Hulp gevraagd voor informatie internationaal vervoer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Hulp gevraagd voor informatie internationaal vervoer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 11:39

In eind mei ga ik met mijn paard voor een maand of drie naar Zweden. Op dit moment ben ik dus alles goed aan het uitzoeken.

Weet iemand misschien een (betaalbaar) paardentransport bedrijf? (Alles wat ik tot noch toe heb kunnen vinden begint bij €1000,- enkele reis)
Is het goedkoper om zelf te rijden?
Wat moet er allemaal precies in orde zijn voor vertrek (en hoeveel tijd voor vertrek moet dit in orde zijn?)

En zijn er nog verdere tips?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Hulp gevraagd voor informatie internationaal vervoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:09

Informeer eens bij Quir, die heeft behoorlijk wat kennis als het gaat om vervoer naar Zweden.

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 08:35

Potijk rijdt regelmatig die kant op. Wellicht is dat een optie?

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Re: Hulp gevraagd voor informatie internationaal vervoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:42


Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:03

Zelf ervaring met Potijk. Regelen alles voor je en mijn paard kwam stressvrij in Denemarken aan :)

Het paard moet aan alle inentingen voldoen en een gezondheidscertificaat hebben.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:05

Ik heb m'n paard laten brengen door Potijk en aan het eind van m'n tijd in Zweden ook weer terug gebracht.
Was zeer tevreden, zij rijden geloof ik een paar keer per week naar Zweden. Ik denk dat het een goed idee is om contact met hen op te nemen.

Edit; mijn paard kwam niet stress-vrij aan, totaal niet zelfs. Hij was mega afgevallen, ontstoken ogen en heel nerveus, maar dat zegt waarschijnlijk meer over Ami dan over Potijk :+

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Re: Hulp gevraagd voor informatie internationaal vervoer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 00:49

Bedankt voor de reacties! Ik ga nog eens rondvragen bij bedrijven!

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 00:50


Arabiansp
Berichten: 190
Geregistreerd: 15-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:59


Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Hulp gevraagd voor informatie internationaal vervoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 01:01

Potijk!
Niets anders dan lof over hun diensten :)

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 15:17

Iselda schreef:
Edit; mijn paard kwam niet stress-vrij aan, totaal niet zelfs. Hij was mega afgevallen, ontstoken ogen en heel nerveus, maar dat zegt waarschijnlijk meer over Ami dan over Potijk :+


Hahaha mijn paard is normaal ook zo'n stresskip, maar nu dus niet. Die staat normaal na een kwartier al zeiknat op de trailer :+ Nu kwam hij droog en relaxed aan. Vond ik bewonderigenswaardig :')

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Hulp gevraagd voor informatie internationaal vervoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 16:24

Ik heb 2x een veulen met potijk vervoerd, die kwamen ook doodbraaf uit de wagen en stapte bij de eerst volgende gelegenheid ook zo weer in.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Hulp gevraagd voor informatie internationaal vervoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:20

Ik heb van de week mijn ponies door Bss transport laten vervoeren. Top geregeld en goed betaalbaar. Zij doen ook buitenland

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:30

Ik heb zelf slechte ervaringen met BSS. Ze zijn wel goedkoop maar zeer slecht bereikbaar en in mijn geval was de reis uiteindelijk meer dan een week vertraagd en zijn de paarden enkele dagen volledig van de radar geweest. Ook waren beide paarden naderhand zeer gestresst met laden, heeft flink werk gekost om dat weer recht te zetten.

Ik heb wel goede dingen gehoord over Marcel Jordan, die schijnen zeer paardvriendelijk te zijn maar wel wat duurder.

Zelf rijden zal allicht goedkoper zijn, maar verkijk je niet op de stress die dat voor jou/de bestuurder met zich meebrengt.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Hulp gevraagd voor informatie internationaal vervoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:50

Hier ging het prima. Werd gebeld half uur voor ze kwamen en kon zelf met ze mee rijden. Dit was wel een binnenland rit, maar ik vond ze top.
Misschien verschilt het ook per chauffeur?

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:03

Rivendell schreef:
Hier ging het prima. Werd gebeld half uur voor ze kwamen en kon zelf met ze mee rijden. Dit was wel een binnenland rit, maar ik vond ze top.
Misschien verschilt het ook per chauffeur?


Zou kunnen dat het per chauffeur verschilt. Bij mij ging het om een (verre) buitenlandrit. Toen ze de paarden op kwamen halen kwamen ze al meer dan drie dagen te laat, iedere dag beloven dat ze er zouden zijn en vervolgens niet op komen draven, zonder te bellen. Erg vervelend. Bij het uiteindelijke afleveren precies zo, en ze hadden ze bijna op een verkeerd adres gebracht (500km verderop). :n

Ik kan er in retrospect wel een beetje om lachen, maar destijds vond ik het echt niet tof en heb ik best in de rats gezeten.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Hulp gevraagd voor informatie internationaal vervoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:35

@rider, kan me heel goed voorstellen dat je dit een slechte ervaring vindt. Lijkt me vreselijk

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Re: Hulp gevraagd voor informatie internationaal vervoer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 10:40

Ja joh. Hopelijk maken wij dat niet mee...

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Hulp gevraagd voor informatie internationaal vervoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:56

Ik adviseer ook Potijk. Zij hebben ook mijn paard netjes afgeleverd in Denemarken.
Destijds waren dat ook nette prijzen, en één van de goedkopere aanbieders.

Zelf rijden is natuurlijk ook mogelijk, maar dat zou ik alleen doen als je een vrachtwagen(tje) tot je beschikking hebt. Als paarden dwars op de rijrichting staan, staan ze stabieler, en is de reis minder vermoeiend. Maar het vergt de nodige voorbereiding.

Je paard moet netjes geënt zijn, en in de laatste 48 een gezondheidscontrole ondergaan door een dierenarts van het NVWA. De controle stelt overigens niet zoveel voor.
Een eventuele transporteur kan dat ook voor je regelen. Dat heeft Potijk destijds ook voor mij gedaan, dat was een stuk goedkoper.