Trailer

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, Nicole288, petraaken, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mamamier

Re: Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:14

Wij hebben er ook zo eentje. Bochten blijven moeilijk voor hem dus daar moet ik echt mijn rijstijl op aanpassen. Zolang ik op gelijkmatig rustig tempo ruime bochten rijd, gaat het prima. Bij stil staan gaat hij echt etteren. Ik zorg altijd voor voldoende afstand als ik zie dat het stoplicht op rood staat zodat ik nog een tijdje heel langzaam kan blijven rijden. En sta ik toch stil en meneer begint de trailer te verbouwen, laat ik de auto iets rollen en trap ik op de rem. Werkt altijd. Als hij het nu nog zou onthouden ook zou ik helemaal blij zijn. Na veel geprobeerd te hebben zijn wij er wel achter dat hij het beste staat in een twee paards met het tussenschot erin. Zo smal mogelijk vindt hij het prettigste. Geen bodem bedekking en veel hooi in een slowfeeder.

Semi-professioneel ponypoetser, opzadelaar, chauffeur, fotograaf, groom, cameravrouw, cateringdame, proefjeslezer, maar vooral de grootste fan en trotse moeder en zus van het crossende duo: mijn 17 jarige dochter en kleine grote zus. :-)

mamamier

Re: Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:42

Haha ikke, jij bent net zo erg als mijn man volgens mij. Weer je Hoe vaak hij me met volle emmers water in de trailer op pad gestuurd heeft? Pffff... De pony is echt wel een beetje extreem hoor. Het paard van mijn zusje is veel makkelijker, heeft ook veel beter evenwicht. Je merkt niet eens dat hij in de kar staat.
De truc is vooral de gelijkmatigheid in het rijden van bochten. Als ik vanuit stilstand de bocht in moet is het nog het moeilijkste voor hem. Maar gelukkig mag hij vaak oefenen haha en gaat hij nog steeds graag mee. We kregen hem met een lichtelijk trailer traumaatje maar dat is er nu wel uit. Hij vindt nu alleen bochten nog lastig en stil staan haat hij.

Semi-professioneel ponypoetser, opzadelaar, chauffeur, fotograaf, groom, cameravrouw, cateringdame, proefjeslezer, maar vooral de grootste fan en trotse moeder en zus van het crossende duo: mijn 17 jarige dochter en kleine grote zus. :-)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie