Gewichten auto en trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rex_Rolfo

Berichten: 5365
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:17

Tessabo gaat door voor de sapcentrifuge, zij geeft een onderbouwde en -nog belangrijker- feitelijke correcte reactie *\o/* *\o/*

- auto mag het trekken
- mag met B en B rijbewijs gereden worden
- van overbelading zal niet heel snel sprake zijn*

* Gewicht lege trailer wil wel eens hoger zijn dan het leeggewicht op papier en in combinatie met een brede E (b.v. Tinker met wat overgewicht) zou het krap kunnen worden. Een weegbrug brengt in zo'n geval zekerheid. Gezien foto's in profiel TS lijkt het erop dat de trailer (ruim) voldoende laadvermogen heeft.


Rex_Rolfo

Berichten: 5365
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:25

Kleine toevoeging wel, een trailer met TMM van 1600 kg mag ook achter deze auto met alleen B. Want 1800 + 1600 = 3400 kg en dat komt niet boven de 3500 kg uit.

Wel mag de trailer dan maar tot maximaal 1500 kg beladen worden, anders ga je boven het trekgewicht van de auto zitten. Nu kennen niet alle agenten ook alle regels even goed, dus voordeel van een TMM van 1500 kg of lager is dat je geen gedoe krijgt met een agent die niet weet dat voor trekgewicht de werkelijke massa telt en niet zoals voor het rijbewijs de maximale massa.


Rex_Rolfo

Berichten: 5365
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Gewichten auto en trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:09

Hé ikke, ik had je al gemist 8-)

Gezien tmm 1300 kg had ik kogeldruk bewust maar even overgeslagen, leek me in dit geval niet zo'n kritiek punt O:) (but you never know)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers