Problemen met paarden in de trailer,wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
galopje2000

Berichten: 416
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: in het midden.

Problemen met paarden in de trailer,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 23:06

Hoi allemaal,

Ik moet 2 paarden vervoeren die niet goed met elkaar kunnen en altijd al een beetje elkaar lopen te bijten. Nu ging dat meestal wel goed, maar dat ging vandaag goed mis..

Er werd al wat getrapt in de trailer tot na een bocht het wel heel erg was. Auto stilgezet en gaan kijken, 1 paard uitgegleden, lag op de grond. Andere paard stond nog en had een paar wondjes.
Gelukkig ervanaf gekomen met allebei de paarden wat schaafwondjes. Terugweg: beide paarden gelukkig blijven staan maar 1 paard schuimend onder het zweet. Dit alles omdat ze elkaar de hele tijd bijten etc. De trailer is nu kapot dus er moet zoiezo een nieuwe komen.
Nu is mijn vraag, wat nu? Wat kan ik doen om te zorgen dat ze elkaar niet meer bijten etc?
Alvast bedankt!

Frighita Larino x Lemmod
Abel (Duke's Forest Oberon x Brummerhoeve's Denny Danny) Dressuur: B+11 L1+20 L2+4 Springen: B+7 (Verkocht)


galopje2000

Berichten: 416
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: in het midden.

Re: Problemen met paarden in de trailer,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 23:09

Het probleem is dus dat dat niet kan, we moeten allebei naar de zelfde verening (zelfde tijd rijden) dezelfde wedstrijden enzovoort.

Frighita Larino x Lemmod
Abel (Duke's Forest Oberon x Brummerhoeve's Denny Danny) Dressuur: B+11 L1+20 L2+4 Springen: B+7 (Verkocht)


galopje2000

Berichten: 416
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: in het midden.

Re: Problemen met paarden in de trailer,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 23:36

Kort vastzetten deden we al maar hengstenrek is wel een goed idee. Dankjewel!

Frighita Larino x Lemmod
Abel (Duke's Forest Oberon x Brummerhoeve's Denny Danny) Dressuur: B+11 L1+20 L2+4 Springen: B+7 (Verkocht)

galopje2000

Berichten: 416
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: in het midden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 14:51

bedankt voor de tips!!
hooinet is ook wel een goed idee voor de volgende keer. het schot is trouwens niet van rubber, maar ook niet heel stevig. bedankt!
@lieke allebei de paarden zijn trailermak. op de terugweg toen we gingen inladen liepen beide paarden er meteen in. ze hebben volgens mij geen angsten gekregen voor de trailer. :)

Frighita Larino x Lemmod
Abel (Duke's Forest Oberon x Brummerhoeve's Denny Danny) Dressuur: B+11 L1+20 L2+4 Springen: B+7 (Verkocht)

galopje2000

Berichten: 416
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: in het midden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 15:03

Kirrr schreef:
Paard dat kletsnat van de trailer komt heeft stress gehad.
Na het incident zou ik het bezweette paard toch ook even alleen of met een 'lief' paard vervoeren..

Trauma's op de trailer wil je liever niet


Klopt, maar toen we ze in de stal hadden gezet leken ze allebei ontzettend rustig.
we hebben het zweet weggehaald en hij leek weer ontzettend op zijn gemak. natuurlijk willen we geen trauma's voor de trailer ;)

Frighita Larino x Lemmod
Abel (Duke's Forest Oberon x Brummerhoeve's Denny Danny) Dressuur: B+11 L1+20 L2+4 Springen: B+7 (Verkocht)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 49 bezoekers