NVWA paard transport vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

NVWA paard transport vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 18:07

Hoi,

Een kennis van mij heeft een paard gekocht in Nederland. Ik heb haar geholpen bij de aankoop.
Nu heb ik ooit al eens een paard geëxporteerd naar het buitenland, en weet ik dat je een login-code van het NVWA nodig hebt. Dat was (voor zover ik mij herinner) nogal een gedoe om allemaal te regelen.

Nu wil ik de verkoopster zo min mogelijk werk laten hebben. Mijn vraag is dus: Kan ik een transportkeuring voor een paard aanvragen dat niet van mij is?

Heeft iemand hier antwoord op? Anders bel ik maandag naar het NVWA, maar het liefst had ik morgen hier een antwoord op, zodat ik dat aan de huidige eigenaresse kan vertellen.

Heeft iemand een idee?

Groeten, [***]


Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: NVWA paard transport vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 18:27

Okee. Dus wat jij zegt, kan ik in principe de keuring aanvragen; en de eigenaresse hoeft dan ten tijde van de keuring alleen de papieren bij de hand te hebben en te tekenen?


Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: NVWA paard transport vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 18:49

Ja ik denk dat jullie gelijk hebben. Super! Geen gedoe voor haar met aanvragen van een inlogcode etc. Mooi, bedankt :)

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: NVWA paard transport vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-17 08:44

Ik bedenk me nu dat ik (de aanvrager) ook niet aanwezig zal zijn tijdens de keuring. Zou dat een probleem zijn?

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: NVWA paard transport vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-17 11:03

Super, dankje! :D

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 10:09

Hoi!

Ik heb nog een vraag! Ik lees het volgende:

Handelaarsregistratienummer aanvragen

Een Nederlandse handelaar moet ingeschreven staan in het handelarenregister van de NVWA. Wilt u dieren verkopen? Dan moet u een handelaarsregistratienummer hebben. Heeft u dit nog niet? Vraag dan een handelaarsregistratienummer aan.

Hoe moet u een handelaarsregistratienummer aanvragen?
Ga naar het 'Aanvraagformulier verleningen'
Ga naar het tussenkopje 'Soort verlening*'
Klik op 'Levende dieren en levende producten'
Ga naar het tussenkopje 'Selecteer uit onderstaand erkenning minimaal 1 erkenningssoort'
Vink bij Registratie 'Handelaar - vee HANV' aan óf
Vink bij Registratie 'Handelaar overige diersoorten - HANOV' aan
Vul uw gegevens in
Onderteken de aanvraag
Klik op 'Verzenden'

Alleen bij export door particulieren zonder verkoop heeft u geen registratienummer nodig.


Betekent dit nu echt dat iemand die zijn paard particulier verkoopt naar iemand in het buitenland.. in het handelsregister moet komen te staan? := En hiervoor speciaal een aanvraag moet doen?

En.. zou ik dit ook mogen doen ipv de verkoopster? Ook al staat het paard niet ''in mijn naam'' en verkoop ik het dier niet?

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 11:22

Merel070 schreef:
Het heeft voor je als particulier geen gevolgen. Het gaat puur om die nummer. die moet je indienen bij een aanvraag exportpapieren.
Iemand anders kan dit ook doen, maar dan ben je ook het contactpersoon. en moet jij ook de papieren aanvragen.


Wat toevallig! Ik las net je verhaal en heb je net een PB gestuurd omdat ik dacht dat je wel antwoord zou hebben!

Bedankt! :)

Dan ga ik mezelf naar eens registreren in het handelsregister. Wat een gedoe met dat NVWA!

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 11:45

Ik lees: Alleen bij particulieren die exporteren zonder verkoop hoef je geen registratienummer aan te vragen.

Maar het gaat dus wél om verkoop. En ik wil de verkoopster er niet mee opzadelen om dit allemaal te moeten doen, dus doe ik het.

Of begrijp het je nu verkeerd?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Binau, fransje23, girlyggirl, Sure_lee en 22 bezoekers