medisch paspoort KNHS vol

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

medisch paspoort KNHS vol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 16:15

Het KNHS-paspoort van mijn paard is vol. Ze krijgt altijd keurig haar entingen en er passen er nu dus geen meer in. Ik heb begrepen dat ik dan een extra inlegvel aan kan vragen bij de KNHS.

Mijn paard heeft echter nog een paspoort, namelijk een paspoort van Zangersheide. Ook hier staan keurig al haar gegevens incl. chip in, maar de medische vellen zijn dus nog leeg, gezien ik eerst een entingsboekje en daarna het KNHS paspoort gebruikte.

Kan ik ipv nieuwe inlegvellen aanvragen ook gewoon de entingen in dit paspoort laten zetten? Iemand enig idee?

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: medisch paspoort KNHS vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:24

Zou ik even aan je dierenarts vragen, of de knhs bellen.
Voor mijn paard heb ik een paar jaar terug een nieuw paspoort laten maken, met de oude vellen met entingen erin gehecht. Nu kan ik weer jaren vooruit! Ik miste in mijn oude paspoort ook het hoofdstuk over wel/niet slachten, vandaar dat ik met een inlegvel niet toe kwam.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:44

Ik zou inderdaad de aanvulling door de KNHS in je KNHS-paspoort laten doen. Het wordt wel verwarrend als je nu ineens je andere paspoort ervoor gaat gebruiken, ik vraag me ook af of beide paspoorten wel geldig zijn. Ik zou bellen met de afdeling I en R van de KNHS om te horen hoe het tegenwoordig gaat: Heb je nog vragen? Neem dan contact op met de KNHS, afdeling I&R op 0577- 408 225, van de site van de KNHS.

Vorig jaar had ik hetzelfde bij de hand, ik heb gebeld, het paspoort opgestuurd met een briefje erbij met het verzoek om aanvulling van de pagina's voor de inentingen. Toen kreeg ik een acceptgiro thuis, die heb ik betaald en vervolgens sturen ze je het paspoort weer terug. Al met al duurde het ongeveer een week.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: medisch paspoort KNHS vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:46

Wat apart dat je 2 paspoorten hebt, die van Zangersheide was toch oke? of was daar iets mee, dat je een KNHS paspoort erbij nodig had?
Er hoort namelijk maar 1 paspoort bij een paard, geen 2.

Zou er inderdaad maar een belletje naar KNHS aan wagen.

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: medisch paspoort KNHS vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:42

Je kan je paspoort opsturen naar de uitgevende instantie met de vraag om een up-date van wegen, in jouw geval, entingspagina`s op.
Voegen ze nieuwe toe en krijg je het paspoort weer retour.

Inkie1990

Berichten: 30
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: Utrecht

Re: medisch paspoort KNHS vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:19

Ik zou persoonlijk gaan voor de extra pagina's, puur omdat al je oude entingen ook al in je khns paspoort staan.

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:34

Inkie1990 schreef:
Ik zou persoonlijk gaan voor de extra pagina's, puur omdat al je oude entingen ook al in je khns paspoort staan.

Zou ik ook voor kiezen. Dan blijft inderdaad de entgeschiedenis compleet.

Inkie1990

Berichten: 30
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: Utrecht

Re: medisch paspoort KNHS vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:35

Even als toevoeging op mijn antwoord: stel dat je een inent-booster hebt gehad en die staat niet meer in je paspoort kunnen ze daar best moeilijk over doen en moet je die booster weer opnieuw doen..

sammie18
Berichten: 1345
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: medisch paspoort KNHS vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:43

Je moet je paspoort even, bij voorkeur aangetekend, opsturen naar de KNHS. Dan krijg je een extra set papieren in je paspoort toegevoegd. Deze komen netjes achter het huidige setje formulieren. Het kost je, geloof ik, 20 euro plus de verzendkosten van de KNHS om het paspoort weer terug te zenden. Van het zomer was ik bij de KNHS en heb ik het paspoort daar laten aanvullen.

Denk niet dat het de bedoeling kan zijn dat je verder gaat in het andere paspoort. Verwacht dat je daarmee nog wel eens problemen mee kunt krijgen. En bij twijfel even bellen naar de KNHS, daar hebben ze mij destijds alles netjes kunnen vertellen

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: medisch paspoort KNHS vol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 22:05

Morgen toch maar even bellen dan. Ze had al 2 paspoorten toen ik haar kocht. (12 jaar geleden) Heb ze toen ook beide op naam laten zetten. Heb er verder eigenlijk nooit over nagedacht dat ze er maar 1 zou horen te hebben...

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: medisch paspoort KNHS vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:11

Ik ben benieuwd, laat het even weten?
Bij mijn merrie is hij namelijk ook bijna vol.

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Re: medisch paspoort KNHS vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:47

ik had het ook aan de hand bij mijn welsh pony, dus met paspoort naar Ermelo gereden (opsturen zag ik niet zo zitten), maar moest fijn even dokken voor een totaal nieuw paspoort, terwijl niet eens netjes extra vellen ertussen zijn gezet, maar er gewoon als het ware een nieuw paspoorboekje achter is gestopt en weer opnieuw de rode omslag erom gelijmd. Totaal niet blij mee, maar ja je hebt geen keuze. Nu heb ik dus bv twee vellen met de schets waarvan er 1 was ingetekend, de andere is gewoon leeg. En zo met alles, óók het medisch inlegvel over slachten of niet slachten. Erg slordig en koste ook nog eens de volle pond. Had verwacht (zeker als lid) de kosten te krijgen voor het aanpassen van een paspoort, maar nee dus.

sammie18
Berichten: 1345
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: medisch paspoort KNHS vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:30

Merel hoezo het volle pond?? Ik heb ook een extra set pagina's erachter, is wel netjes gedaan overigens, en het koste mij 20 euro. Ik had dit prijstechnisch wel verwacht van de KNHS, binnen drie kwartier kon ik het paspoort ook weer ophalen. Kon ik onderwijl de cross verkennen.

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:09

ik moest nu gewoon betalen voor paspoort voor uw pony (€ 36,50) , net als dat je hem voor de 1e keer aanvraagt (maar dan zonder de chipkosten). Maar ik had (vooral ook als lid) verwacht dat het zou gaan om een aanpassing in het paspoort, dus de kosten voor wijzigingskosten paspoort á € 19,15. Nu is het verschil in het bedrag echt niet zo groot dat ik dat niet op kan brengen, maar het viel me gewoon zwaar tegen. Vorige keer toen het medisch inlegvel (slacht / niet slacht) verplicht werd hebben ze dat wel apart ertussen geplakt en dat kostte toen meen ik iets van 16 euro. Plus dat ik het verschrikkelijk lelijk en onprofessioneel vindt zo'n dubbel boekje erin geplakt. Het is 'maar' een paspoort, maar toch..

sammie18
Berichten: 1345
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: medisch paspoort KNHS vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:37

Het verschil zou ik niet groot genoeg vinden om hier nog op terug te gaan komen, maar als als het meer scheelde dan had je wel echt reden gehad om even hierop terug te komen bij de KNHS.

Dat medisch inlegvel heb ik ook nog ergens in mijn paspoort laten zetten, die had ik er los achter zitten.

Ik heb inderdaad ook een dubbelboekje, volgens mij snapte de dierenarts die kwam enten het niet helemaal. Maar uit voorzorg had ik al een post-it in het paspoort geplakt waar de enting ingeschreven moest worden.