Onverzekerd bij een ongeval wanneer je bitloos rijdt?

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne, SayaJones, Nicole288, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 07:58

Lees dit maar even:

Tanja @ [TAO] FAQ TAO

En dat je zonder bit niet verzekerd zou zijn = onzin. De gemiddelde medewerker bij een verzekeringsmaatschappij heeft niet eens een idee wat dat ├╝berhaupt is ;) .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 08:14

KingYasFenn schreef:
Bij sommige verzekeringen is dat inderdaad zo
ook bij sommige paarden verzekering.
omdat die er vanuit gaan dat jij beslist bitloos te rijden en daarmee dus minder controle over je paard hebt (of dat nou wel of niet is...ik laat mij er niet over uit, maar ze denken het blijkbaar wel)

maar met navraag kom je genoeg te weten :)

En welke verzekeringen heb je met 'sommige' op het oog?

De vraag gaat hier over de AVP verzekering van de eigenaar, dus de aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren. Daar speelt het onderwerp bit/bitloos geheel niet :n .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 08:19

:D

De 100% zekerheid van die maatschappij kan ik je wel geven :j .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:19

Voor sommige mensen toch handig om de door mij geplaatste link eens te lezen, daar staat gewoon in hoe het zit :j .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:22

DianneM schreef:
Dat is ook gek Kim, want ik hoef helemaal geen ruiterbewijs te hebben. Heb daar laatst nog over gebeld met mijn eigen verzekering, omdat ik twijfelde om een extra verzekering af te sluiten voor mijn paarden. Alles wordt wat dat betreft gewoon vergoed door mijn WA verzekering ook zonder ruiterbewijs, behalve bij nalatigheid. Ik rij en men en hoef geen bewijzen te hebben of me extra te verzekeren..

Deze term heb jij in dit verband zeker niet van jouw verzekeraar gehoord, lees mijn stukje over 'eigen schuld' eens, dat is wat je bedoelt neem ik aan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie