Wat mag ik met deze grond?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Wat mag ik met deze grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:09

Hobbymatig houden van paarden is geen agrarische activiteit en zelfs in strijd met dit bestemmijgsplan. De meeste gemeenten treden hier niet actief tegenop. Ik zou goed navragen hij de gemeente wat hun beleid hierin is. Daarbij loopt je nog wel risico als je een buur treft die een handhaafverzoek bij de gemeente indient. En informeer ook goed bjj de gemeente of de paardenstalling hier met een vergunning staat en of je die mag gebruiken voor het hobbymatig houden van paarden.



damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:05

Karin_deB schreef:
Er staan op de plaatjes geen afbeeldingen van de stalling bij, dus dat zal wel misschien wel wat werk nodig hebben, het is omsingeld door bomen en op de foto's is er ook omheining zichtbaar (paal met dubbel lint).
De grondsoort is zand staat er bij.

Wat voor plaatjes bedoel je? Kadasterkaart, het bestemmingsplan?
Daar staat de stalling dus niet ingetekend? Ik kan je dan alleen de tip geven, ga naar de gemeente om meer informatie. Heel vaak zijn er voor dit soort solitaire schuren geen vergunningen verleend of zijn ze wegbestemd. Als er nooit een vergunning is verleend is e.a. niet ingetekend op de kadastrale kaarten.

Agrarisch gebruik= het voortbrengen van agrarische producten.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Wat mag ik met deze grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:53

Als de stalling niet op een recent kadasterkaartje voorkomt kan je er wel vanuit gaan dat het er illegaal staat. Het kadaster gebruikt namelijk de BAG gegevens van de gemeente. En die is verplicht alle gebouwen die vergunningsvrij of met een vergunning zijn opgericht in te tekenen. Dus wees voorzichtig en laat je goed informeren door de gemeente.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:36

Karin_deB schreef:
Ik heb even de makelaar gebeld.

De bestemming agrarisch zit er sinds 2012 op, de stalling staat er al langer op en mag van de gemeente.

Zorg dat je dit van de gemeente zwart op wit krijgt. Mijn ervaring is dat makelaars het niet altijd aan het rechte eind hebben of de gemeente verkeerde info geeft (obv verkeerd gestelde vragen). Je hebt zelf ook een onderzoeksplicht. Zeker met dit soort percelen is vaak iets mis met de vergunningen. Ik wil je niet bang maken, maar zorg dat je zelf de informatie op schrift hebt.

https://bagviewer.kadaster.nl/
Staat de bebouwing niet op deze kaart, dan kan je er vanuit gaan dat er geen vergunning zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 69 bezoekers