend aanwezig. Paard heeft nooit een pas kreupel gelopen daarop. Maar blijf het belachelijk vinden dat paard zo uitgesloten werd erop.

Ik weet niet of ik mijn volgende paard laat verzekeren. Moet ik nog over nadenken.


F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:28

Ik heb totaal geen problemen met ze heb dit jaar erg veel kosten inclusief oog operatie en alles is gewoon vergoed zoals het hoort geen problemen niks. Soms vroegen ze nog een x om een formulier wat ze wel gehad hadden maar oké als dat het ergste is.

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:12

Ze staan je schandalig te woord en beschuldigen je tussen de regels door van slecht eigenaarschap. Je kan fluiten naar je centen want de voorwaarden zijn zo ruim te interpreteren dat ze altijd wel naar hun hand te draaien zijn.

600 euro premie weg gegooid wat mij betreft. Voor mij nooit meer :n

VC_Immortal

Berichten: 327
Geregistreerd: 14-08-09
Woonplaats: Hoogerheide

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 01:08

Is er al iemand hier juridisch mee bezig? Ik heb namelijk mijn rechtsbijstand erop gezet en misschien is het handig onze klachten te bundelen. Of in ieder geval even gegevens uitwisselen.

Ze verzinnen in ieder geval zelf voorwaarden bij die ze niet zwart op wit hebben staan. Geloof me... ik eis echt geen gouden bergen. Ik verwacht alleen hetgeen waarvoor ik deze verzekering heb afgesloten. Maar wanneer zij hun contract niet nakomen, mogen ze mijn premies vanaf febr 2015 terugbetalen. Met € 42 per maand, tikt dat aardig aan.

Als wij ons niet aan de afspraak houden, zijn er consequenties. Voor hun net zo.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 08:30

Ik heb het gedaan maar zonder succes.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:19

Ik heb het opgegeven. Ze blijven stug herhalen wat gewoon niet klopt kom er domweg niet doorheen. Na bijna 8 maanden maar bijltje erbij neergegooid,

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:01

VC_Immortal schreef:
Is er al iemand hier juridisch mee bezig? Ik heb namelijk mijn rechtsbijstand erop gezet en misschien is het handig onze klachten te bundelen. Of in ieder geval even gegevens uitwisselen.

Ze verzinnen in ieder geval zelf voorwaarden bij die ze niet zwart op wit hebben staan. Geloof me... ik eis echt geen gouden bergen. Ik verwacht alleen hetgeen waarvoor ik deze verzekering heb afgesloten. Maar wanneer zij hun contract niet nakomen, mogen ze mijn premies vanaf febr 2015 terugbetalen. Met € 42 per maand, tikt dat aardig aan.

Als wij ons niet aan de afspraak houden, zijn er consequenties. Voor hun net zo.


Op welke punten volgen ze de eigen voorwaarden niet? Ik heb ook al op het punt gestaan om naar t kifid te gaan, maar toch niet gedaan.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:37

Ik ging toen het nog Hippo was mijn paard bij hun verzekeren. Een meneer kwam langs maar voorbenen werden uitgesloten ivm wat korter lopen op dat moment wat kon komen door, 1. hoefsmid, 2. peesblessure die hij niet al te lang geleden gehad had of zijn hoefkatrol ontsteking. Hij gaf aan maak over paar maanden nog een afspraak kijken we nog eens. Zo gezegd zo gedaan, die man was er 5 minute geen idee volgens mij waarvoor die kwam heeft gekeken ging weer weg.

Vervolgens hoorde ik niks meer, ik weer gebeld, krijg ik een email dat de uitsluiting bleef. Naja na veel discussie ging ik van 2 benen, naar 1 been, naar 1 been vanaf de knie, naar vanaf de kogel.

Daarna nooit zo heel veel problemen gehad maar na de wijziging van de naam en de voorwaarden heb ik hem uit de verzekering gehaald. Was niet echt blij met deze voorwaarden.

Saluut M2+2
Be Fair M2+10

Dieyar

Berichten: 33
Geregistreerd: 15-07-17

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:43

Xcellent Horse verzekering valt als verzekeraar onder toezicht van de AFM.
Onderstaand een link naar de klachtenprocedure. Het kan in ieder geval geen kwaad om een melding te doen bij de AFM. Zeker als zij meerdere meldingen ontvangen, zullen zij een onderzoek in stellen. En geloof me, ze zullen echt niet blij zijn met een melding bij de AFM.

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/th ... nprocedure

Dietske fan Erberveld ster merrie (Tsjalke 397 x Adel 357)
Yarick (Jasper 366 x Fede 350)
Mieke (Jasper 366 x Tsjalke 397, februari 2020)
Paris Hilton (Kayne x Apache, juni 2020)

Victoria (Fryso 518 x Tsjalke 397, februari 2022)

Itismei

Berichten: 162
Geregistreerd: 04-03-07
Woonplaats: onder de rook van utrecht

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:57

Ook bij mij beroepen zij zich nu op voorwaarden die helemaal niet in de polisvoorwaarden staan. Ik ben er helemaal klaar mee maar laat het er niet bij zitten.

Ik heb dus vandaag een klacht bij het Kifid ingediend.

Chariklia

Berichten: 317
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Winterswijk - Woold

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:01

wij hebben alles bij Equipe. Erg tevreden over tot nu toe

Arabian Stud Europe - "breeders of purebred perfection"
http://www.arabianstudeurope.com
ASE Bisiriya Hlayyil CEI*** 160km startgerechtigd (863 km) - ASE Myandour CEI** startgerechtigd - ASE Marajó CEI **

Itismei

Berichten: 162
Geregistreerd: 04-03-07
Woonplaats: onder de rook van utrecht

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:13

Dat is ook wat dit gedrag nog extra storend maakt: overstappen kan niet meer. Als je paard eenmaal een 'vlekje' heeft krijg je hem nooit meer elders volledig in de verzekering. Dus helaas. Ik zit 'vast' bij Xcellent.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:02

Mocht je bij het Kifid meer klachten nodig hebben dan wil ik mijn klacht ook wel kenbaar maken bij het kifid.

Mijn jurist kon er niets mee omdat zij in de voorwaarden hebben staan dat je elk advies van de DA moet opvolgen omdat je anders hen schaad in hun belang.

Als je DA vervolgens met zn kliniek aan die maatschappij verbonden is als adviseur snap ik dat ze altijd zullen adviseren om te opereren. De DA moet immers ook 2x per jaar op vakantie kunnen.

ponycrosserr

Berichten: 588
Geregistreerd: 07-04-13

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:42

Mijn paard is in 2014 ook gelijk uitgesloten op de voorbenen omdat ze iets onregelmatig liep op het grind, ze was toen net van de hoefijzers van het beleren af :roll:
Helaas vorig jaar een peesblessure waar ik dus niks van vergoed kreeg.

Nu net de rekening van de da doorgestuurd van einschuss aan een voorbeen, hopelijk krijg ik die wel vergoed zonder al te veel moeite..

EU-Macoemba: dressuur B+11, L1+1, springen B+21, L+0, SGW B+4, kerstmuts +0


VC_Immortal

Berichten: 327
Geregistreerd: 14-08-09
Woonplaats: Hoogerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:10

Tulandro schreef:
VC_Immortal schreef:
Is er al iemand hier juridisch mee bezig? Ik heb namelijk mijn rechtsbijstand erop gezet en misschien is het handig onze klachten te bundelen. Of in ieder geval even gegevens uitwisselen.

Ze verzinnen in ieder geval zelf voorwaarden bij die ze niet zwart op wit hebben staan. Geloof me... ik eis echt geen gouden bergen. Ik verwacht alleen hetgeen waarvoor ik deze verzekering heb afgesloten. Maar wanneer zij hun contract niet nakomen, mogen ze mijn premies vanaf febr 2015 terugbetalen. Met € 42 per maand, tikt dat aardig aan.

Als wij ons niet aan de afspraak houden, zijn er consequenties. Voor hun net zo.


Op welke punten volgen ze de eigen voorwaarden niet? Ik heb ook al op het punt gestaan om naar t kifid te gaan, maar toch niet gedaan.


1. Ze hebben van 12 facturen de volledige visite niet vergoed omdat zij van mening zijn dat dit onder voorrijkosten valt. Echter valt hier het onderzoek ook onder. Nergens staat er “voorrijkosten” op de facturen. Volgens hun eigen voorwaarden zou er € 25 als voorrijkosten berekend worden indien deze niet specifiek vermeld werden. Echter hebben zij de volledige visite (van soms € 70) onder “voorrijkosten” afgewezen.

2. Vervolgens is mijn paard gecastreerd (dit valt er niet onder, logisch ook). Maar een acute ontsteking was niet te verwachten. Voordat ik de verzekering afsloot heb ik hiernaar gevraagd. Als antwoord kreeg ik van hun adviseur te horen dat complicaties na de castratie een onzeker voorval betreffen en dus verzekerd zijn. In hun voorwaarden wordt de castratie uitgesloten maar er staat niets over het uitsluiten van complicaties daarna. Toch hebben ze deze kosten afgewezen.

3. Mijn paard had een grote wond aan zijn tong door een afgebroken kies (dus niet een wissel). Zijn tanden worden jaarlijks meerdere keren gecontroleerd en goed onderhouden. Echter zijn zij van mening dat ik nalatig ben geweest en dat ik een afgebroken kies had kunnen voorkomen. Mijn dierenarts verklaart ze voor gek. Ze vinden dat dit onder preventief valt en willen deze kosten niet dekken.

4. Niet iets dat tegen hun voorwaarden ingaat maar de communicatie bewijst dat zij een gemeen spelletje hebben gespeeld door mij en mijn dierenarts ellenlange verslagen te laten opstellen. Steeds zeiden ze dat er info ontbrak maar niet wat er ontbrak. Na HEEEEL veel frustratie en kosten vanuit mijn dierenarts hadden we na 5-6 maanden eindelijk alles compleet. Als ze meteen hadden gecommuniceerd wat ze nou wilden, was dat niet nodig geweest. Logisch dat mijn dierenarts daarvoor kosten rekent. Maar dat willen ze niet vergoeden omdat dat in hun voorwaarden is opgenomen.

Het bewijs is doorgestuurd en ik stuur ook alles naar de AFM en kifid. Thanks voor de tip!!! Gelukkig heb ik overal foto’s van. Incl de afgebroken kies en de wond aan zijn tong.
Dat dit soort praktijken mogelijk zijn is voor mij een raadsel.

EllenMarat62
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-10-17

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 21:24

Dank voor alle reacties. Ik ben nu bezig met het indienen van klachten bij hun moedermaatschappij. dat is Hienfeld.
Vandaag 2e brief eruit gestuurd maar zal ook zeker bij Kifid een klacht indienen.
Heb ook Kassa en Radar aangeschreven. Altijd goed om klachten te bundelen en daar neer te leggen. Wanneer er in de publiciteit geklaagd wordt, dan resulteert dat hopelijk effect!

Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:32

Ik ben bij Equine Risk verzekerd geweest met mijn vorige paard, dat liep ook via Xcellent. Nooit ook maar iets van discussie gehad over het afkeuren van mijn paard. Ik had geen verzekering voor medische kosten, alleen voor dood en kreupelheid, misschien scheelt dat ook. Ben erg vriendelijk te woord gestaan aan de telefoon met meerdere sterktewensen en veel medeleven. Ik vond wel dat er best wat vertraging zat in de berichtgeving en uiteindelijke uitkering, gaat hier niet over maanden, maar wel langer dan toegezegd was. Al met al toch een positieve ervaring (los van de aanleiding ervoor natuurlijk).

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus

VC_Immortal

Berichten: 327
Geregistreerd: 14-08-09
Woonplaats: Hoogerheide

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:28

AFM, Kifid en Hienfeld hebben vandaag mail gehad. Ook met alle bewijsmateriaal. (Zelfs de onprofessionele manier waarop ze klanten te woord staan per mail). Mijn dierenarts heeft ook nog zijn zegje zwart op wit gezet over deze oplichters.

Xcellent horse insurance is iig erg stil gebleven na mijn laatste mail. Misschien hopen ze dat het overwaait.

EllenMarat62
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-10-17

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 16:35

Goed om te lezen dat er veel klachten brieven en mails verstuurd worden. Hoe meer hoe beter! Belachelijk dat een maatschappij hiermee weg zou komen.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:07

VC_Immortal schreef:
AFM, Kifid en Hienfeld hebben vandaag mail gehad. Ook met alle bewijsmateriaal. (Zelfs de onprofessionele manier waarop ze klanten te woord staan per mail). Mijn dierenarts heeft ook nog zijn zegje zwart op wit gezet over deze oplichters.

Xcellent horse insurance is iig erg stil gebleven na mijn laatste mail. Misschien hopen ze dat het overwaait.


_/-\o_

VC_Immortal

Berichten: 327
Geregistreerd: 14-08-09
Woonplaats: Hoogerheide

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:14

Intussen staat mijn klacht ook op Trustpilot en klachtenkompas. Kassa en radar zal ik zo ook mijn verhaal doen. Jammer dat ze op Facebook de mogelijkheid om een beoordeling achter te laten hebben verwijderd. Goh... hoe zou dat toch komen? :')

Itismei

Berichten: 162
Geregistreerd: 04-03-07
Woonplaats: onder de rook van utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:56

Bij mij hebben ze vandaag ineens een stuk uitgebreidere reactie gegeven op hun standpunt. En ze doen mij nu het aanbod tot een gesprek met een inspecteur.

In ieder geval steken ze er nu een stuk meer moeite in nu de Kifid klacht loopt :)) . Beetje laat alleen, na alle kansen die ze hebben gehad :x .

Ben het overigens nog steeds om meerdere redenen niet eens met hun standpunt. En ga uiteraard alleen in gesprek met hun inspecteur als er vanuit hun daadwerkelijk bereidheid is om tot een oplossing te komen. Anders mag mooi het Kifid een uitspraak doen. Hoop dat het Kifid ze in ieder geval een veeg uit de pan geeft voor hun wijze van communiceren want als klant wordt je echt onbeschoft behandeld. En als je ze daar (toen nog) vriendelijk op wijst spelen ze het nog klaar om te zeggen dat zij van mening zijn dat ze op normale wijze communiceren := .

EllenMarat62
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-10-17

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 21:17

Fijn te horen VC_Immortal dat je klachten ook bij Kassa en Radar gaat plaatsen. Ik zal mijn klacht ook op Trustpilot en klachtenkompas zetten.

En meike_s veel succes met het gesprek met hun inspecteur... als er inderdaad bereidheid is van hun kant om tot een oplossing te komen. Sterkte ermee en hou ons asjeblieft op de hoogte!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:34

Goed idee van trust pilot en klachten kompas. Ik had ze op Facebook ook 1 ster willen geven maar dat kon idd niet.

Itismei

Berichten: 162
Geregistreerd: 04-03-07
Woonplaats: onder de rook van utrecht

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:10

Weet nog niet of ik met ze in gesprek ga hoor. Wil eerst weten of ze alleen 'uitleg willen geven' of ook bereid zijn om over een oplossing te praten. Maar ik houd jullie op de hoogte!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers