paspoort afgeven op stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

paspoort afgeven op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 19:18

Ik heb vorige maand mijn pony's verhuisd naar een pensionstal. Nu heb ik gisteren een contract gekregen. Erg fijn en duidelijk. Nu staat er echter een punt in dat het paspoort moet worden achtergelaten op stal ivm controle. Ik mag aangeven deze niet achter te willen laten maar dat ik dan een eventuele boete moet aanvaarden.
Ik kies ervoor het paspoort zelf thuis te houden en wil eventueel wel een kopie verstrekken gezien ik regelmatig met de trailer weg ga en soms op wedstrijd en dan heb ik hem zelf gewoon nodig.
Zijn er meer mensen die hun paspoort wel afgegeven hebben en heeft iemand ervaring met inspectie op de paspoorten op pensionstallingen?
Laatst bijgewerkt door Napie op 02-10-16 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet


Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 19:39

En wat voor een bewijs van eigendom heb ik dan? Ik heb geen koopcontract of zo iets.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 20:08

troi schreef:
Napie schreef:
En wat voor een bewijs van eigendom heb ik dan? Ik heb geen koopcontract of zo iets.


Dan heb je blijkbaar geen bewijs van eigendom. Koop contract is het enige.

Een koopcontract kan je makkelijk zelf maken. Dus als ik een contract maak op de computer en hem door een 1 of andere laat tekenen dan heb ik dus een bewijs van eigendom?

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 20:26

Het gaat niet om het vertrouwen. Het gaat om het ongemak. Wedstrijden kan ik van te voren wel plannen maar soms heb ik wel eens dat ik s morgens bedenk dat ik zin heb erop uit te gaan met de trailer en dan ben ik afhankelijk of ze thuis zijn. En anders zonder paspoort op pad. En als ik lessen wil gaan volgen en wekelijks op pad wil, moet ik dan elke week weer het paspoort regelen?

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: paspoort afgeven op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 11:46

Er staat nergens in de openingspost dat ik de stal niet vertrouw of dat ik bang ben dat ik niet kan aantonen dat de pony's van mij zijn. Er staat alleen dat het mij onhandig lijkt als ik op pad ga.
Ik heb er toch voor gekozen ze in te leveren en dan kijken hoe het gaat als ik wel regelmatig weg moet. Kopie hou ik in de auto. Voor naar les of een rit vind ik het allemaal zo spannend niet. Maar een boete van honderden euro heb ik geen zin in

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Robinvdbrink en 143 bezoekers