Een ongeboren veulen kopen, wanneer betaal je?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:13

Eigenlijk hangt het er helemaal vanaf wie heeft geregeld dat de merrie überhaupt drachtig is geraakt. Heb jij daarom gevraagd en heeft de merriehouder dus min of meer in opdracht van jou gehandeld, dan is het terecht dat jij dan ook nu al de rekeningen daarvan gaat betalen. Het risico van 'geen levend veulen' hoort dan ook bij jou te liggen, vind ik.
Maar - hebben zij besloten de merrie drachtig te laten worden en later lijkt het jullie allen een goed plan dat jij straks dat veulen overneemt... tja, dan zou ik pas betalen bij aflevering van het veulen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:54

MichelleH24 schreef:
Er is een contract opgesteld, met duidelijke afspraken, maar omdat hier in staat dat ik nu alles vooraf moet betalen, is dit nog niet ondertekend. Vandaar deze vraag, zodat ik te horen krijg wat jullie er over denken en ik het contract alsnog zo snel mogelijk kan ondertekenen, eventueel na aanpassing. In dit contract staan dus ook afspraken met betrekking tot doodgeboren veulen, ziek veulen enz.

Er zijn dus wel degelijk duidelijke afspraken gemaakt vooraf, maar alleen de afspraak van de betaling moet nog overeen gekomen worden.


Een contract is pas een ding nadat het is ondertekend. Voor die tijd is het slechts een 'voorstel'.
Maw: gewoon in onderhandeling gaan over de betaalvoorwaarden.
In dit geval zou ik 50% aanbetaling en 50% bij aflevering een nette deal vinden.
Bij dood geboren of later verongelukt, hebben jullie dan ieder 50% schade.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers