Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Op_zoek
Berichten: 331
Geregistreerd: 17-11-10

Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 13:04

Jaja, het zoveelste trailerlaad-topic :+
Zoals de titel al aangeeft, ben ik op zoek naar professionele hulp bij het trailerladen. Liefst in de regio Zuid Holland.
Ik heb met de zoekfunctie al wel een hoop gelezen en een aantal namen genoteerd, maar ik ben er nog niet uit wie ik het beste kan benaderen. Vandaar toch nog even een eigen topic om ervaringen te horen :o . Niet altijd staat er duidelijk een werkwijze of regio bij of zijn het hele oude topics waar ik interessante dingen vind.
In het verleden heb ik al eens hulp gehad van mensen die een trailerlaad-opleiding hadden gevolgd bij Emiel Voest. Zij gingen te werk met twee touwen langs te trailer. Voor mijn paard was dit duidelijk niet de juiste methode. Ik zoek nu dus sowieso iemand die niet met touwen werkt.
Verder krijg ik het laden thuis, met regelmatig oefenen, prima voor elkaar. Problemen met laden heb ik vooral op locatie. Ik zoek dus ook iemand die vooral daarbij kan helpen.
Als laatste zie ik soms dat er methodes zijn die in een bak worden toegepast. Ik snap de keuze daarvoor, maar bij ons op stal is dit niet toegestaan en mijn probleem is er vooral op andere locaties waar ik eigenlijk ook nooit een bak tot de beschikking heb. Ik ben dus eigenlijk ook op zoek naar iemand met een methode die overal toegepast kan worden.

Wie heeft er een goede tip? En kun je me iets vertellen over je eigen ervaring met deze persoon of de werkwijze?
Alvast bedankt!

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:17

Sandra van den Heuvel van paardenmensen (zit op bokt maar ook op fb te vinden)
Sandra komt met een langdurige oplossing, zodat je er later ook zelf mee verder kan.
Het gebeurd met rust en op een manier die werkt voor jou paard.
Op fb kun je meerdere verhalen lezen https://www.facebook.com/paardenmensen/?fref=ts

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:35


Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:47


Amberkelsey

Berichten: 198
Geregistreerd: 24-06-16
Woonplaats: noordwijk

Re: Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:53


hommetje
Berichten: 28
Geregistreerd: 06-12-09
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet

Re: Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:12

Kijk eens op www.ponytales.nl
Nu Ik heb door hulp van Eva mijn paard weer geladen gekregen voor verhuizing naar andere stal. Ze kijkt wat de mogelijkheden zijn. Ik had ook geen bak om een trailer in te zetten. Gewoon achter op het erf geoefend. Er wordt niet volgens een vaste methode gewerkt. Er wordt gekeken naar het paard en de persoon. Eva doet dat op een fijne en prettige manier. Een aanrader.

Op_zoek
Berichten: 331
Geregistreerd: 17-11-10

Re: Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 11:43

Bedankt voor jullie tips!
Ik ga de links bekijken.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:47

Hier ook een dikke duim voor Sandra van de Heuvel. Nog steeds de ultieme uitkomst voor ons geweest. Voor het hele verhaal kun je altijd een PBtje sturen, hoe we er terecht zijn gekomen en waar we nu staan :)

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:36

Ik ga ook regelmatig met moeilijke laders naar een andere locatie om daar te oefenen. Vaak ook meerdere locaties achter elkaar.
Ik gebruik voornamelijk Parelli en kijk altijd naar wat paard op dat moment nodig heeft. Soms werken de touwen beter soms niet. Paard is leidend hierin. Kijk op mijn site in onderschrift voor meer info.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Re: Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:02


Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:13

Petra Vlasblom van 2moons. Ze zit in Rotterdam.

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Re: Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:43

Esther de Vries.
Vreselijk duur!! Maar elke cent waard. Ze komt er speciaal voor uit Spanje.
Ze is met mijn paard bezig geweest en bleef uitleg geven. Geen longeerlijnen of andere bull sh*t!
Als het erop gaan helemaal goed gaat, gaat ze met je op pad om het telkens te stoppen, uit te laten, in te laten en weer door te rijden. Ze is met die van mij 2,5 uur bezig geweest en ik was 350 euro kwijt.
Nogmaals enorm duur maar elke cent waard. Ze hanteert ook de no cure, no pay methode en zegt ook dat als je er ooit langer als 2 minuten over doe, je haar meteen moet bellen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:46

Ik heb les gehad van Lian Caelers, erg fijn.

Ik weet verder niet hoe ze het doet voor andere mensen. Dit werd georganiseerd op de stal waar ik sta.

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:51


Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:00

Ik zie hier al zeker 3 mensen genoemd die werken met touwen aan de trailer, wat TS juist niet wil...

Je kan ook e-quine benaderen, de opleiding van Annemarie van der Toorn, zij hebben ondertussen diverse instructeurs maar ook mensen die nog in opleiding zijn maar wel al goed in wat ze doen, en paarden zoeken voor hun examenportfolio.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:07

2Moons petra vlasblom
Super ervaring mee

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Re: Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:40

Suzanne van Paarden-Taal. Zij volgt de opleiding bij Annemarie van der Toorn en werkt niet met touwen.
Ik heb niets hoeven te betalen omdat ze mijn filmpje en review heeft gebruikt voor haar portfolio.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:46

Ik kan je niet helpen met iemand aanraden, maar ik kan je wel het boek "animals in translation" van Temple Grandin aanraden. Er staat in beschreven hoe dieren denken en redeneren en wat het voor sommige paarden zo moeilijk maakt om de trailer op te gaan en hoe je daar iets aan kan veranderen.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:58

Miran schreef:
Ik zie hier al zeker 3 mensen genoemd die werken met touwen aan de trailer, wat TS juist niet wil...

Je kan ook e-quine benaderen, de opleiding van Annemarie van der Toorn, zij hebben ondertussen diverse instructeurs maar ook mensen die nog in opleiding zijn maar wel al goed in wat ze doen, en paarden zoeken voor hun examenportfolio.

Hier heb ik ook hele goede ervaringen mee.
Geen gedoe met touwen etc, alles is rust.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:13

Ik heb ook goede ervaringen met een student van Annemarie van de Toorn, mijn paard was enorm getraumatiseerd maar het is na ongeveer een half jaar eindelijk gelukt hem te laden, meeste paarden hebben 2 a 3 lessen nodig dacht ik.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:50

Hier hele goede ervaringen met Monya Spijkhoven.

Mijn paard had als 2 jarige klem gelegen voor in de trailer en was echt ontzettend angstig, wilde er niet in en er eenmaal in was hij ontzettend bang.

Met hulp van haar hebben we het laden weer in kleine stapjes opgebouwd en daarna het rijden met de trailer.
Inmiddels zijn we 2 jaar verder en kan ik zeggen dat mijn paard eigenlijk nu gewoon probleemloos laadt en reist. Zowel alleen als samen met een ander paard.

Wat bij hem ook veel geholpen heeft is een oornetje met geluidsdichte oren, hij was erg bang voor het geluid van het langs radende verkeer, en wat Strezz druppels van phytonics.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:04

Zoals al eerder genoemd. Ik kan Esther de Vries van harte aan bevelen, is inderdaad duur en absoluut elke cent waard. Ging van een niet te laden paard naar een alleen te laden paard in een paar uur. Ze geeft heel veel uitleg en heeft engelengeduld met zowel paard als eigenaar :-)

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Tips hulp bij trailerladen Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:26

En zo schiet je er nog niks mee op zoveel meningen en ervaringen.
Lees alle links en kijk wat voor jou het beste gevoel geeft.
Tip begin vast met grondwerk met je paard dat is leidend voor veel trailerlaadsessies.

Op_zoek
Berichten: 331
Geregistreerd: 17-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 22:12

Iedereen bedankt voor het meedenken en reageren!

rumay schreef:
En zo schiet je er nog niks mee op zoveel meningen en ervaringen.
Lees alle links en kijk wat voor jou het beste gevoel geeft.
Tip begin vast met grondwerk met je paard dat is leidend voor veel trailerlaadsessies.

Allemaal verschillende meningen en ervaringen was natuurlijk wel een beetje te verwachten :o Maar het heeft me wel op weg geholpen in mijn zoektocht. Vervolgens inderdaad gekeken waar ik een goed gevoel bij had. Grondwerk is overigens een goede tip!


Miran schreef:
Ik zie hier al zeker 3 mensen genoemd die werken met touwen aan de trailer, wat TS juist niet wil...

Klopt, Miran. Daar kwam ik ook achter toen ik links bekeek of contact opnam. Ik denk niet dat het werken met touwen sowieso niet goed is. Dus geloof dat er mensen juist heel tevreden zijn over de genoemde namen. Maar in het geval van dit paard met de slechte ervaring met touwen in het verleden, wil ik nu gewoon op een andere manier aan de slag.


pateeke schreef:
Ik kan je niet helpen met iemand aanraden, maar ik kan je wel het boek "animals in translation" van Temple Grandin aanraden. Er staat in beschreven hoe dieren denken en redeneren en wat het voor sommige paarden zo moeilijk maakt om de trailer op te gaan en hoe je daar iets aan kan veranderen.

Bedankt voor de tip. Altijd interessant!

Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij iemand die heeft samengewerkt met Annemarie van der Toorn en Monty Roberts. Er is gebruikt gemaakt van het Dually Halster, maar verder geen touwen of andere hulpmiddelen. Precies wat ik zocht. Nu dus zelf hard aan het oefenen :)