Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:39

SandravdB schreef:
Helaas geen stal die op slot kan, maar als het morgen er nog niet ligt krijgt ze een app dat ze pony op kan halen en dat ik anders als dat niet gebeurd pony wel kom brengen. Ik weet dat pony op plek waar ze terecht kan goed verzorgt zou worden dus dat scheelt.



Dan kun je denk ik wel fluiten naar je geld......

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:42

Aangezien je hem hebt weggegeven, hebben ze geen aankoopbewijs. Een paspoort is geen eigendomsbewijs, een aankoopbewijs wel. Dus technisch gezien zou je de pony gewoon terug kunnen nemen.
Maar ik snap dat je niet wil dat het meisje hier de dupe van wordt. Lastige situatie.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:54

Heb je geen kenissen waar de pony een tijdje kan staan? Die mensen krijgen hem dan terug als ze betaald hebben. Als hij opeens weg is worden ze mis wel zenuwachtig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 01:15

Gypsy schreef:
Heb je geen kenissen waar de pony een tijdje kan staan? Die mensen krijgen hem dan terug als ze betaald hebben. Als hij opeens weg is worden ze mis wel zenuwachtig.


Dat zou ik absoluut niet doen, want daar komt zeker gedonder van ten nadele van de TS.
Ze kunnen het dan gooien op diefstal cq verduistering.

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 01:26

Het klopt inderdaad dat de paspoort geen bewijs is wie de eigenaar is. Het is de aankoopsbewijs. Als jij de aankoopsbewijs nog hebt, en hun dus niet, dan kan je bewijzen dat hij van jou is.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 04:31

Maar gegeven is toch ook echt van eigenaar veranderd.
Daarmee niet gaan liegen is alleen maar ten nadelen van ts.

Misschien iemand mee nemen naar haar huis die steviger in de schoenen staat en dan je geld eisen.
Maar goed stel je krijgt het dan begint de ellende weer van voor af aan met de volgende maanden.

Hoe oud is ze?
Zijn er ouders die je aan kunt spreken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 06:23

Om nu de pony terug te eisen vind ik echt een zwaktebod en toppunt van oneerlijkheid :o
Lekker voor dat jonge meisje ook. Die is dan de grootste verliezer.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 06:41

Cayenne schreef:
Om nu de pony terug te eisen vind ik echt een zwaktebod en toppunt van oneerlijkheid :o
Lekker voor dat jonge meisje ook. Die is dan de grootste verliezer.

Als met geld dreigen niet werkt zou ik dat wel doen.
Waarom moet ts dupe worden van dit?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 06:46

Dan doe je dat toch via de legale wegen? Sta je ook veel sterker.
En ik hoop dat TS alles op papier genoteerd heeft.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 06:55

Aantal maanden een soort gelijke situatie mee gemaakt die totaal is geëscaleerd! Klant M die sinds 2 maanden bij ons stond was het type overbezorgde moeder de gans! Dit zorgde ervoor dat niets goed genoeg was!! Het ging zover dat ook de andere pensiongasten zich inmiddels groen en geel ergerde! Ik had pk M al eens min of meer aangegeven of dit voor haar wel de juiste plek was? Hierop een hysterische reactie gekregen %) .. affijn de weken kabbelen door en de irritaties lopen bij mij en de andere klanten nog wat hoger op! Inmiddels had pk M een contract gekregen wat ze getekend retour had moeten doen..Dit deed ze achteraf bewust niet!
Op een goed moment geef ik aan op de stalapp dat ik er een bepaalde avond niet ben.. die bewuste avond ga ik net iets later weg dan gepland en ja hoor pk M staat haar paard te laden :wave:
Ik spreek haar aan en vraag of ze gaat vertrekken? Ja dat deed ze met de mededeling: ik bel je morgen wel 8)7 ik zeg nou vertrekken is prima maar het lijkt me wel zo netjes als je je opzegtermijn ( mnd) netjes voldoet.. hiermee haar nog matsend want normaal gesproken zeg je voor de eerste op betaal je je lopende mnd en heb je dan een mnd opzegtermijn!! Zij vertrok al in de lopende mnd! Pk M was dit zeker niet van plan en wilde gewoon vertrekken zonder te betalen!! Deze M had zich deze avond laten vergezellen door een naar later bleek jurylid ( A.) Deze mevrouw was schijnbaar meegekomen om mochten er problemen onstaan het labiele karakter van pk M te ondersteunen ( lees zich godsonbeschoft te gedragen en niet vies is bewust de lichamelijke confrontatie aan te gaan)! Nadat wij een poging hebben gedaan er om de tafel uit te komen is de boel compleet geëscaleerd met zeer nare gevolgen! Als ik ooit nog in deze situatie kom bedenk ik mij geen moment en bind t paard aan t eerste hek buiten de poort incl spullen! En het geld wat ik dan nog zou moeten krijgen is dan heel jammer als ik er maar vanaf Ben!! Dus ts lever pony en spullen af en neem je verlies!! Het is niet anders sommige mensen zijn zo ontzettend asociaal dat er eigenlijk maar 1 antwoord mogelijk is en dat is voor eigen rechter spelen en uiteindelijk krijg je nog de deksel op je neus ook!!
Jou situatie is net wat anders maar je kunt een hoop ellende voorkomen door nu zelf t heft in handen te nemen!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 06:58

Cayenne schreef:
Dan doe je dat toch via de legale wegen? Sta je ook veel sterker.
En ik hoop dat TS alles op papier genoteerd heeft.

Paard kan je na een bepaalde termijn terugeisen. Legaal ;)

Of eigenlijk paard kan naar de pensionhouder. Maar dan moet alles op papier staan.

xEline

Berichten: 1584
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: onbewoond eiland

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:22

Voor de mensen die aan geven dieren politie. Zij gaan hier niets mee doen. Dit betreft een civiele zaak, dieren politie is voor verwaarlozing dat is bij deze pony niet aan de orde. TS ik zou een goed duidelijk papier opzetten en schriftelijk de weide gang opzeggen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:32

Ik zou toch het gesprek weer aan gaan. Waarom is er niet betaald? Kunnen jullie in de toekomst nog betalen? Kunnen we anders samen naar een andere oplossing voor de pony kijken? Laat het boos worden even over je heen komen en begin dan opnieuw. Mensen die het financieel moeilijk hebben kunnen soms lastig opstarten in dit soort gesprekken. Ze is ook moeder en haar dochter is super blij met de pony (neem ik aan). Denk vooral aan je doel: je wil een duurzame oplossing voor iedereen.

wapitie

Berichten: 202
Geregistreerd: 26-08-14
Woonplaats: in Dromenland...

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:45

Op pensionstallingen is het vaak zo dat als je niet betaald na verloop van tijd het paard van de pensionhouder is. Na bijvoorbeeld 4maanden geen huur betalen is de waarde van het paard "betaald".
Misschien kun je een nieuw paspoort aanvragen en de oude als vermist opgeven. Dan kun je deze pony door verkopen.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 07:45

Hoop gewoon dat er dadelijk betaald is, anders app ik haar ex ook even want die kan ze kan de pony gratis bij zijn vader stallen waar de pony ook zeker goed verzorgd verzorgt wordt, gaat me niet eens meer om het geld dat ik nog krijg maar gewoon dat ik van de stress die dit me oplevert af wil zijn en niet extra kosten wil houden om die pony ook te voeren. Ze zijn verder ook gewoon goed voor de pony maar ik voel me als een of ander jojo die aan het lijntje gehouden wordt en dat bevalt me niet.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 08:07

Cayenne schreef:
Gypsy schreef:
Heb je geen kenissen waar de pony een tijdje kan staan? Die mensen krijgen hem dan terug als ze betaald hebben. Als hij opeens weg is worden ze mis wel zenuwachtig.


Dat zou ik absoluut niet doen, want daar komt zeker gedonder van ten nadele van de TS.
Ze kunnen het dan gooien op diefstal cq verduistering.


Als ze geen koopcontract hebben kon dat wel eens lastig worden.

Een keer met een zelfverzekerde kerel langsgaan en samen naar de pinautomaat lopen kan ook.

Dit soort zaken kun je wel vanuit een juridisch perspectief gaan bekijken maar dat duurt te lang en kost te veel.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 09:10

Nou de bom is gebarsten en nu heel goed duidelijk gemaakt, kan dadelijk mijn geld ophalen

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:12

SandravdB schreef:
Nou de bom is gebarsten en nu heel goed duidelijk gemaakt, kan dadelijk mijn geld ophalen


Nou benieuwd of t allemaal lukt! Veel suc6!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:16

SandravdB schreef:
Nou de bom is gebarsten en nu heel goed duidelijk gemaakt, kan dadelijk mijn geld ophalen


En de pony vertrekt erna ook of blijft deze staan?
Succes

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:22

SandravdB schreef:
Nou de bom is gebarsten en nu heel goed duidelijk gemaakt, kan dadelijk mijn geld ophalen


Mooi en dan gelijk regelen dat die pony naar haar ex gaat.

Zo heeft mijn stalhoudster dat ook eens gedaan...wegwezen!

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 09:31

Pony blijft staan met afspraak dat er op tijd betaald wordt heeft nu wel in de gaten dat ik het echt meen

butterfly84

Berichten: 62
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:50

Soms moet de bom barsten om iets duidelijk te maken. Hopelijk gaat ze zich aan de afspraken houden. Mocht dit niet zo zijn probeer dan direct te handelen.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:56

Een bijzondere ommekeer zo ineens.
Hoe komt het dat de bom gebarsten is dan?

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 10:53

Cayenne schreef:
Gypsy schreef:
Heb je geen kenissen waar de pony een tijdje kan staan? Die mensen krijgen hem dan terug als ze betaald hebben. Als hij opeens weg is worden ze mis wel zenuwachtig.


Dat zou ik absoluut niet doen, want daar komt zeker gedonder van ten nadele van de TS.
Ze kunnen het dan gooien op diefstal cq verduistering.



Is dat zo? Ja in eerste instantie wel, maar dan komt de politie altijd eerst nog verhaal halen bij ts. TS legt uit wat er aan de hand is en dat de pony alleen in gijzeling is genomen...en politie concludeert dat het om een civiele zaak gaat en trekt zich terug....net als bij die 'gestolen' Fries die op dit moment bij voorpaginanieuws staat.


edit; lees nu dat ts eindelijk dr geld op kan halen......die verdere afspraak maken zou ik niet doen. Ik zou na ontvangen van geld zeggen dat die pony binnen een week weg is of anders breng ik hem zelf wel naar die stal van dr ex schoonvader.........want reken maar dat je binnen de kortste keren weer achter je geld aan kunt. Dat gaat misschien 1 of 2 maanden goed en dan kan je weer. Want zo gaat dat met wanbetalers; die proberen het toch wel weer. Tenzij je bereid bent kei en keihard voor dr te zijn, echt dr geen mm ruimte geven, nooit.........en dat is heel moeilijk als dat niet in je karakter zit; je 24/7 bij zulke mensen je als een helse kenau te gedragen....want dat is het enige wat werkt bij een wanbetaler; ze weten vaak wel bij wie ze dat soort geintjes kunnen flikken en bij wie ze gelijk een stevige kerel op de stoep hebben staan (letterlijk)

Dreigen met bv incasso lachen wanbetalers om; die weten dondersgoed hoe het werkt en dat een incasso ook alleen maar kan bluffen als het erop aan komt....ja of je moet zo'n illigale inhuren; je weet wel; die 3 stevige kerels langsstuurt, die ook niet te beroerd zijn om de handjes te laten wapperen.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 11:12

Waarom geef je je eigen pony weg aan iemand waarvan je weet dat die snel ruzie maakt en laks is in afspraken nakomen?

Soms snap ik de mens niet meer hoor.
En de ruzies worden dan over de rug van een dier uitgevochten.

Zulke mensen zullen niet veranderen want ze hebben niks te verliezen. Pony hebben ze gratis dus als die weggehaald zou worden verliezen ze niks!
Daar zit de dierenliefde niet daar zit enkel domheid en egoïsme!