1ste verzendkosten betalen bij retourneren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

1ste verzendkosten betalen bij retourneren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 19:59

Ik heb een vliegenmasker besteld via een webshop. Helaas bleek hij niet te passen dus ik, na mailcontact met de webshop, het vliegenmasker geretourneerd via pakketpost.

Ik had hem besteld via After Pay, betalen als je je pakket hebt.

Nu kreeg ik vandaag een mail met daarin een factuur, het vliegenmasker incl verzendkosten. Door retourneren is het masker eraf gegaan en of ik alsjeblieft de verzendkosten wil betalen :?

Meteen een mail gestuurd naar de webshop waar deze verzendkosten voor zijn. Volgens de webshop moet ik deze verzendkosten voldoen omdat ik het pakket besteld heb.

Dus ik ben bijna 14 euro kwijt voor iets wat 16 euro kost en ik heb geen product.

Dat is toch raar?

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: 1ste verzendkosten betalen bij retourneren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:01

Kijk eens op consuwijzer.nl. Ik meen me te herinneren dat een webshop maar 1 keer verzendkosten in rekening mag brengen, dus of voor het opsturen of voor het retourneren.

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:04

Volgens mij is het in de wet zo geregeld dat je je verzendkosten terug krijgt als je de gehele bestelling retourneert. Alleen de kosten om het pakket terug te sturen zijn voor jouw rekening.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 20:11

Zit nu de algemene voorwaarden door te nemen en daar staat idd ook in dat ik het hele bedrag terug hoor te krijgen, incl verzendkosten.
Echter heb ik dus niks betaald omdat het via After Pay ging en ik dus binnen 14 dagen het hele bedrag kan betalen. Ik heb nu enkel het retourneren betaald a 1 pakketpost.

Dreamybol schreef:
Kijk eens op consuwijzer.nl. Ik meen me te herinneren dat een webshop maar 1 keer verzendkosten in rekening mag brengen, dus of voor het opsturen of voor het retourneren.


Geld terug
De verkoper moet uw aankoopbedrag terugbetalen, ook de bezorgkosten
Hebt u de verkoper laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet de verkoper alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. De termijn van 14 dagen begint de dag nadat u de ondernemer hebt laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd. Hebt u bezorgkosten of andere kosten betaald om het product thuis geleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen. De verkoper mag geen kosten in rekening brengen voor het ongedaan maken van de aankoop. U moet wel de kosten voor het terugsturen zelf betalen. Maar alleen als de verkoper u hierover heeft geïnformeerd toen u de aankoop deed.


Ben nu dus even een mail aan het maken met deze tekst erin aan de webshop.