Ifor Williams trailer beveiligen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Ifor Williams trailer beveiligen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 10:07

Ik heb een vraag omtrent mijn trailer.
Dit weekend ben ik verhuisd naar een andere stal. Waar voorheen mijn trailer (Ifor Williams) mee op het erf stond met een poort die 's nachts toeging, staat hij nu op de oprit van de nieuwe stal waar geen hek is. Je kan dus dag en nacht de oprit betreden en zo ook de trailers aanpikken. Nu ben ik toch vrij zuinig op mijn gerief en bescherm ik dat het liefst ook zo goed mogelijk tegen diefstal.

Ifor williams trailers hebben wel een slot op de dessel, dus dat zit bij mij vast. Nu zei mijn vriend dat dit slot heel makkelijk kapot te boren is door eventuele dieven. Dus ik ben op zoek gegaan naar een bijkomende beveiliging en heb zo'n wielklem gekocht. Nu had ik dat ding ineen gezet en proberen aan een band te hangen, bleek dat het spatbord rond de wielen dit nu jammer genoeg niet toelaat, de spatie is te klein tussen band en spatbord. Met als gevolg dat ik die klem dus niet over de band heen krijg.

Hoe beveiligen jullie de trailers? Zijn hier ook mensen met Ifor Williams die bv een andere oplossing hebben? Ik heb al liggen rondkijken naar een wielklauw, maar dan kan je alsnog de band van de trailer losmaken en op 3 wielen verder rijden.

Ik ben benieuwd naar jullie oplossingen!


Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 10:39

Siesjuh schreef:
Ik beveilig de boel met zo'n koppelingsslot.
Zo 1, lekker makkelijk omdat ie ook aan de auto gebruikt kan worden.

https://www.google.nl/search?q=koppelin ... a93rFW9YKM:


Ongeveer zo'n slot zit er standaard op mijn trailer ingebouwd. Maar ik heb mijn twijfels of het 100% diefstalveilig is? Eventjes erin boren en je kan zo vertrekken, maar ik ben misschien net iets te bang? Daarom dat ik eerder op zoek ben om nog iets rond de wielen te hangen. Ik zie dit als een extra beveiliging, dat nog net iets meer afschrikt.

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 10:40


Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 10:47

Albert schreef:
Dat soort sloten heeft weinig zin, ze leggen er gewoon een losse triangel over de dissel welke ze vastmaken met spanbanden...


Ja nog een rede te meer dat ik achter zo'n sloten niet de volle 100% sta. Kapot boren of op een andere manier je trailer aankoppelen, het is rap gedaan. En zo'n trailer is niet goedkoop, daarom dat ik op zoek ben naar een beveiliging aan de wielen.

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 11:52

Varekaj schreef:
Het is wat puzzelen in het begin maar je kan heus een gewone wielklem op je ifor zetten. Gebruik het namelijk zelf al ruim een jaar. Eens je de handigheid gevonden hebt zit ie er in een minuut omheen.

Daarnaast heb ik een standaard blokkering in de kop zitten waar de bol van je trekhaak in moet, dan kan de hendel niet omhoog om aan te pikken. Daar zat een gewoon desselslot overheen maar dat is gesneuveld (hangslot roeste vast dus moeten doorzagen). En dat zit er ook nog een datatag op. Die kan je online registreren op jouw naam. Wordt je trailer gestolen, dan is die daarmee terug te vinden. Die tag staat immers in de traingel/dessel gegraveerd.

Nu is een desselslot idd een eitje om te omzeilen. Met een kleine traktor een trekhaak onder de triangel en hup, weg zijn ze.

Ik heb onlangs vermoedelijk een poging tot diefstal gehad. Trailer stond scheef met klein sleepspoor, desselkop scheef gedraaid en de wielklem zat half onder de wielkast. Al bij al blijkt deze beveiliging dus toch te werken.
Mijn trailer is nu net een jaar oud, staat meestal op een weiland achter een gesloten weidepoort maar bepaalde periodes helaas ook op straat. Ik heb immers geen oprit aan huis en op stal mag ik 'm niet parkeren ivm plaatsgebrek.


Dankjewel voor de uitleg!

Ik heb deze: https://www.auto5.be/nl/product/wielkle ... 15602.html

heb jij een vergelijkbaar systeem?
Standaard slot op de koppeling heb ik ook, heel gemakkelijk, maar niet volledige veilig denk ik.

Hoe heb jij je datatag geregistreerd? Ik kom enkel op Britse sites uit, maar geen idee hoe dat in België moet.

Al een geluk dat je inderdaad die wielklem had... dan moet ik toch eens op zoek om hem er rond te krijgen. Heb je daar eventueel een foto van?

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 11:53

Polly schreef:
Is je trailer verzekerd tegen diefstal en is het slot goedgekeurd door de verzekering?


Normaal wel, maar moet ik nog eventjes nagaan voor zekerheid. Goede herinnering!

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-17 07:56

Varekaj schreef:
[ [url=m/zA0w3B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even van internet geplukt, ik heb dit type. Was in het begin ook sukkelen, dacht ook dat het niet kon. Uiteindelijk wel de truc gevonden en nu gaat het vlot.

Ikzelf heb mijn trailer nog niet geregistreerd, ga dat wel doen. De gegevens van de datatag heb ik wel thuis opgeschreven staan. Als ze hem alsnog meepakken heb je Dat als kenmerk om mee te geven bij je aangifte.


ok dankjewel voor de tip! bij mij is het uiteindelijk ook gelukt om de wielklem erop te krijgen. Er zit wel wat speling op doordat de bandjes vrij smal zijn. Maar het is onmogelijk om hem eraf te halen :)
Nu kan ik hem met een gerust hart laten staan *\o/*

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-17 08:09

josie schreef:
Siesjeh, jouw voorbeeld heb je idd zo open, is ook niet goedgekeurd.

Hier vindje voorbeelden van goedgekeurde sloten bv voor de verzekering, uiteraard is dit geen garantie dat iets niet gestolen wordt, willen ze het echt hebben dan helpt geen enkel slot enof wielklem.
Je kan het ze wel zo moeilijk mogelijk maken zodat ze die van jou hopelijk laten staan.
https://www.trailerplus.nl/aanhangerond ... keurd.html

Datatag nl: http://www.tagscan.nl


Dankjewel voor de link naar de datatag! hopelijk werkt hij voor België ook. Daar zet ik me dit weekend zeker aan om het in orde te maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers