wat moet ik doen wanneer een ander trailer sloopt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

wat moet ik doen wanneer een ander trailer sloopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 08:13

Hallo lieve bokkers.

Ik heb super lang gespaard om een eigen trailer te kopen. Uiteindelijk vorig jaar 1 gekocht, uren werk in gestopt om hem mooi op te knappen en uiteindelijk bovag helemaal goed gekeurd. Je kunt je niet voorstellen hoe trots ik was.

Ik heb hem nu een paar maanden. Iemand vroeg mij of ze mijn trailer een weekend mocht lenen. Ik dacht ja wat kan er eigenlijk mis gaan? Een lampje kapot ofzo maar dat is allemaal makkelijk te vervangen. Ik heb hem dus meegegeven...

Nu heb ik een trailer terug gekregen waarbij de achterklep aan de linker kant kapot is (los), rechts een scheur / gat in de bodem zit en zelfs de bilstang gebogen is. Ik weet niet wat die paarden gedaan hebben maar dat moet echt met grof geweld gebeurd zijn.

Ik voel me natuurlijk super dom/ stom en baal enorm. Zo hard voor gewerkt en is in 1 keer weg...

Nu is mijn vraag of ik dit via verzekering kan oplossen en hoe dat werkt?

Willen jullie aub echt helpen in de reacties en niet zetten 'eigen schuld' 'dom van je' oid? Want je kunt je niet voorstellen hoe ellendig ik mij al voel :'(

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️


lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 08:28

Mando schreef:
De ander verantwoordelijk stellen voor de schade
Ik heb het ook mee gemaakt niet zoveel schade als jij maar de dader lag op het kerkhof want er was niets gebeurt en ik had het zelf gedaan
Zie je gelijk dan maar te halen.

Overleggen met de verzekering is een goede optie maar eerst diegene maar aansprakelijk stellen.
Desnoods de plek waar ze het weekend geweest zijn bellen om te vragen of er iets is gebeurt en of zij iets weten


Bedankt voor je bericht

Ja dat heb ik gedaan en ze zijn heel makkelijk in zeggen dat ik de rekening moet geven en dat ze betalen maar ze hebben het weekend weg ook nog niet betaald dus ik heb er een hard hoofd in zeker omdat er waarschijnlijk een nieuwe bodem in moet wat wel al snel 1000 kost en als ik dat laat doen en zei willen niet betalen heb ik een groot probleem :( ik vind het gewoon moeilijk te vertrouwen... en hoe kan ik dat het beste aanpakken? Eerst laten betalen ofzo?

Ik baal extra omdat ik mijn trailer volgende week en de week daarop nodig heb en nu moet ik er zelf 1 gaan huren :( ik heb er wel van geleerd want ik zou nooit meer mijn trailer uitlenen maar daar heb ik nu niks aan xD

Is het bij jou goed gekomen?

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Re: wat moet ik doen wanneer een ander trailer sloopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 08:31

Ja dankjulliewel voor het meedenken echt heel lief.

Ik heb mondeling gezegd 'als er wat kapot gaat vertrouw ik erop dat jullie dat betalen' daar heb ik nus niks aan..

En ik heb wel bewijs foto's van voordat ie weg ging omdat ik zo trots was met het opknappen staat alles er op en ik heb ook het keuringsrapport nog van de bovag keuring

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 08:35

Kan dat via een trailer maker? Een schaderapport laten maken? Is het misschien verstandig hem te bellen voor advies?

En hoe zit het met WA verzekering? Valt dit daar onder?

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️


lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 08:36

danzzz schreef:
afspreken en de schadeformulieren van de verzekering meenemen, die samen invullen en opsturen naar de verzekering :)


Oké maar mijn trailer zelf is niet verzekerd kan het dan ook?

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 08:37

CarinaR schreef:
De kosten dat jij nu een trailer moet huren, zou ik ook verhalen op de mensen die jou trailer geleend hebben.


Goede tip

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Re: wat moet ik doen wanneer een ander trailer sloopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 08:43

Dankjulliewel!

Ik moet dus eerst een kostenplaatje laten maken, daarna kan ik dat naar hun toesturen en dan kunnen zij de avp inschakelen? Klopt dat zo?

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Re: wat moet ik doen wanneer een ander trailer sloopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 08:48

Echt super super super bedankt! Ik ben een stuk rustiger nu ik weet hoe ik het aan kan pakken!

Jullie zijn toppertjes! :D

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 09:05

Kan ik niet een kostenplaatje laten maken door het trailer bedrijf die hem ook gekeurd hadden? Of moet dat door een schade expert?

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Re: wat moet ik doen wanneer een ander trailer sloopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 09:06

Oké dankjulliewel

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 09:18

Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen zeker omdat het via verzekering kan en ze zin bereid mee te werken dus komt helemaal goed! Aah ik ben weer helemaal opgelucht.

Dankjulliewel hier mag van mij een slotje op

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 15:51

Oh oké dat is niet duur om je trailer te verzekeren dan... dat ga ik dan zeker doen inderdaad.

En over de bodem: ja ik vraag mij ook af hoe dat paard het voor elkaar gekregen heeft, net als dat ik mij afvraag hoe een paard een rvs bilstang kan buigen...

Bodem was goed, staat ook in het keuringsrapport van de bovag keuring dus dat weet ik zeker. Maarja ook goed hout kan blijkbaar kapot. Ik heb inmiddels contact gehad met de trailer maker die hem ook gekeurd had. Reageerde erg snel en echt heel fijn heeft mij uitgelegd hoe het nu werkt en inderdaad kan dit via verzekering van tegenpartij . Zij zijn ook bereid dit te doen dus hoe het er nu naar uitziet gaat het goedkomen.
Ik breng hem as woensdag om een taxatierapport te laten maken en dan kijken we weer verder. Bedankt nogmaals voor al jullie hulp en steun :)

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-16 17:26

Tobbes schreef:
TS, hoe is het afgelopen?


Ik heb hem gisteren naar de trailer maker gebracht. Hij heeft gelijk een offerte gemaakt. Moet inderdaad een nieuwe bodem in en de zijwand moet gerepareerd worden. Offerte en alle gegevens heb ik nu naar de mensen gestuurd zodat zij een schadeformulier in kunnen vullen en opsturen naar verzekering. Ik heb in de bijlagen ook foto's staan en het bovag rapport. Nu is het dus afwachten of ze een deel vergoeden, helemaal vergoeden of hij 'total loss' verklaard wordt... in ieder geval ben ik blij dat ik alweer een stap verder ben :)

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 10:36

tiwi1969 schreef:
Mijn gewone WA verzekering deed helemaal niet moeilijk met uitkeren. Heeft je paard dat gedaan? Ja, dan is het verzekerd, ze vonden het zelfs geen probleem dat ik de brandweer opdracht had gegeven de trailer om mijn paard weg te knippen en de schade dus groter werd.
De gene van wie ik de trailer geleend had had hem nog maar een half jaar, was een oudje, en ze heeft gewoon de aankoopprijs vergoed gekregen.

Dit was er nog van de trailer over, paard was door het deurtje naar buiten gekomen en zat klem:
[ [url=m/iw034w.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow daar is letterlijk niks van over!
Heftig zeg! Gelukkig is het goed afgelopen

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 72 bezoekers