Trailer groot paard - 1 1/2 of 2 paards?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Trailer groot paard - 1 1/2 of 2 paards?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 10:36

Nu ik mijn paarden zadelmak aan het maken ben is het ook tijd om te gaan kijken voor een trailer.
Ik heb nog nooit een trailer aangeschaft en ik loop tegen wat problemen aan.

Omdat het twee grote paarden betreft, 1.83 m. en 1.79 m., wil ik graag een trailer van minimaal 2.30 m. binnenhoogte. Het liefst een 1 1/2 paards omdat ze samen vervoeren nog een ver van mijn bed show is en het dan goedkoper is af en toe een 2 paards te huren.

Maar paard van 1.83 m. is een Shire en komt volgens de DA, niet officieel gewogen, rond de 1000 kg. uit. Het laadvermogen van de 1 1/2 paards trailers komt al snel onder de 1000 kg. uit. Hoe doen andere dit met grote zware paarden?

Moet ik toch op zoek naar een 2 paards? Zo ja, welke raden jullie aan voor een groot en zwaar paard?
Wij hebben een auto aangeschaft en deze mag 2800 kg. trekken.

Bedankt!



Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 10:59

Princesj, heb ik inderdaad ook naar gekeken maar het laadvermogen blijft ook daar een probleem helaas.

MarliesV, dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ze zijn een aantal keer samen vervoerd in een standaard 2 paards maar dat was voor de paarden en de trailer niet heel prettig. Gelukkig waren dit maar kleine stukjes. Zou het niet schelen dat het gewicht is verdeeld over 4 benen en dat de KWPNer toch ook zo'n 600 kg weegt?

Samen in een kleine vrachtwagen was ook geen optie ivm laadvermogen en een grote C vrachtwagen is onhandig. Sowieso een stuk duurder, speciaal rijbewijs en ik kan hem niet kwijt op stal.

Daarbij vind ik het spannend om een trailer te kopen met een max laadvermogen van 1000 kg. Hij is namelijk pas 5 en moet nog gaan uitzwaren.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 12:17

Bedankt voor de tips!

Ik krijg inmiddels wel het idee dat ik ze samen vervoeren uit mijn hoofd moet zetten? Of dan een speciale 3 paards moet kopen?

Patt en Jaan81, staan ze door de ruimte niet heel erg wiebelig op de trailer?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 14:08

Toydoll, weer wat geleerd :)

Dan ga ik denk ik maar eens kijken naar een 2 paards in plaats van 1 1/2.

Bedankt voor de tips en het meedenken. Ik ga nog eens verder zoeken.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Trailer groot paard - 1 1/2 of 2 paards?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 21:45

Duhelo, dat is een goed idee.
Ik kan dan in eerste instantie vooruit met een normale 2 paards en dan gaan sparen voor een speciale. Zal ze morgen eens opmeten. Dan weet ik ook wat ze in de lengte doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, BrandWatchBot, laran, YandexBot en 53 bezoekers