trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 12:29

ik heb een kleine 7jaar geleden een nieuwe trailer aangeschaft. dit bij een goede bekende dealer. de wanden zijn hout met een soort polyester eroverheen.
trailer staat altijd buiten en wordt paar x per jaar goed schoongemaakt van binnen en buiten.

nou ontdekte ik op 1 zijwand vochtblaasjes en bij het duwen ging de (soort) polyester laag kapot en kwam er vocht uit.

is het normaal dat de wand al na een 7jaar begint te rotten?

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:36

Je verwacht het natuurlijk niet.
Maar hij staat buiten dus de weersomstandigheden hebben vrij spel.

Hoewel het mischien droog lijkt is het altijd vochtig.
Hout reageerd hier op en krimpt en zet uit.
Zo word het rottings proces in gang gezet. Het is geen product met eeuwig leven.

Heel erg zonde natuurlijk!
Maar ik denk dat je hem beter binnen kan zetten.

sharonalover
Berichten: 2692
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: ergens op een plekje van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:43


ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 12:48

trailer kan helaas niet binnen. vreemde is wel dat het maar aan 1kant is. andere kant is helemaal niks aan te zien.
zolang die polylaag intact is en de kitranden zou er toch geen vocht bij het hout moeten kunnen komen.

nee het is geen hotra. toen we hem gingen aanschaffen hoorde ik zoveel verhalen over slechte hotra.

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:51

vaak heeft 1 kant ook het meest te lijden kwa regen en wind en dergelijke , dus ik vind het niet vreemd dat het slechts 1 kant is die slecht is.
en ik denk inderdaad dat het goed zou kunnen 7 jaar buiten staan daar gaan ze gewoon van achteruit

BigOne
Berichten: 38239
Geregistreerd: 03-08-09

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:53

Kitranden kunnen goed lijken maar zijn na zo'n lange periode vaak uitgedroogd en één klein plekje waar vocht langs kan is genoeg om een rotte plek te veroorzaken.

tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:55

Trailer schoongespoten met de hogedrukspuit??
Kit spuit je zo weg, bovendien heeft kit sowieso veel te lijden als het in de zon staat.

Er kunnen natuurlijk ook haarscheurtjes in het polyester zitten, weer en wind hebben dan zoals hierboven al gezegd vrij spel, vocht trekt naar binnen en kan er niet meer uit.
Dan is het verneu.keratief van een polyestertrailer met houten kern.
Het lijkt heel wat, maar kan in beroerdere staat zijn dan een houten trailer.

(overigens onze houten Hotra hebben we afgelopen zomer ingeruild, 9 jaar oud, spijkerhard, altijd binnen gestaan en hooguit eens een keer afgespoten met de waterslang).
Doelbewust ingeruild voor een nieuwe houten Henra, als schip met geld ooit aanmeert, wordt het een alu trailer.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 12:59

kitranden worden goed onderhouden. doen regelmatig kitranden opnieuw. trailer word niet met hogedruk schoongemaakt. gewoon emmertje met sop daarna tuinslang doorheen.

het is ook gewoon een houten trailer. (henra)

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:13

Zitten er in de buurt vd zachte plekken soms van die reflectoren die in het hout geschroefd zitten, of andere plaatjes die geschroefd zitten? Daar komt ook vaak vocht doorheen.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 13:16

nee zit niks in de buurt. aan de binnenkant zit trapbescherming en daar heel stuk boven zit een vochtbult. aan buitenkant zit het wel aan de onderkant en op een 15cm afstand van de spatkappen

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:19

Raar dit had je kunnen voorkomen denk ik door de trailer elk jaar naar de dealer te doen voor een onderhoudsbeurt, waarbij de wanden opnieuw gekit gaan worden.

7 jaar is nog wel erg vroeg maar elke trailer moet een x vervangen worden kwa vloer of wanden en maakt niet uit of het poly is of hout (Al is niet relevant)

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:22

Oei, 7 jaar is wel snel... Wij hebben net een nieuwe Henra gekocht, ook een houten. Ik hoop dat deze het toch langer volhoudt dan 7 jaar.
We hebben er wel meteen een trailerhoes voor gekocht, omdat we ook geen plaats hebben om 'm binnen te zetten: http://www.capa-shop.de/ Misschien een optie?

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:28

Helpt zo'n trailerhoes nou werkelijk? Lijkt me dat er condens onder gaat zitten en het niet ventileert waardoor je trailer nog sneller wegrot dan dat hij gewoon buiten staat.
Enige voordeel is dat hij niet zo snel vies wordt.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:32

Nou voor vieze breng ik hem ergens in onderhoud waar ie gewassen wordt :D probleem ook opgelost

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:40

Nee hoor, condens komt er niet onder.
Helpt tegen vuil, vocht (regen) en UV-straling.
We hebben de trailer (en de hoes) natuurlijk nog niet zo lang, dus op lange termijn kan ik er niets over zeggen.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:45

condens gaat vanzelf, hoef je niks voor te doen... en als je de trailer uitspuit zal hij toch eerst goed moeten drogen voordat je die hoes eromheen doet. Hoe doe je dat dan in de winter als je paard geplast heeft op de trailer? Die wil je dan toch wel schoonmaken maar drogen zal niet meevallen in de winter.

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:46

Maar dat drogen valt ook niet mee als er geen hoes rond zit hoor...
Uitspuiten, aftrekker en dan met een dweil het meeste nat eruit. En daarna de hoes erover.

Condens heb je toch ook zonder zo'n hoes?

sandra8
Berichten: 1002
Geregistreerd: 21-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:50

Mijn trailer had het na 10 jaar ook ik heb nu een aluminium trailer even een investering maar hopelijk gaat deze langer mee

pien_2010

Berichten: 43257
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:53

Nee, volgens mij mag dit niet en is dit ook niet normaal. Ik zou HEnra dealer bellen om te informeren. Onze Henra staat altijd buiten heeft heel wat KM gereden (Nederland - Frankrijk en v.v een aantal malen) en behalve rubberen matten is deze ook van het eenvoudige type. Hout beneden polyester dak. Hij ziet er nog heel goed uit. Onze trailer is in de vijf jaar 2 x voor onderhoudsbeurt terug gegaan naar de dealer. Dit klinkt als dat er echt niet iets goed is gegaan en als het mijn trailer was zou ik gaan bellen. HENRA heeft tenslotte een goede naam en zijn gewoon goede trailers.
O ja, wij maken altijd de trailer na elk gebruik schoon en helemaal leeg en droog.
Mijn vorige HENRA heb ik na 8 jaar verkocht (dachten hem niet meer nodig te hebben) en ook die was nog puntje gaaf.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 02-12-13 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:55

Condens heb je ook zonder hoes inderdaad, maar het kan sneller weg omdat er geen hoes om zit. Ik zie nl helemaal niet het nut van zo'n hoes. Lastig erom krijgen, met beetje wind staat dat ding te klapperen, trailer kan niet ademen en kost een paar centen zo'n ding.

tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:56

Maar dan droogt de condens wel weer gedurende de dag.
Door zo'n hoes blijft het nat.

Een trailerhoes is alleen maar goed voor degene die ze verkoopt en degene die nieuwe trailers verkoopt.
Volgens mij heeft zo'n ding alleen maar zin als je hem droog kun stallen en dan dat ding eroverheen trekt tegen het vies worden.

Trailer onder een afdak of binnen stallen en altijd de natte plekken eruit halen, dat is het beste behoud voor een trailer.

pien_2010

Berichten: 43257
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:00

Onze caravan staat 7 x 24 uur buiten en van oktber tot en met maart onder de hoes. De caravan is altijd super droog als we de hoes er af halen in maart. Dus verhaal van condens gaat bij ons niet op. Wel maken we doe hoes altijd helemaal schoon vanwege de lading bladeren die erop ligt, voordat we hem eraf halen.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:01

ik denk 7 jaar, hout, en altijd buiten. dat het een mooie leeftijd is voor een trailer en dat het inderdaad misschien tijd word voor een nieuwe wand.

het is van hout en dat kan niet zo heel veel hebben hoor.

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:05

Tja, omdat sommigen hier het nut van een hoes niet inzien, ga ik 'm er echt niet afhalen hoor ;)
Ik ben erg blij met de hoes, het op en af halen valt heel goed mee.
De hoes is speciaal ontworpen voor trailers die normaal buiten staan, ik mag er dan toch vanuit gaan dat er voldoende onderzoek aan voorafgegaan is (bijvoorbeeld met betrekking op condens), voor ze zoiets op de markt gooien.
Een hoes over een trailer trekken die onder een afdak staat, zou ik helemaal geldverspilling vinden. Even de tuinslang erover en klaar, toch?

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:24

Ik ga toch zeker 1-2x per maand weg met de trailer en volgend jaar denk ik wel 3-4x per maand.... lekker klusje zo'n hoes