Verzekering van pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleur_a

Berichten: 557
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Verzekering van pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 13:13

Hallo,

Zo ver ik weet hebben mijn ouders mijn pony volgens mij niet verzekerd. Nu hoorde ik laatst dat bij de verzekering van je huis ook je huisdieren verzekerd worden. (paard valt inmiddels ook onder huisdier) Nu was mijn vraag, weet iemand of dit waar is? Of moet je echt een aparte verzekering hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:14

Paard valt inderdaad onder huisdieren. :j

Bij Univé in ieder geval wel.

Fleur_a

Berichten: 557
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 13:15

KoudbloedKim schreef:
Paard valt inderdaad onder huisdieren. :j

Bij Univé in ieder geval wel.

Ik zal zo eens kijken welke verzekering we hebben, ik dacht ook Univé.

edit; Ik denk dat we Nationale Nederlanden hebben.... Maar dan zou mijn pony dus alsnog verzekerd zijn?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Verzekering van pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:22

ED --> TAO

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:22

Pony valt vaak onder gewone verzekering, maar je moet vaak wel aangeven bij de verzekering dat je er eentje hebt. Ook is die niet tegen dood of ziekte verzekerd, maar gaat het om schade die veroorzaakt wordt door toedoen van je pony.
Als men over een "paard verzekeren" praat gaat dit juist om uitkering bij dood of afkeur, of ziektekosten.

Fleur_a

Berichten: 557
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Verzekering van pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 13:24

Ik vroeg het me af omdat ik binnenkort met mijn pony naar zee wil. Dan wordt hij vervoerd door iemand anders, dus moet hij wel verzekerd zijn neem ik aan.

Ik neem aan dat het wel aangegeven is bij de verzekering

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:24

Ja, het gaat inderdaad om schade die je pony veroorzaakt, niet om letsel aan je paard of operaties.
Maar ik ken maar weinig mensen die hun paard verzekeren, tenzij het dier bijvoorbeeld een in geld waardevol sportpaard is.

Fleur_a

Berichten: 557
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 13:26

KoudbloedKim schreef:
Ja, het gaat inderdaad om schade die je pony veroorzaakt, niet om letsel aan je paard of operaties.
Maar ik ken maar weinig mensen die hun paard verzekeren, tenzij het dier bijvoorbeeld een in geld waardevol sportpaard is.

Voor mij wel :D maar nee, het is nou geen ZZ/internationaal paard, dus daar spreken we niet van. Ik zal zo eens aan mijn ouders vragen of hij onder de verzekering valt, en dit ook gemeld is.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Verzekering van pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:23

Je moet goed kijken of het onder je aansprakelijkheidsverzekering valt.
Wij zaten bij een verzekeringsmaatschappij maar waren ivm de kosten overgestapt naar een goedkopere verzekeringsmaatschappij maar daar zat het er niet bij vandaar dat we terug zijn gegaan naar onze eerdere verzekeringsmaatschappij.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:39

KoudbloedKim schreef:
Ja, het gaat inderdaad om schade die je pony veroorzaakt, niet om letsel aan je paard of operaties.
Maar ik ken maar weinig mensen die hun paard verzekeren, tenzij het dier bijvoorbeeld een in geld waardevol sportpaard is.

Nou denk dat dat tegen valt hoor := mijne is verzekerd ivm eventuele medische kosten. Heb heus wel een potje maar bijvoorbeeld vorig jaar heeft hij een peesblessure gehad en dat heeft zo rond de 2000,- gekost. Als het je dan nog 'maar' 500,- kost (oké en de premie die je maandelijks betaald), scheelt het toch in ene keer aardig :) en ja maandelijks premie, maar dat hoort bij mij dan toch onder 'vaste lasten' om het zo maar te zeggen :)

Volgens mij hoef je voor op pad met de trailer geen speciale verzekering te hebben trouwens!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:51

Je hoeft geen verzekering te hebben om je paard in een trailer te vervoeren, maar het is wel verstandig. Op het moment dat er schade ontstaat, en zeker met letsel tot gevolg, kun je financieel wel uitgekleed worden. Tot zelfs zo erg dat je je huis kunt verkopen en gewoon alles kwijt bent. Daarom sluiten de meeste mensen ook een AVP verzekering af, om zich daar tegen in te dekken.