Paard verzekeren: Wanneer, waarom, hoeveel, hoe lang, wat,

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horseland93

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-09-09

Paard verzekeren: Wanneer, waarom, hoeveel, hoe lang, wat,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 17:01

Hoi Bokker!

Als het niet goed staat, dan mag het natuurlijk verplaatst worden, ut de zoekfunctie werd ik niet veel wijzer :+

Mijn vraag,
- Wat is een goede verzekeringmaatschappij
- Wat is het beste om (standaard) te laten verzekeren,
- Waarom verzekeren je je paard, is het ECHT nodig, of eerder uit ervaring bv?
- Wat laat je precies verzekeren,

Ik had even een zoektocht gehouden op internet, en daarbij kwam ik uit op Hoppaard.
Ze hebben 3 verschillende pakketten; Goed, Beter, Best
Ik heb van alle 3 de polisvoorwaarden gelezen, maar ik word niet veel slimmer van :P

Hoe bepaal je het bedrag waarvoor je je paard wil laten verzekeren, mag je dit zelf bedenken of moet een DA dat bv doen?

Het paard in kwestie;
Friese merrie, 8 jaar, word in de bak en buiten gereden (geen wedstrijden tot op het heden)
Zou bij mij (nog niet, misschien als het rijden straks super gaat) officiele wedstrijden starten, wellicht wel onderling, en zou worden gebruikt voor recreatie ritten.
Voor zover bekend is ze helemaal gezond, maar moet nog klinisch gekeurd worden. /3
Is gechipt, heeft geen stamboek (maar dat weet ik zo niet meer zeker)

Wat is een normale prijs voor een paard, natuurlijk afhankelijk wat je ermee doet, gezondheid, ect.
En is er ook iemand die ook bij Hoppaard verzekerd is, dan hoor ik het graag :D

En hebben jullie ook nog tips en tops, over andere verzekeringsmaatschappijen (pff lang woord) _/-\o_
Dan zijn die natuurlijk welkom,
Ondertussen zet ik mijn speurtocht door!


Bedankt alvast!

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:59

Verzekeren doe je datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of betalen. Wat jij kunt overzien en/of betalen, zul je helaas helemaal zelf moeten bepalen.

Als je wil verzekeren, let dan heel goed op de uitkeringsvoorwaarden!

Het te verzekeren bedrag dient in verhouding te staan tot het te verzekeren paard, echter: let erop welke uitkeringsplafonds de maatschappij hanteert. Meestal is dat de verzekerde waarde per geval maar soms ook per jaar!
Dit betekend dat wanneer een kostenpost (meestal dierenartskosten) hoger uitvalt dan de verzekerde waarde, je het resterende bedrag zelf moet betalen, naast het eigen risico.

Daarnaast bedraagt de premie voor een volledige dekking ongeveer 18% van de verzekerde waarde, hetgeen betekend dat je na 6 jaar je eigen verzekeringspotje hebt betaald.

De verzekerde waarde mag je binnen grenzen zelf bepalen. Bij twijfel zal een maatschappij een expert sturen.

Horseland93

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-09-09

Re: Paard verzekeren: Wanneer, waarom, hoeveel, hoe lang, wat,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 18:47

Hmm ik snap dus niet zo heel van de uitkeringsvoorwaarden, en weet je wat het bedrag moet zijn (het te verzekeren bedrag dient in verhouding te zijn tot het verzekeren paard)
En je eigenrisico, wat is daarvoor een normaal bedrag?

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:59

Horseland93 schreef:
Hmm ik snap dus niet zo heel van de uitkeringsvoorwaarden, en weet je wat het bedrag moet zijn (het te verzekeren bedrag dient in verhouding te zijn tot het verzekeren paard)
En je eigenrisico, wat is daarvoor een normaal bedrag?

Eigen risico kun je zelf bepalen, maar zit vaak ergens tussen 250 en 500 euro.
Oh ja, let er ook op of een uitkeringspercentage wordt gehanteerd. Sommige verzekeraars keren maar 80% uit. Voorbeeld: een rekening van 1000 euro, dan krijg je 800 euro uitgekeerd. Van dat bedrag gaat je eigen risico af; zeg 250 euro, dan krijg je dus uiteindelijk 550 euro uitbetaald.

Normale bedragen is ook een beetje hoe je het brengt. je zult begrijpen dat een Shet verzekeren voor 4000 euro toch enige vragen op zal roepen als je daar geen degelijke onderbouwing bij hebt.

De meeste verzekeraars hanteren ook een grensbedrag waarboven rontgenfoto's verplicht zijn. In de praktijk wordt er beneden dat bedrag maar zelden vragen gesteld.

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Paard verzekeren: Wanneer, waarom, hoeveel, hoe lang, wat,

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:02

ik had mijn manegepaarden ( dus echt de paarden die ik daar voor aan had gekocht, dus geen oud wedstrijdpaard van mezelf ofzo) altijd in de plaatselijke verzekering. Je kon ze dan verzekeren tot 2000 euro en dan krijg je daarvan 80% uitgekeerd dus 1800 euro en dat was dan mijn budget om een nieuw paard te kunnen kopen.
Ik had ze dan alleen verzekerd bij afkeuring en dan ook alleen de dieren die echt voor het werk er waren en waar ik geen emotionele waarde bij had want die afgeven aan de verzekering kon ik niet.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:20

Ik lees even met je mee. Ik zit er ook net middenin
Echt om gek van te worden al die kleine lettertjes en uitsluitsels. Waar doe je goed aan >;) >;)

Anoniem

Re: Paard verzekeren: Wanneer, waarom, hoeveel, hoe lang, wat,

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:26

niet verzekeren is vaak het voordeligst..

Ik heb nu 6 jaar eigen paarden. En tot nu toe heeft nog geen van mijn 2 paarden ooit iets gehad wat de verzekering zou betalen..

vaak worden chronische dingen niet betaald. En veel voorkomende dingen vaak ook niet (of maar 60%). En alternatieve geneeswijze (osteo/fysio bijv) ook bijna nooit) Ik ben zelf nog steeds van mening dat zelf een potje maken voordeliger is dan verzekeren.

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:29

Anoniem schreef:
niet verzekeren is vaak het voordeligst..

Ik heb nu 6 jaar eigen paarden. En tot nu toe heeft nog geen van mijn 2 paarden ooit iets gehad wat de verzekering zou betalen..

vaak worden chronische dingen niet betaald. En veel voorkomende dingen vaak ook niet (of maar 60%). En alternatieve geneeswijze (osteo/fysio bijv) ook bijna nooit) Ik ben zelf nog steeds van mening dat zelf een potje maken voordeliger is dan verzekeren.

Yep, dat is echt voordeliger, dat klopt; ECHTER dat gaat alleen op als je een goed klankbord hebt (niet zijnde Bokt) om je vragen te stellen en te leren hoe met dingen om te gaan, zodat je op een evenwichtige en verantwoorde manier je paard kunt houden, hetgeen de beste garantie is voor weinig problemen.

Heb je dat niet bij de hand, dan kan ik me wel voorstellen om te verzekeren, niet in de laatste plaats door alle bangmakerij die je links en rechts op Bokt (en andere fora) tegen komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:31

ikke schreef:
Anoniem schreef:
niet verzekeren is vaak het voordeligst..

Ik heb nu 6 jaar eigen paarden. En tot nu toe heeft nog geen van mijn 2 paarden ooit iets gehad wat de verzekering zou betalen..

vaak worden chronische dingen niet betaald. En veel voorkomende dingen vaak ook niet (of maar 60%). En alternatieve geneeswijze (osteo/fysio bijv) ook bijna nooit) Ik ben zelf nog steeds van mening dat zelf een potje maken voordeliger is dan verzekeren.

Yep, dat is echt voordeliger, dat klopt; ECHTER dat gaat alleen op als je een goed klankbord hebt (niet zijnde Bokt) om je vragen te stellen en te leren hoe met dingen om te gaan, zodat je op een evenwichtige en verantwoorde manier je paard kunt houden, hetgeen de beste garantie is voor weinig problemen.


Dat draagt idd ook bij aan de gezondheid van je paard.

Maar TS zolang het paard geen aanzienlijke waarde heeft. Zou ik het niet verzekeren. Gewoon consequent iedere maand zelf geld opzij zetten.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Paard verzekeren: Wanneer, waarom, hoeveel, hoe lang, wat,

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:45

Inderdaad, ik heb mijn paarden ook niet verzekerd.

In de 10 jaar dat ik m'n 2 oudjes nu heb, is er 1 een keer door het draad gerend met een hecht-wond tot gevolg, en heeft de ander waarschijnlijk artrose (naar kliniek voor fotos maar ze was niet kreupel genoeg, dus rekening van slechts 60 euro).
M'n pony heeft afgelopen 4 jaar alleen onbehandelbare hoefbevangenheid gehad.
En m'n net verkochte wedstrijdpaard in 3 jaar niks.

Dus nee, met een verzekering was ik veel meer geld kwijt geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:49

Dispar_Vulgo schreef:
Inderdaad, ik heb mijn paarden ook niet verzekerd.

In de 10 jaar dat ik m'n 2 oudjes nu heb, is er 1 een keer door het draad gerend met een hecht-wond tot gevolg, en heeft de ander waarschijnlijk artrose (naar kliniek voor fotos maar ze was niet kreupel genoeg, dus rekening van slechts 60 euro).
M'n pony heeft afgelopen 4 jaar alleen onbehandelbare hoefbevangenheid gehad.
En m'n net verkochte wedstrijdpaard in 3 jaar niks.

Dus nee, met een verzekering was ik veel meer geld kwijt geweest!


En voor die hoefbevangeheid had je waarschijnlijk niks terug gekregen.. want dan was het chronisch geweest. En artrose krijg je vaak ook de behandling niet vergoed.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:53

Wat krijg je dan nog wel vergoed bij zo'n verzekering? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:00

Dispar_Vulgo schreef:
Wat krijg je dan nog wel vergoed bij zo'n verzekering? :+

Alleen dingen die zelde voorkomen...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:02

Ik heb de ervaring dat je het beste kunt verzekeren. Of je moet echt 10.000 Euro hebben liggen om een koliekoperatie te kunnen betalen (of meteen al roepen dat je daar nieteens aan begint). Ik heb drie paarden en alledrie verzekerd, en dat heeft me aan ziektekosten heel veel gescheeld.

Aangezien je niet weet wat de toekomst brengt, en of je niet toch ooit een keer je potje voor ziektekosten aan moet spreken omdat het echte leven soms je aardig dwars kan gaan zitten: ik zou verzekeren. Niets is erger dan een dier in te moeten laten slapen voor een behandelbare aandoening omdat je op dat moment het geld er niet voor hebt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:05

Anoniem schreef:
Dispar_Vulgo schreef:
Wat krijg je dan nog wel vergoed bij zo'n verzekering? :+

Alleen dingen die zelde voorkomen...


Wat je vergoed krijgt bij de verzekering hangt van de verzekering af en van het pakket dat je kiest.
Mijn merrie van 20 heeft artrose, was voor de sport verzekerd, ik kreeg op 17 jarige leeftijd 90% van de waarde uitbetaald en ze kon voor de slachtprijs teruggekocht worden.

Een wond kan zomaar voorkomen, een spoedvisite voor koliek al snel 150 Euro kosten. Dagje dierenkliniek een veelvuldige daarvan. Dat je misschien niet aan een koliekoperatie gaat beginnen die 10.000 Euro kost kan ik me voorstellen, maar een paar weken ziekenhuisopname kan al snel in duizenden Euro's oplopen.

Niets is vervelender dan een paard te moeten laten inslapen met een behandelbare aandoening omdat jij nu net op dat moment het geld niet hebt.

Wat ik het belangrijkste vindt aan een verzekering is dat je zelf mag beslissen hoe je paard uit het leven stapt op momenten dat het nodig is. Dat er geen overname is van de verzekering en je later je paard op Marktplaats terugvindt. Ik wil het uiteinde van het touw vasthouden (of als ik dat niet kan een ander die ik vertrouw vragen om dat voor me te doen) zodat ik zeker weet dat hij of zij er niet meer is.

Ik heb ervaringen met 3 verzekeraars.

Amev-Hippo (daar was de oudste verzekerd)
Interpolis-Hippozorg
Equipe.

Laatste is heel moeilijk met invullen van schadeformulieren. Ik heb de beste ervaringen met Amev-Hippo.

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:20

Cassidy schreef:
Anoniem schreef:
Alleen dingen die zelde voorkomen...


Wat je vergoed krijgt bij de verzekering hangt van de verzekering af en van het pakket dat je kiest.
Mijn merrie van 20 heeft artrose, was voor de sport verzekerd, ik kreeg op 17 jarige leeftijd 90% van de waarde uitbetaald en ze kon voor de slachtprijs teruggekocht worden.

Een wond kan zomaar voorkomen, een spoedvisite voor koliek al snel 150 Euro kosten. Dagje dierenkliniek een veelvuldige daarvan. Dat je misschien niet aan een koliekoperatie gaat beginnen die 10.000 Euro kost kan ik me voorstellen, maar een paar weken ziekenhuisopname kan al snel in duizenden Euro's oplopen.

Niets is vervelender dan een paard te moeten laten inslapen met een behandelbare aandoening omdat jij nu net op dat moment het geld niet hebt.

Wat ik het belangrijkste vindt aan een verzekering is dat je zelf mag beslissen hoe je paard uit het leven stapt op momenten dat het nodig is. Dat er geen overname is van de verzekering en je later je paard op Marktplaats terugvindt. Ik wil het uiteinde van het touw vasthouden (of als ik dat niet kan een ander die ik vertrouw vragen om dat voor me te doen) zodat ik zeker weet dat hij of zij er niet meer is.

Ik heb ervaringen met 3 verzekeraars.

Amev-Hippo (daar was de oudste verzekerd)
Interpolis-Hippozorg
Equipe.

Laatste is heel moeilijk met invullen van schadeformulieren. Ik heb de beste ervaringen met Amev-Hippo.

Laat dan ook eens een gespecificeerde rekening zien van een 10k kostende operatie?
Zelfs de dubbele koliekoperatie van een kennis in Utrecht was goedkoper.

En niet om het een of ander, maar als je jaren op rij meer ziektekosten hebt als dat je premie betaald, dan zou ik me toch eens achter m'n oor gaan krabben hoe dat kan en in hoeverre je daar iets aan kunt doen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:22

Gepasseerd station. Nu uit de verzekering halen is geen optie. Mocht je details willen hebben, geef ik die graag via PB.

En meer kosten dan premie? Ligt aan de premie. En het probleem wat je paard op dat moment heeft en je op dat moment aan wilt en moet pakken. Niets doen is ook geen optie namelijk.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 16-12-13 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Horseland93

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 22:26

Hmm dus tot nu toe zouden jullie zeggen: Verzekeren, maar dan wel een goedkoop pakket? met de meest voorkomende ziektes,behandelingen ect? en daarnaast natuurlijk wat opzij zetten,.
Ik heb wel een spaarpotje voor het paard, maar als ik al lees dat een koliek behandeling tussen de 5 a 10 duizend kost, dan kan ik daar niet zo snel aan,

Ikke: Ga meteen even kijken wat de Amev-Hippo verzekering mij te bieden heeft, ben wel benieuwd.

Tot dus ver denk ik er wel over om mijn paard te gaan verzekeren, zoals al werd gezegd: Je weet nooit wat een paard kan doen, bv: Straks op haar nieuwe stal, ontglipt ze me, rent over het terrein, struikelt en loopt daarbij een wond op... tjah afhankelijk waar en hoe groot, de kosten zullen hoog zijn.... Dan toch maar verzekren! want mn potje trekt dit niet elke keer haha!

Horseland93

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 22:32

Esther_r20 schreef:
Ik lees even met je mee. Ik zit er ook net middenin
Echt om gek van te worden al die kleine lettertjes en uitsluitsels. Waar doe je goed aan >;) >;)



Ja daarom snap ik ook niet zoveel van al die moeilijke woorden, paragrafen, dikke stukken tekst! :Y)
Dus ik dacht, maar gewoon een goedkoop basis pakket en geld opzij zetten! denk dat het beste is, teminste wel voor mij, voor als ik mijn 1e eigen koop!

En jij, ben jij al wat beter geworden van de tips?

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:35

Horseland93 schreef:
Hmm dus tot nu toe zouden jullie zeggen: Verzekeren, maar dan wel een goedkoop pakket? met de meest voorkomende ziektes,behandelingen ect? en daarnaast natuurlijk wat opzij zetten,.
Ik heb wel een spaarpotje voor het paard, maar als ik al lees dat een koliek behandeling tussen de 5 a 10 duizend kost, dan kan ik daar niet zo snel aan,

Ikke: Ga meteen even kijken wat de Amev-Hippo verzekering mij te bieden heeft, ben wel benieuwd.

Tot dus ver denk ik er wel over om mijn paard te gaan verzekeren, zoals al werd gezegd: Je weet nooit wat een paard kan doen, bv: Straks op haar nieuwe stal, ontglipt ze me, rent over het terrein, struikelt en loopt daarbij een wond op... tjah afhankelijk waar en hoe groot, de kosten zullen hoog zijn.... Dan toch maar verzekren! want mn potje trekt dit niet elke keer haha!

Een koliekoperatie is al best heftig als ie 4k kost en bovendien: realiseer je dat de overlevingskansen bij 40% echt ophouden!

Daarnaast, als je de veel voorkomende problemen wil verzekeren, heb je de rest er vanzelf bij, de meeste verzekeraars werken namelijk andersom.

Horseland93

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 22:37

Hierbij de link tussen de pakketten: Goed & Beter,
Welke van deze 2 zouden jullie aan raden?

http://www.hoppaard.nl/verzekeringen

Pakket Goed: goedkoop, voor alle zekerheid.
Pakket Beter: vergoed Medisch noodzakelijke behandelingen van aandoeningen aan ...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:39

Dus als je laat opereren met een koliekoperatie en het dier overleeft het niet, heb je alsnog een rekening aan je broek van x bedrag, en een dood paard.

En wat ik in mijn omgeving aan koliekgevallen heb meegemaakt is toch vaak succesvol verlopen. Maar dan waren ze er ook op tijd bij en hoefde er niet altijd een stuk darm verwijdert te worden. Maakt de overlevingskansen een stuk groter.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:41

Horseland93 schreef:
Hierbij de link tussen de pakketten: Goed & Beter,
Welke van deze 2 zouden jullie aan raden?

http://www.hoppaard.nl/verzekeringen

Pakket Goed: goedkoop, voor alle zekerheid.
Pakket Beter: vergoed Medisch noodzakelijke behandelingen van aandoeningen aan ...


Ik zou voor Best gaan. Met name voor de vergoeding van extra noodzakelijke therapien, met name vergoedingen van second opinions, shockwave therapie en therapeutisch beslag.

Horseland93

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 22:46

Cassidy schreef:
Horseland93 schreef:
Hierbij de link tussen de pakketten: Goed & Beter,
Welke van deze 2 zouden jullie aan raden?

http://www.hoppaard.nl/verzekeringen

Pakket Goed: goedkoop, voor alle zekerheid.
Pakket Beter: vergoed Medisch noodzakelijke behandelingen van aandoeningen aan ...


Ik zou voor Best gaan. Met name voor de vergoeding van extra noodzakelijke therapien, met name vergoedingen van second opinions, shockwave therapie en therapeutisch beslag.


Hmm oke, en dan ben ik er nog niet over uit wat het verzekerd bedrag moet zijn,
de prijs ongeveer het zelfde als aankoop prijs, zou geeeeen ideee hebben wat het paard waard zal zijn, :o

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:46

Horseland93 schreef:
Hierbij de link tussen de pakketten: Goed & Beter,
Welke van deze 2 zouden jullie aan raden?

http://www.hoppaard.nl/verzekeringen

Pakket Goed: goedkoop, voor alle zekerheid.
Pakket Beter: vergoed Medisch noodzakelijke behandelingen van aandoeningen aan ...

Goed=nutteloos. Op het moment dat het geld gaat kosten, haken ze af. Het enige wat ze bieden is koliekoperaties.
In laten slapen zijn de kosten niet en na 6 jaar heb je je uitkering bij dood al lang en breed zelf betaald.

Beter is wel aardig, maar ik vraag me af wat de kosten dan worden.
Bovenden, die ** bij de uitkering en de voetnoot die daarbij staat, zou bij mij alle alarmbellen af laten gaan. Garantie op adders onder het gras!

Hier begint het al:
hoppaard verzekeringen schreef:
Vergoedingen
Voor iedere soort behandeling geldt een maximale vergoeding per kalenderjaar. Deze maximale vergoeding is afhankelijk van de waarde van je paard. Is de verzekerde waarde lager dan €6.000,- dan wordt de maximale vergoeding voor de veterinaire behandeling in verhouding verlaagd. Er wordt per kalenderjaar aan veterinaire behandelingen nooit meer uitgekeerd dan de verzekerde waarde van het paard.

En dat is dan alleen al pagina 1........


Cassidy schreef:
Horseland93 schreef:
Hierbij de link tussen de pakketten: Goed & Beter,
Welke van deze 2 zouden jullie aan raden?

http://www.hoppaard.nl/verzekeringen

Pakket Goed: goedkoop, voor alle zekerheid.
Pakket Beter: vergoed Medisch noodzakelijke behandelingen van aandoeningen aan ...


Ik zou voor Best gaan. Met name voor de vergoeding van extra noodzakelijke therapien, met name vergoedingen van second opinions, shockwave therapie en therapeutisch beslag.

Ik heb een verzekerde waarde van 3500 euro en leeftijd 12 jaar opgegeven. De beste kost dan 89 euro per maand!! Dat is een premie van bijna 30% van de verzekerde waarde!!!!!!!
Dat afgezet tegen de ratio dat ze de uitkering omlaag brengen (waarde beneden 6k) krijg ik dus maar iets meer dan de helft uitgekeerd!

Ik zou me nog wel 10 keer bedenken voordat ik met deze gasten zaken zou willen doen.
Laatst bijgewerkt door ikke op 16-12-13 22:52, in het totaal 2 keer bewerkt