Lease-contract opstellen. Waar moet ik om denken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Lease-contract opstellen. Waar moet ik om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 17:12

Hoi,
Binnenkort gaat er iemand mijn paardje voor een jaar "leasen", en als alles goed verloopt over een jaar definitief overkopen. Het is de bedoeling dat zij het paard als het ware in bruikleen heeft. Ze betaalt de onderhoudskosten en mag het paard dan ook als eigen paard beschouwen. De enige voorwaarde is dat het paard, zolang deze nog op mijn naam staat, blijft staan waar ze nu staat, zodat ik er nog zicht op heb :)
Wat zijn nou echt dingen die handig zijn om in het contract te zetten? Qua aansprakelijkheid is het nog gewoon voor onze kosten, omdat ik nog de huidige eigenaar ben. Mocht zij iets op buitenrit veroorzaken zijn de kosten voor haar natuurlijk. Waar moet ik nog meer om denken?

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3



Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Lease-contract opstellen. Waar moet ik om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 17:50

Materialen is een goede! Ik ben me er van bewust dat ik voor het grootste deel aansprakelijk ben, maar mocht zij bij wijze van een keer over een sloot gaan springen en het paard breekt dan het been, dan is het neem ik aan voor haar verzekering.. Even heen bellen wbt aansprakelijkheid ga ik ook zeker doen. Brengt inderdaad wat meer helderheid :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 21:22

Bloodymary schreef:
Waarom kies je eigenlijk voor deze ingewikkelde constructie als het paard na een jaar toch verkocht wordt? Waarom dan niet direct aan haar verkopen? Gewoon een vraag hoor.

Ik had haar in de eerste instantie ook te koop staan. Deze vrouw was erg geïnteresseerd, woont hier in de buurt en heeft doelen die precies bij het paard aansluiten. Helaas heeft ze op dit moment het geld voor het onderhoud wel, maar de aankoopprijs niet ivm een bruiloft in 2018. Aantal weken hierna heeft ze wel het aankoopbedrag bij elkaar. Het klikte heel erg, dus vandaar dat we het via deze weg doen.

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Lease-contract opstellen. Waar moet ik om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 22:46

Waarom ze hem nu niet koopt heb ik hierboven al uitgelegd. We zijn ons bewust van alle mogelijke risico's. Wanneer zij het contract tekent tekent ze er ook voor dat ze het paard volgend jaar koopt. Al wordt hij blijvend kreupel. We zijn het er over eens dat we het via deze weg doen dus daar ben ik al uit. Vroeg me alleen af of er dingen zijn die gauw in zo'n contract vergeten worden. Hierboven al een paar goede gelezen zoals aankoop van spullen etc

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Lease-contract opstellen. Waar moet ik om denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 20:25

:\
Het gaat al niet meer door.. dus het is allemaal niet meer van toepassing :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers