Verzekering als equitherapeut/instructeur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Verzekering als equitherapeut/instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 20:13

Beste bokkers,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met verzekeringen. Ik ben bezig met het opstarten van mijn eigen bedrijfje waar ik equitherapie en paardrijles wil gaan geven. Met de opleiding EAT (equine assisted therapy) ben ik bijna klaar en ik ben gecertificeerd Centered Riding level 1 instructeur. Nu ben ik benieuwd waar anderen verzekerd zijn die iets soortgelijks doen.

Waar zitten jullie met:
- Ongevallenverzekering
- Arbeidsongeschiktheidsverzekering
- Aansprakelijkheidsverzekering

En wat zijn jullie hieraan kwijt per jaar? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer ;)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:36

Ik verplaats dit topic naar [TAO]Transport, afspraken en overige omdat het daar beter past.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:11


koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Re: Verzekering als equitherapeut/instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:06

Ik heb voor bedrijfsaansprakelijkheid Interpolis Zeker van je Zaak, betaal nog geen € 100/jaar.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Verzekering als equitherapeut/instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 19:51

Dat is niet duur Koeke. Dat is alleen nét iets anders dan beroepsaansprakelijkheids denk ik? Ik vind dat erg op elkaar lijken.

Ik ken verder ook Timmermans verzekeringen, die verzekeren je ook als Centered Riding instructeur dat ik weet.

Equine Risk moet ik ook eens navragen.

Ik was vooral op zoek naar een verzekeraar waar ik een soort alles in 1 pakket kan krijgen (ongevallen-, arbeidsongeschiktheids- en aansprakelijkheidsverzekering), maar dat bestaat denk ik niet?

Ik heb ook totaal géén idee wat het mij op jaarbasis gaat kosten om voor deze 3 dingen verzekerd te zijn. Ik ben een ondernemingsplan aan het schrijven, maar weet niet goed hoeveel ik moet rekenen voor mijn verzekeringen. Kan iemand daar een indicatie van geven?

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Verzekering als equitherapeut/instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:16

Bedrijfsaansprakelijkheid dekt schade aan zaken en letsel van/aan derden (waar jij dan aansprakelijk voor zou moeten zijn). Beroepsaansprakelijkheid dekt vermogensschade (bijv. verkeerd advies of verkeerde behandeling als gevolg van het uitoefenen van je beroep).

Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is zo duur als de kwaliteit van de dekking. Oftewel, hoe beter verzekerd, hoe duurder. Hiermee verzeker je je maandelijkse inkomen (dus doorlopende uitkering).

Een ongevallenverzekering is minder duur, maar geeft alleen een eenmalige uitkering in het geval je blijvende lichamelijke schade hebt opgelopen (denk bijv. aan verlies van een vinger of verminderd gebruik van een arm of het verlies van icht in een oog). Uiteraard alleen ten gevolge van een ongeval.

De kosten van deze verzekeringen hangen heel erg af van de de dekking die je kiest en je werkzaamheden. Een algemene inschatting van mij is dat je ergens tussen 500 en 1.500 per maand kwijt bent. En dan ga ik er nog van uit dat je geen auto, werkruimte of pensioen verzekert. Dan wordt het nog een stuk duurder....

Vraag anders ergens offertes aan, dan krijg je een beter beeld. Aov premie kun je ook online vergelijken.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 22:55

Marita schreef:
Bedrijfsaansprakelijkheid dekt schade aan zaken en letsel van/aan derden (waar jij dan aansprakelijk voor zou moeten zijn). Beroepsaansprakelijkheid dekt vermogensschade (bijv. verkeerd advies of verkeerde behandeling als gevolg van het uitoefenen van je beroep).

Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is zo duur als de kwaliteit van de dekking. Oftewel, hoe beter verzekerd, hoe duurder. Hiermee verzeker je je maandelijkse inkomen (dus doorlopende uitkering).

Een ongevallenverzekering is minder duur, maar geeft alleen een eenmalige uitkering in het geval je blijvende lichamelijke schade hebt opgelopen (denk bijv. aan verlies van een vinger of verminderd gebruik van een arm of het verlies van icht in een oog). Uiteraard alleen ten gevolge van een ongeval.

De kosten van deze verzekeringen hangen heel erg af van de de dekking die je kiest en je werkzaamheden. Een algemene inschatting van mij is dat je ergens tussen 500 en 1.500 per maand kwijt bent. En dan ga ik er nog van uit dat je geen auto, werkruimte of pensioen verzekert. Dan wordt het nog een stuk duurder....

Vraag anders ergens offertes aan, dan krijg je een beter beeld. Aov premie kun je ook online vergelijken.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!


:wow: per maand? Dat is nogal wat!

Aan een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering zou ik dus meer hebben dan een beroepsaansprakelijkheidsverzekering?

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Verzekering als equitherapeut/instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 22:27

Ik heb enkele offertes opgevraagd, maar ik denk dat je eerder 500 - 1500,- per JAAR bedoeld Marita. Of niet? :)

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:37

Ingrid_92 schreef:
Aan een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering zou ik dus meer hebben dan een beroepsaansprakelijkheidsverzekering?


Nou - ze dekken andere zaken.
Een bedrijfsaansprakelijkheid gaat vooral over deugdelijk materiaal (als coach laat je iemand over een cavaletto lopen en die balk breekt en je coachee heeft een blessure).
Beroepsaansprakelijkheid gaat over eventuele schade die jij als deskundige mogelijk veroorzaakt bij een cliënt.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verzekering als equitherapeut/instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:51

Ik heb destijds naar een arbeidsongeschiktheidsverzekeringen geïnformeerd. Het startte met een offerte a 750,- aangezien ik het niet fulltime ging doen maar in bijberoep ben ik hiermee niet verder gegaan. Bedrijfsaansprakelijkheid werd wel aangeraden, stel tijdens een behandeling trapt het dier tegen een auto of schade aan mens dan ben je hiervoor verzekerd. Beroepsaansprakelijkheid was hier nogal een dingetje, tot nu toe nog geen geschikte gevonden, stond niet in het standaard lijstje. Ik heb het dan maar op een andere manier opgelost. Uiteindelijk gaat het bij mij om een aantal uur per week, dusja

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Verzekering als equitherapeut/instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 23:36

Maar stel, met equitherapie werk je ook veel met cliënten OP het paard. Stel de cliënt valt van het paard, valt dit dan ook onder bedrijfsaansprakelijkheid? Of moet dat door beroepsaansprakelijkheid gedekt worden?

Waar ben je niet mee verder gegaan Cemlys? De arbeidsongeschiktheidsverzekering of je bijberoep?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:51

Ingrid_92 schreef:
Maar stel, met equitherapie werk je ook veel met cliënten OP het paard. Stel de cliënt valt van het paard, valt dit dan ook onder bedrijfsaansprakelijkheid? Of moet dat door beroepsaansprakelijkheid gedekt worden?

Waar ben je niet mee verder gegaan Cemlys? De arbeidsongeschiktheidsverzekering of je bijberoep?

De arbeidsongeschiktheidsverzekering, bijberoep wel gewoon

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:53

Ha,

Ik adviseer naar een verzekeringsagent te stappen of tussenpersoon en daar neerleggen wat je wilt verzekeren en dan hun hun werk laten doen.
Ik draai al 11 jaar op een aansprakelijkheid verzekering, ondertussen gaan we kijken naar meer verzekeringen, maar goed dan heb je het ook over meerdere kostwinners die er hun werk hebben.
En ik betaal niet meer dan drie nullen. En heb al forse ongelukken meegemaakt en ook vergoed gekregen. En het staat of valt met dat je weet waar je mee bezig bent, en dat ook naar iedereen communiceert.

Ps ik wilde de paarden verzekerd hebben zonder instructeurs opleiding en met vechtsport te paard, maar dat heb ik nog niet rond bij de verzekering.
Laatst bijgewerkt door Rossfechten op 19-01-17 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:55

Ik volg even mee, ik ben bezig iets soortgelijks op te zetten.

Ik kwam volgensmij op 450€ per jaar om kinderen die de therapie/les krijgen tegen ongevallen met de paarden te verzekeren.
Arbeidsongeschiktheid verzekering heb ik alleen proefberekeningen online gedaan, maar kwam ik op zo'n 85€ per maand voor een half salaris (ik wil half in dienstverband blijven werken ook ivm pensioen opbouwen).

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 00:17

Arbeidsongeschiktheidsverzekering kost behoorlijk wat. Ook gezien je beroep. Vandaar mijn -op het eerste gezicht - hoge inschatting van de premie. Maar een AOV is wel verstandig. Iedereen kan arbeidsongeschikt worden....

Als je klanten op hun eigen paard rijden, kun je alleen aansprakelijk zijn voor hun schade als ze er af vallen als je dit hebt veroorzaakt. En dat wordt wel gedekt onder een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (tenzij je iets doet waarvan het vrijwel zeker was dat je schade zou veroorzaken, denk aan er achteraan jagen met een zweep of zo...). Wel je bedrijf cq beroep goed laten noteren (wat je doet).

koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:52

Als je nu in loondienst werkt (of een UWV-uitkering hebt), kun je ook overwegen om je voor arbeidsongeschiktheid bij het UWV te verzekeren. Let voor je OP wel op dat aansprakelijkheid onder bedrijfskosten valt en AOV onder privé-onttrekkingen.
Ingrid_92 schreef:
Aan een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering zou ik dus meer hebben dan een beroepsaansprakelijkheidsverzekerin
Klopt!

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:01

Ingrid_92 schreef:
Maar stel, met equitherapie werk je ook veel met cliënten OP het paard. Stel de cliënt valt van het paard, valt dit dan ook onder bedrijfsaansprakelijkheid? Of moet dat door beroepsaansprakelijkheid gedekt worden?


Dit lijkt mij de hamvraag.

Ik ben bij cursussen over de vloer geweest waar het ging om het vermogen om te balanceren op een ongezadeld paard.
Dat lijkt me een kwestie van 'beroep' ipv bedrijf...
Maar de mening van de tussenpersoon geeft de doorslag!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Verzekering als equitherapeut/instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:18

Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen bij paardenberoepen zijn DUUR, je betaalt de hoofdprijs, want je valt in de categorie gevaarlijk werk.........