Trailer repareren.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Trailer repareren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 00:40

Kan iemand advies geven welk materiaal goedkoopst maar wel degelijk genoeg is om bodem te vervangen?
Zou dit lukken voor 250 euro?
Ik heb nu geïnformeerd en komt op 339 euro voor betonplex.
Type aanhanger is Humbaur 2 paards van 2006.
De dikke rubberen mat heb ik er al uitgehaald en ga deze terug op de nieuwe vloer leggen.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Trailer repareren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 03:12

339 euro.. Daar zou ik voor tekenen.. ik denk dat je niet op 100 euro moet kijken.. het is de bodem van de trailer, ik zou er liever wat meer aan uitgeven dat het goed is dan dat mijn paard opeens als fret flintstone door de bocht gaat.. 339 euro klinkt als goedkoop genoeg, vooral voor de oppervlakte van een 2 paards trailer..

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Trailer repareren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 06:21

misschien vind je hem goedkoper. Maar mogelijk wel met een minder goede kwaliteit. Ik denk dat je even goed moet kijken naar het type beton plex

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Re: Trailer repareren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 09:54

Ja daar zijn we al hele tijd voor aan het rond bellen. Kost 339 euro

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:00

Cambiar schreef:
Kan iemand advies geven welk materiaal goedkoopst maar wel degelijk genoeg is om bodem te vervangen?
Zou dit lukken voor 250 euro?
Ik heb nu geïnformeerd en komt op 339 euro voor betonplex.
Type aanhanger is Humbaur 2 paards van 2006.
De dikke rubberen mat heb ik er al uitgehaald en ga deze terug op de nieuwe vloer leggen.

En hoe dik is die plaat dan?

Gewoon bij Tulp-Bijl een passende plaat bestellen http://www.tulpbijl.nl op maat zagen, goed aflakken en monteren.
Of dat echt goedkoper is, durf ik niet te zeggen, maar als je het goed doet, gaat je bodem wel gewoon 15 jaar mee.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:02


Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Trailer repareren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:03


Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 20:12

ikke schreef:
Cambiar schreef:
Kan iemand advies geven welk materiaal goedkoopst maar wel degelijk genoeg is om bodem te vervangen?
Zou dit lukken voor 250 euro?
Ik heb nu geïnformeerd en komt op 339 euro voor betonplex.
Type aanhanger is Humbaur 2 paards van 2006.
De dikke rubberen mat heb ik er al uitgehaald en ga deze terug op de nieuwe vloer leggen.

En hoe dik is die plaat dan?

Gewoon bij Tulp-Bijl een passende plaat bestellen http://www.tulpbijl.nl op maat zagen, goed aflakken en monteren.
Of dat echt goedkoper is, durf ik niet te zeggen, maar als je het goed doet, gaat je bodem wel gewoon 15 jaar mee.


Dikte zoals er nu in zit. 18mm
Hier goedkoopste die ik gevonden heb, zelfs groter dan ik nodig heb.
180x400cm: € 274.95 per stuk ncl.
https://houthandelvandeuveren.nl/grote- ... ex-platen/

Even vergelijken met tulpbijl

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:52

ik zou de voorkeur geven aan iets dikker.
Ja, de huidige regels schrijven alleen nog voor dat de plaat sterk genoeg moet zijn, maar die 24mm hechthout uit de oude regels (van voor EG 1/2005) was ook niet uit de duim gezogen.

Ik kan je in ieder geval uit eerste hand vertellen dat een plaat meranti watervast verlijmd in buitenkwaliteit met vier lagen hufterproof lak van de Beer erop het 15 jaar uithoudt........

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 16:23

ikke schreef:
ik zou de voorkeur geven aan iets dikker.
Ja, de huidige regels schrijven alleen nog voor dat de plaat sterk genoeg moet zijn, maar die 24mm hechthout uit de oude regels (van voor EG 1/2005) was ook niet uit de duim gezogen.

Ik kan je in ieder geval uit eerste hand vertellen dat een plaat meranti watervast verlijmd in buitenkwaliteit met vier lagen hufterproof lak van de Beer erop het 15 jaar uithoudt........

Zou u mij kunnen zeggen of ik de plank ook in 2 delen kan leggen of moet het 1 plank op zijn geheel zijn?

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:56

Cambiar schreef:
ikke schreef:
ik zou de voorkeur geven aan iets dikker.
Ja, de huidige regels schrijven alleen nog voor dat de plaat sterk genoeg moet zijn, maar die 24mm hechthout uit de oude regels (van voor EG 1/2005) was ook niet uit de duim gezogen.

Ik kan je in ieder geval uit eerste hand vertellen dat een plaat meranti watervast verlijmd in buitenkwaliteit met vier lagen hufterproof lak van de Beer erop het 15 jaar uithoudt........

Zou u mij kunnen zeggen of ik de plank ook in 2 delen kan leggen of moet het 1 plank op zijn geheel zijn?

Een vloerplaat bestaat uit een geheel, punt.
Omdat je bij een trailer zelden een volledig steunende balk van links naar rechts of van voor naar achter hebt. DAT is het wezenlijke verschil met de vrachtwagen, waar je af kunt steunen op doorlopende, dragende chassisbalken en is het geen punt om de vloer in delen te leggen.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 20:32

Naar 2 humbaur dealers gebeld en zij zagen geen probleem zolang de delen steunen op de steunende balken.
wel een dikte nemen van 21 mm
In feite de ideale oplossing om zo de rotte stukken te vervangen. Geheel goed vastleggen. Ook voor de keuring schijnt er geen probleem te zijn.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:35

Cambiar schreef:
Naar 2 humbaur dealers gebeld en zij zagen geen probleem zolang de delen steunen op de steunende balken.
wel een dikte nemen van 21 mm
In feite de ideale oplossing om zo de rotte stukken te vervangen. Geheel goed vastleggen. Ook voor de keuring schijnt er geen probleem te zijn.

Weet je wat een nieuwe trailer kost en vooral wat het kost wanneer een van je paarden tijdens het rijden door de bodem gaat?? Indien je veilig en lang met je trailer wil rijden dan moet je niet op 100 euro kijken. je bodem is het meest belangrijke onderdeel en die maak je het beste uit één plaat, en een dikke.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:56

Westfalia heeft heel lang bodems gemonteerd welk uit 2 delen bestaan, verbonden met veer en groef ZONDER ondersteuning op de plek van de veer en groef verbinding ,PUNT.
Indien een aanzet voldoende ondersteuning heeft is een gedeelte van de bodem vervangen best verantwoord PUNT
Alleen is het soms bijna net zo veel werk om een gedeelte van de boden te vervangen dan de gehele, en dan zou de keus om de gehele bodem te vervangen wel eens de beste kunnen zijn.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:06

Karreman schreef:
Westfalia heeft heel lang bodems gemonteerd welk uit 2 delen bestaan, verbonden met veer en groef ZONDER ondersteuning op de plek van de veer en groef verbinding ,PUNT.
Indien een aanzet voldoende ondersteuning heeft is een gedeelte van de bodem vervangen best verantwoord PUNT
Alleen is het soms bijna net zo veel werk om een gedeelte van de boden te vervangen dan de gehele, en dan zou de keus om de gehele bodem te vervangen wel eens de beste kunnen zijn.


Voor het woord PUNT zit nog een toets op je pc, makkelijker :D

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:23

bigone schreef:
Karreman schreef:
Westfalia heeft heel lang bodems gemonteerd welk uit 2 delen bestaan, verbonden met veer en groef ZONDER ondersteuning op de plek van de veer en groef verbinding ,PUNT.
Indien een aanzet voldoende ondersteuning heeft is een gedeelte van de bodem vervangen best verantwoord PUNT
Alleen is het soms bijna net zo veel werk om een gedeelte van de boden te vervangen dan de gehele, en dan zou de keus om de gehele bodem te vervangen wel eens de beste kunnen zijn.


Voor het woord PUNT zit nog een toets op je pc, makkelijker :D


Gewoon even van bovenaf aan beginnen met lezen.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 14:32

Woorden gehad met vriend. Nu bodem eruit is wil ik de plaat terug in 1 geheel. Ook alle wanden gaan eruit....
Alleen jammer dat je op betonplex niet kan schilderen.Zal een enorme klus zijn maar is nog altijd goedkoper dan een andere kopen. Heb uitgerekend en voor 700 euro heb ik gewoon een nieuwe humbaur. Ik vind betonplex persoonlijk sterker dan de multiplex panelen overtrokken met sticker die Humbaur gebruikt. De originele panelen van Humbaur zijn mooier maar uiterlijk speelt geen rol. Als het maar sterk is. Wordt nu dus een bruine trailer ipv een grijze
MOCHT IEMAND BETONPLEX TE KOOP WETEN IN BELGIE OF ZUID NEDERLAND VAN ONGEVEER 315 CM X 171 CM MET DIKTE 21 MM AUB LAAT ME WETEN. Thx! Ik zoek verder!
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 24-09-16 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 14:34

bigone schreef:
Cambiar schreef:
Naar 2 humbaur dealers gebeld en zij zagen geen probleem zolang de delen steunen op de steunende balken.
wel een dikte nemen van 21 mm
In feite de ideale oplossing om zo de rotte stukken te vervangen. Geheel goed vastleggen. Ook voor de keuring schijnt er geen probleem te zijn.

Weet je wat een nieuwe trailer kost en vooral wat het kost wanneer een van je paarden tijdens het rijden door de bodem gaat?? Indien je veilig en lang met je trailer wil rijden dan moet je niet op 100 euro kijken. je bodem is het meest belangrijke onderdeel en die maak je het beste uit één plaat, en een dikke.

Correct!!! Mijn vriend is gewoon erg bazig en heb op mijn strepen moeten staan! Ik wil er nu gewoon 1 volledige bodem in!

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 14:37

Karreman schreef:
Westfalia heeft heel lang bodems gemonteerd welk uit 2 delen bestaan, verbonden met veer en groef ZONDER ondersteuning op de plek van de veer en groef verbinding ,PUNT.
Indien een aanzet voldoende ondersteuning heeft is een gedeelte van de bodem vervangen best verantwoord PUNT
Alleen is het soms bijna net zo veel werk om een gedeelte van de boden te vervangen dan de gehele, en dan zou de keus om de gehele bodem te vervangen wel eens de beste kunnen zijn.

Ik denk dat er wel voldoende ondersteuning is bij de humbaur onderstel maar voor 150 euro verschil wil ik nu alleen nog maar volledige bodem. Vertrouw het anders niet meer en wil geen extra stress tijdens transport

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Re: Trailer repareren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 14:57

Is betonplex goede keuze of wat zou er nog sterker kunnen zijn dan betonplex voor wanden en bodemplaat?

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:05

Cambiar schreef:
Woorden gehad met vriend. Nu bodem eruit is wil ik de plaat terug in 1 geheel. Ook alle wanden gaan eruit....
Alleen jammer dat je op betonplex niet kan schilderen.Zal een enorme klus zijn maar is nog altijd goedkoper dan een andere kopen. Heb uitgerekend en voor 700 euro heb ik gewoon een nieuwe humbaur. Ik vind betonplex persoonlijk sterker dan de multiplex panelen overtrokken met sticker die Humbaur gebruikt. De originele panelen van Humbaur zijn mooier maar uiterlijk speelt geen rol. Als het maar sterk is. Wordt nu dus een bruine trailer ipv een grijze
MOCHT IEMAND BETONPLEX TE KOOP WETEN IN BELGIE OF ZUID NEDERLAND VAN ONGEVEER 315 CM X 171 CM MET DIKTE 21 MM AUB LAAT ME WETEN. Thx! Ik zoek verder!

http://www.mpx-multiplex.nl
Jouw fantasie is zo ongeveer de enige beperking. Maten en kleuren bijna tot het oneindige......

Mijn tip: neem witte plaat.
En nee, betonplex is niet per se sterker dan multiplex-met-een-stickertje.
Waar het om gaat is dat de multiplex watervast verlijmd is EN dat JIJ alle randen HEEL ERG GOED in de lak zet.

Begin maar alvast met voor zo'n 250 euro aan verf te bestellen bij de Beer (of een kwalitatief soortgelijke club uit de professionele autoschade- of botenwereld). Dat bepaalt de levensduur net zo goed als de houtkwaliteit.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Re: Trailer repareren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 12:13

Thx! Zal eens informeren naar de kostprijs

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:14

Wandplaten in kleur bestellen. Ik heb binnen wit buiten antraciet

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 12:18

Pfieuw! Zo rot dat de wanden en bodem zijn. Blijkbaar wordt er van de fabriek uit niets gelakt aan de zijkanten. Trailer is nog geen 10 jaar oud. Moest ik het mogen herdoen koop ik gewoon een tweedehandse met werk aan en steek er zelf stevige goed gelakte wanden en bodem in. Is nog eens heel plezant om te doen ook.
Hopelijk zijn recente trailers van betere kwaliteit.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 12:26

Lynn_Nikita schreef:
Wandplaten in kleur bestellen. Ik heb binnen wit buiten antraciet

Bij welke dealer bestelde jij die planken en wat betaal je daarvoor als ik vragen mag?
Bij Humbaur zelf kun je die ook kopen maar kost 278 euro exclusief btw. Dan neem ik toch liever betonplex voor de wanden en lak de plank goed in aan de kanten. Dit kost maar 88 euro inclusief btw voor 18mm dik en zeker niet minder sterk want ik zie nu zelf welke horror de humbaur planken zijn met dat laagje folie erop. Daaronder kruipt vocht en je plank rot in minder dan 10 jaar helemaal weg inclusief de bodem :-(
Ideal zou zijn ipv de bruine kleur van betonplex gewoon antracietkleur. Geïnformeerd bij de firma die ikke hier laatst plaatste.