Max kogeldruk trailer 100 Kg van auto 65 Kg kan dit ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:23

Het mag niet en is ook gevaarlijk!
Jou auto kan de druk niet opvangen die komt op de kogel als je fanatiek remt.

Het gaat waarschijnlijk om een 2 paards trailer en daar moet een stevige bak voor met de juiste kogeldruk.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika


spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:38

Bedenk dat je strafbaar bent en de verzekering moeilijk kan doen als er wat gebeurd.
Jou auto mag die trailer gewoon niet trekken, simpel als wat.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:49

Stroller als op de papieren van de trailer staat dat de kogeldruk maximaal 100kg is betekent dat dat in uiterste geval dat zo is en je weet nooit of je een noodstop moet maken.

Jou auto kan dat niet opvangen en dus mag het niet.

In dit geval heb je gewoon te maken met de regeltjes van de wet en die zijn heel duidelijk.

Trekkend voertuig moet minstens dezelfde kogeldruk kunnen hebben als de gekoppelde aanhanger.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika


spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:17

Maar als jij hard moet remmen omdat er voor jou iets gebeurd en je paard naar voren schuift is de kogeldruk ineens heel anders.

Als je met 2 paarden rijdt kunnen de gevolgen nog erger zijn.

Uitgaan van de ideale situatie door je paard precies netjes op de trailer te zetten en dan te wegen, is jezelf enorm voor de gek houden.

Het gaat juist fout bij al die lui die menen dat het allemaal wel gaat totdat er iets gebeurd onderweg en de combinatie niet meer te houden is omdat trekkend voertuig niet geschikt is voor de te trekkende aanhanger.

Een wagen met een kogeldruk van 65 is echt niet sterk want redelijk normaal is al 75kg.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:32

Nee, als de aanhangerfabrikant aangeeft dat de maximale kogeldruk 100kg kan worden , moet je een voertuig gebruiken met een trekhaak die die 100kg kan hebben en niet met een karretje gaan rijden die maar 65 kan hebben en de weging doen onder gunstige omstandigheden.

Dan ben je verkeerd bezig!
de fabrikant van de auto geeft niet voor niks aan dat het voertuig maar 65kg kan hebben.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers