Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Priyanka
Berichten: 185
Geregistreerd: 07-06-05

Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 15:33

Haar mede/stalgenoten dwingen deze oudere vrouw 71 jaar met een lichamelijke beperking nl in het lopen om met een kruiwagen de weide op te gaan en mest op te ruimen .Want..haar paard loopt er ook !
Denk niet dat er respekt is door de medestalgenoten naar deze vrouw toe .Men vindt het eigenlijk ook gewoon dat deze slechtlopende vrouw 9 paarden uit de wei gaat halen .

Aangezien het uit de wei halen van je eigen paard alleen op zondag is en deze oudere dame al enkele jaren haar eigen paard op stal zet loopt men met een scheef gezicht .
Wat kun je aan eisen stellen op een stal waar een minder valide persoon komt/is met een eigen paard ?ze groep Deze vrouw heeft ook voor het auto rijden een invalide kaart .

Van de eigenaar van stal hoeft er geen mest geruimd te worden .Dat is 2 jaar geleden al gezegd .Toch blijft deze groep mensen knap vervelend .

Is er nog respekt of is het egoistisch of een asociaal gedrag van medestalgenoten .Wat maakt het nu uit om een mesthoop meer op te ruimen .

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 14-04-17 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Modopmerking toegevoegd

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:36

Aparte post, het duurde even voor ik snapte wat je nou eigenlijk zegt.

Die mevrouw van 71 is in ieder geval oud, en misschien ook wijs genoeg om zich de pis niet lauw te laten maken. Wilt zij geen mest opruimen dan doet ze dat toch lekker niet? Beetje weerbaarheid mag ook.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:41

Huh? Ik vind het een warrig verhaal.

Priyanka
Berichten: 185
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 15:49

NIET warrig!
Oudere dame ,lichamelijke beperking,goed rijdend maar het lopen slecht is .Wordt gedwongen door medestalgenoten om mest op te ruimen uit een groot stuk weiland .Dus..het weiland af te lopen met een kruiwagen en mestboy enz .Dat terwijl het lopen van de vrouw slecht is .Je moet het zien als een invalide die aan het werk wordt gezet wat zij niet kan/maar toch moet! Het gaat NIET om geen zin hebben .

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:50

amosfantasia schreef:
NIET warrig!
Oudere dame ,lichamelijke beperking,goed rijdend maar het lopen slecht is .Wordt gedwongen door medestalgenoten om mest op te ruimen uit een groot stuk weiland .Dus..het weiland af te lopen met een kruiwagen en mestboy enz .Dat terwijl het lopen van de vrouw slecht is .Je moet het zien als een invalide die aan het werk wordt gezet wat zij niet kan/maar toch moet! Het gaat NIET om geen zin hebben .


heeft ze hier zelf nooit niks van gezegt?
Is er echt gezegd dat ZIJ dit moet doen. Of zijn het de standaard procedures en heeft ze er nooit niks van gezegd?

Anomien

Berichten: 7384
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:51

lieveli schreef:
Huh? Ik vind het een warrig verhaal.


Hier ga ik in mee!!!

Ts, zou je misschien willen werken aan een betere verhaal opzet? Dit is niet te doen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:55

Als het gaat om een stal waar eigenaren zelf de verzorging van paarden en hun huisvesting voldoen, dan staat mevrouw hier verkeerd. Wellicht past een volpensionstal beter voor haar?

Ik kan me best voorstellen dat een stalhouder vindt dat de weide niet geruimd hoeft te worden, maar stalgenoten dit wel belangrijk vinden en hier onderling afspraken over maken. Het is dan erg lastig als daar geen overeenstemming over is. Een stalhouder zou hierin moeten bemiddelen zodat een door ieder gedragen oplossing wordt gevonden.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:59

Ik heb zelf het idee dat er niet gepraat wordt. Iemand dwingen de wei uit te mesten? Waarom geeft de vrouw met lichamelijke beperking niet aan dat dit voor haar niet mogelijk is? (of die gene dat nou al weet of niet). En hoezo verplichten? De staleigenaar geeft aan dat het niet nodig is maar de 71-jarige vrouw wordt anders een pistool tegen haar hoofd gezet? :')

Tevens vind ik het apart dat de vrouw wel een eigen paard houdt (blijven paarden en kunnen sterk zijn) maar verder geen handelingen kan doen. Heeft ze verder geen hulp, die evt. zulke klusjes voor haar kan doen?

Priyanka
Berichten: 185
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 16:10

De vrouw heeft er veel over gezegd .Zelfs de eigenaar van de locatie/stal heeft met de zeurpieten gesproken .De vrouw hoeft het niet te doen van de staleigenaar .Op de achtergrond blijft men toch narrig daarover .Zij vinden nl dat de vrouw/ondanks haar invaliditeit toch de mest moet opruimen .Haar paard loopt erook!

Het is respektloos want deze vrouw loopt erg slecht .Zij moet met een kruiwagen het weiland door .Soms moeilijk lopen oa door de bulten .

Als deze vrouw op haar paard zit dan kan zij goed rijden .Is absoluut geen beginneling .Het gaat puur om het lopen .

Het bemiddelen heeft de stalhouder 2 jaar geleden ook gedaan .Toen was het duidelijk voor de groep .Ondanks dat ...blijft er onvrede .Nu weer!

Of..moet deze vrouw zich maar overgeven en JA zeggen IK GA WEL!

Het gaat alleen om de wei .Dus niet om de mest op de poetsplaats of elders in /rondom stal .

Het is ook geen onwil .

De staleigenaar zal weer op de hoogte worden gebracht .Afwachten maar .

hooi
Berichten: 334
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:13

En wat wil je met dit topic dan?

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:16

Tsja, lastige situatie. Als zij een afspraak heeft met de staleigenaar dan moet ze zich daar op beroepen en lekker niet de weide uitmesten.

Echter snap ik de frustratie wel van de stalgenoten, ik heb ook ooit een paddock genootje gehad die niets aan de verzorging hoefde te doen, waardoor ons groepje er steeds voor opdraaide. Uiteindelijk kwam het er bij ons op neer dat zij meer ging betalen en de staleigenaar zelf een dag extra uit mestte.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:21

Niwla schreef:
Tsja, lastige situatie. Als zij een afspraak heeft met de staleigenaar dan moet ze zich daar op beroepen en lekker niet de weide uitmesten.

Echter snap ik de frustratie wel van de stalgenoten, ik heb ook ooit een paddock genootje gehad die niets aan de verzorging hoefde te doen, waardoor ons groepje er steeds voor opdraaide. Uiteindelijk kwam het er bij ons op neer dat zij meer ging betalen en de staleigenaar zelf een dag extra uit mestte.


Maar gezien de gezondheid van de 71-jarige ruiter zou er denk ik toch begrip moeten worden opgebracht. Wellicht dat de stalgenoten en de 71-jarige ruiter een compromis kunnen sluiten wat betreft andere klusjes die gedaan moeten worden.

Ik vraag mij af hoé deze 71-jarige ruiter wordt gedwongen de wei uit te mesten. Nee zeggen en toedeledokie.

Lughnassadh

Berichten: 1803
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:27

Niwla schreef:
.

Echter snap ik de frustratie wel van de stalgenoten, ik heb ook ooit een paddock genootje gehad die niets aan de verzorging hoefde te doen, waardoor ons groepje er steeds voor opdraaide. Uiteindelijk kwam het er bij ons op neer dat zij meer ging betalen en de staleigenaar zelf een dag extra uit mestte.


Ik snap de frustratie dus niet. Als dit letterlijk het enige is wat deze dame niet meer kan en het is geen onwil dan is het voor mij in elk geval niet meer vanzelfsprekend dat je dat met zijn allen opvangt. Een stukje elkaar helpen in plaats van af te strepen of iedereen wel evenveel en genoeg doet. Minder ikke, ikke ikke kan bij tijd en wijle best wel.
Je kan als groep ook kijken, als je dan per de even veel wil doen, of je de ander op stal misschien iets anders kan laten doen wat die anderen dan niet hoeven.

Ik sta op een stal waar het hebben van een beperking vaker voorkomt en als mij iets niet lukt dan is er altijd wel iemand bereid om te helpen. En als ik eens een keer wat voor een ander kan doen dan doe ik dat ook.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:28

Misschien kan mevrouw wat suggesties doen om haar stalgenoten tegemoet te komen. Als zij de enige is die de mest in de weide laat liggen, vervuilt de wei natuurlijk alsnog. Wellicht kan zij haar taak uitbesteden (geldelijke vergoeding of ruilen tegen andere klusjes). Zo levert zij toch ook haar bijdrage aan groepsafspraken.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:29

Een keer iets voor een ander doen is natuurlijk niet meer dan normaal (vind ik). Maar een paard mest wekelijks gemakkelijk 3 a 4 kruiwagens vol, dat is best even werk.

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:34

Lughnassadh schreef:
Ik snap de frustratie dus niet. Als dit letterlijk het enige is wat deze dame niet meer kan en het is geen onwil dan is het voor mij in elk geval niet meer vanzelfsprekend dat je dat met zijn allen opvangt. Een stukje elkaar helpen in plaats van af te strepen of iedereen wel evenveel en genoeg doet. Minder ikke, ikke ikke kan bij tijd en wijle best wel.
Je kan als groep ook kijken, als je dan per de even veel wil doen, of je de ander op stal misschien iets anders kan laten doen wat die anderen dan niet hoeven.

Ik sta op een stal waar het hebben van een beperking vaker voorkomt en als mij iets niet lukt dan is er altijd wel iemand bereid om te helpen. En als ik eens een keer wat voor een ander kan doen dan doe ik dat ook.

Tuurlijk is het normaal om iemand te helpen die een beperking heeft. Maar het ligt er ook aan hoe de weides verdeeld zijn. Op mijn huidige stal sta je met 2 of 3 personen in een paddock, als er dan één persoon niet uit hoeft te mesten komt het erop neer dat het werk met minimaal 30 % toeneemt.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:35

Die stalgenoten zijn een stel etterbulten eerste klas.
Je gaat die oude vrouw dit toch niet meer verplichten.
Pak als stalgenoot een keer vaker die kruiwagen en het is opgelost.

Maar goed de oudere vrouw kan natuurlijk ook vol pension gaan staan, is ze ook overal vanaf.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:42

Ja of iemand regelen die het voor haar doet, ze kiest er zelf voor om op die stal te staan. Ik vind het echt niet erg om eens iemand te helpen, maar op een doe-het-zelf stal moet je doe-het-zelven.

Priyanka
Berichten: 185
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 16:58

Er zijn 5 paarden dus 5 eigenaren .De vrouw valt af .
4 mensen voor dat stuk weiland .Dat via een rooster .
Omdat de vrouw het verre,lange lopen en nog met een kruiwagen niet meer kan zijn de anderen narrig ivm de uitval .Er wordt gezegd:Niemand vindt dit leuk .

Omdat de paddocks dichter bijstal zijn gaf het lopen geen probleem ivm opruimen mest .Dat is erg goed gegaan .Overigens de vrouw vertoeft daar al 14 jaar opdezelfde stal .Dus men weet als staleigenaar hoe het is en gaat met de vrouw .

Dit is niet een echte Doe hetzelf stal .
Er zijn dingen die de stal zelf doet .

Vrouw houdt zelf de box bij en 1x pw de grote schoonmaak door de staleigenaar .Het is vlas dus niet zwaar en ver .Dus..kleine stukjes lopen gaat goed .

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:34

Moest wel even lachten bij de post van TS dat het verhaal NIET warrig is. Volgens mij is er altijd nog spraken van een zender en en ontvanger van de boodschap. Sommige ontvangers vonden het blijkbaar wel wat warrig. Ik heb het zelf ook ff een tweede x moeten lezen. Zeker omdat ik de vraag niet zag en eigenlijk nog niet zie.

Als je het puur uit het menselijke kijkt is het heel vriendelijk en goed om iemand te helpen.
Maar ik kan me ook voorstellen dat het mensen wat tegen gaan staan, zeker als het geen vrijwilligerswerk meer is maar verplicht is.
Is het verteld aan de mensen toen ze daar op stal kwamen, dan niet zeuren gewoon doen.
Is het een situatie die ontstaan is gedurende de periode dat men daar al op stal staat dan zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. De mevrouw in kwestie zou bv wat meer stalgeld kunnen betalen zodat de eigenaar iemand kan inhuren om de taken over te nemen.

Priyanka
Berichten: 185
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 22:01

Twee jaar geleden is het al door de staleigenaar gezegd dat de vrouw het niet hoeft te doen naar het groepje van 5 toe .Men heeft er duidelijk maling aan en gaan achter iemands rug om mopperen .

Overigens hoeft NIEMAND de mest in de wei op te ruimen .Daar heeft men apparaten voor .Dit zijn de woorden van de staleigenaar .Een later komend pensiongast heeft deze opruimplicht op deze stal gebracht .Is niet meer weg te krijgen ondanks de dure apparatuur .

Brainless

Berichten: 29726
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:06

Dat ze mopperen wilt niet zeggen dat ze het dan maar moet doen?!
Als de staleigenaar meldt dat mevrouw (om welke reden dan ook) geen mest meer hoeft te ruimen is dat gewoon zo.
Als de mensen dan klagen willen doen zij dit maar bij de eigenaar.

Snap niet dat doordat zij achter iemands rug om gaan mopperen over die oudere vrouw gaat zorgen dat zij wel weer de mest opruimt.
Dat doet ze dan echt zichzelf aan (even kort gezegd), zij hoeft het gewoon niet te doen en moet dat dan ook niet wel gaan doen.

Priyanka
Berichten: 185
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 06:28

Ik wil een iedereen bedanken voor het meedenken !

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 07:39

Ik ga mee in de mening dat de schrijfwijze van ts het verhaal wat warrig maakt.

Als de staleigenaar zo'n "duur" apparaat heeft en deze dagelijks zou gebruiken om de mest te verwijderen dan zou dit probleem zich niet voordoen neem ik aan, dus "leuk" voor de staleigenaar dat het ding er is maar indien de mest alsnog tijdens blijft liggen dan wordt de wei toch nog besmet met wormen (indien van toepassing) en krijg je vieze plekken in de wei waar de paarden niet meer willen eten.

Ik begrijp dus goed dat weidegenootjes de wei schoon willen houden bij gebrek aan "daadkracht" van de staleigenaar. Als de staleigenaar het "dure" apparaat gebruikt op de dagen dat de oude vrouw de wei moet schoonmaken (neem even voor het gemak aan dat iedere persoon een vaste dag heeft om schoon te maken) dan is het probleem opgelost. :+

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:09

Voor de goede orde zo'n mest opruim apparaat is er niet op de stal. Er is inmiddels wel een tweedehands elektrische kruiwagen aangeschaft voor de klanten, zodat het minder zwaar is.
Staleigenaar is heel blij dat er mest wordt geruimd, zodat er inderdaad lagere wormdruk is en de weide langer begaanbaar is. Daar heeft iedereen profijt van, ook de TS ;-)