Wat op trailer bodem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Besje15

Berichten: 310
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Friesland

Wat op trailer bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 11:53

Hoi,
Kon alleen maar hele oude topics vinden waar ik mijn vraag niet meer kon stellen dus dan zo maar.
Ik heb vorige week een trailer gekocht en deze heeft een traanplaat over de bodem heen nou ga ik morgen verhuizen met mijn paard dus ik heb nu vlas op de bodem gelegd omdat ik bang ben dat die traanplaat glad word al is het wel antislip.
Maar word het zo niet gladder? Of kan ik het beter wat nat maken of oud vlas erdoor heen gooien?
Ik wil er graag een losse rubberen mat inleggen met de tijd, waar kan ik een goede mat vinden voor een redelijke prijs?

Alvast bedankt!

Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Wat op trailer bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:57

Traanplaat is ellende. Is de vloer eronder nog wel goed? Heb zelf zo'n trailer gehad en rubber matten kreeg ik er niet op vastgeplakt en gingen verschrikkelijk schuiven. Een paard op een traanplaat zonder iets erop zou ik echt niet doen, dat gaat heel hard schuiven!

Ben heel blij dat ik nu een andere trailer heb met een gietvloer, een met traanplaat koop ik nooit meer.

Besje15

Berichten: 310
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Friesland

Re: Wat op trailer bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 12:02

Oke, ja die is nog goed. Hmm oke..
Dan kan ik er dus het beste wel vlas op doen.

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:08

Zoek een trailer leverancier bij jou in de buurt of een leverancier van stalbenodigdheden.

Als je een goeie dikke mat hebt (2-4 cm) die EXACT passend is gemaakt dan blijft die doorgaans wel liggen. Vraag de trailer leverancier om raad en laat 'm inderdaad even naar de bodem kijken.

Andere gekke gedachte (voor het vervoer morgen): gooi 2 of 3 kruiwagens mest in je traler en stamp die goed aan. Ik weet niet of het wat is maar dit schoot me zo te binnen

Besje15

Berichten: 310
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 12:13

pjotrg schreef:
Zoek een trailer leverancier bij jou in de buurt of een leverancier van stalbenodigdheden.

Als je een goeie dikke mat hebt (2-4 cm) die EXACT passend is gemaakt dan blijft die doorgaans wel liggen. Vraag de trailer leverancier om raad en laat 'm inderdaad even naar de bodem kijken.

Andere gekke gedachte (voor het vervoer morgen): gooi 2 of 3 kruiwagens mest in je traler en stamp die goed aan. Ik weet niet of het wat is maar dit schoot me zo te binnen


Ja dat ga ik zeker ook doen, ik ga voorlopig toch nog niet vaak weg met de trailer dus dan kan ik dat mooi eens uitzoeken. Behalve morgen dan gaat om een rit van 20 km.
Hmm ja kan er morgen wel oud vlas doorheen gooien en wat aanstampen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:18

vlas is toch van zichzelf ook hartstikke glad? Dat zou ik niet doen. Ik zou dan inderdaad eerder oud vlas uit de stal gebruiken.

Besje15

Berichten: 310
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Friesland

Re: Wat op trailer bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 17:36

Ja dat zeggen mensen op bokt, ik heb er nu wat water overheen gegooit en doe er morgen een laag oud vlas overheen uit mijn box! Volgende week zal ik kijken voor een rubberen mat heb hier en daar al wat prijsopgaves aangevraagd :) Bedankt iig!

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:49

Besje15 schreef:
Oke, ja die is nog goed. Hmm oke..
Dan kan ik er dus het beste wel vlas op doen.

Ik denk het niet. Waarom ligt die traanplaat er dan overheen?

Besje15

Berichten: 310
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 20:58

Karreman schreef:
Besje15 schreef:
Oke, ja die is nog goed. Hmm oke..
Dan kan ik er dus het beste wel vlas op doen.

Ik denk het niet. Waarom ligt die traanplaat er dan overheen?


Ik vraag toch niets over mijn bodem?

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Wat op trailer bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:17

…..Wat op trailerbodem?…..
Maar nee sorry, je vraagt idd niks over de bodem, sorry

Besje15

Berichten: 310
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 22:28

Karreman schreef:
…..Wat op trailerbodem?…..
Maar nee sorry, je vraagt idd niks over de bodem, sorry


Ja.. maar goed de trailer bodem is in 2012 geheel vernieuwd en hun hebben er toen een aluminium plaat over gedaan. Waarom geen idee misschien voor het vervoeren van vee ik heb hem van iemand anders overgekocht de bodem is iig niet rot dat is al bekeken! Hun vervoerden hun paard gewoon zonder wat op de bodem maar het lijkt mij wat glad als er urine of mest op komt vandaar mijn vraag.

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Wat op trailer bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:43

Ah, een plaat van aluminium.... Bij traanplaat moet ik altijd meteen aan roestvrij staal denken en dat is echt heel glad. Aluminium is wellicht makkelijker op te ruwen om er een mat op te lijmen. Er bestaan heel veel verschillende lijmsoorten, dus er is er vast ééntje die bruikbaar is.

Aan de andere kant. Als die traanplaat de bodem goed waterdicht (eeeeh urine dicht ;-) ) afsluit en een losse mat goed blijft liggen dan is dat waarschijnlijk de beste oplossing.

Besje15

Berichten: 310
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 23:04

pjotrg schreef:
Ah, een plaat van aluminium.... Bij traanplaat moet ik altijd meteen aan roestvrij staal denken en dat is echt heel glad. Aluminium is wellicht makkelijker op te ruwen om er een mat op te lijmen. Er bestaan heel veel verschillende lijmsoorten, dus er is er vast ééntje die bruikbaar is.

Aan de andere kant. Als die traanplaat de bodem goed waterdicht (eeeeh urine dicht ;-) ) afsluit en een losse mat goed blijft liggen dan is dat waarschijnlijk de beste oplossing.


Ja het is een zware aluminium plaat met een antislip erop, ik dacht dat zoiets altijd een traanplaat hete.
Oke ik wou er dan graag een losse mat op, kreeg vanmiddag een prijsopgave van een mat 188,- vond dit best wel duur of zijn die matten zo duur? Zal de prijzen eens gaan vergelijken.

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wat op trailer bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:12

Vlas is spekglad, dat moet je nooit doen, kun je er nog beter niks op doen. Ik heb dunne rubber matten van een halve centimeter. twee naast elkaar in de lengte. Zijn prima te tillen om schoon te maken en daarna zet ik ze op hun kant tegen de zijwand. Zijn van aardappel transporteur banden gemaakt. Moet je eens bij een akkerbouwer vragen, kost weinig

Besje15

Berichten: 310
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 23:14

pillow schreef:
Vlas is spekglad, dat moet je nooit doen, kun je er nog beter niks op doen. Ik heb dunne rubber matten van een halve centimeter. twee naast elkaar in de lengte. Zijn prima te tillen om schoon te maken en daarna zet ik ze op hun kant tegen de zijwand. Zijn van aardappel transporteur banden gemaakt. Moet je eens bij een akkerbouwer vragen, kost weinig


Dankje! Zal er eens naar kijken.