Onverzekerd bij een ongeval wanneer je bitloos rijdt?

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne, SayaJones, Nicole288, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ooeveoo

Onverzekerd bij een ongeval wanneer je bitloos rijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 20:31

Hoi,

Ik heb een vraag zoals in de titel te lezen is.. Mij werd verteld dat wanneer ik met een touwhalster op de openbare weg rijd en mijn verzorgpony bijvoorbeeld op een fietser zou springen of iets geks... De verzekering dan niks vergoed, omdat ik niet volgens de normen (hoofdstel met bit) rijd. Is dit waar....? Dit lijkt mij nogal vreemd, dat je gedwongen wordt met bit te rijden.... Weet iemand hier het antwoord op?? Hoor het heel graag!

What goes around, always comes back around.

ooeveoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 20:36

Het gaat niet over mijn paard, maar mijn verzorgpaard.. Dus die valt onder de verzekering van de eigenaar. Zij zegt aansprakelijk te zijn wanneer ik een ongeluk heb. Niemand die het toevallig weet zonder dat ik haar moet vragen welke verzekering ze heeft?

ooeveoo

Re: Onverzekerd bij een ongeval wanneer je bitloos rijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 20:40

Hmmm.. Ik zou denken dat hierover maar 1 duidelijke regel zou moeten zijn, maar tegenwoordig weet je het ook niet met verzekeringen, dus dan toch maar even bellen...

ooeveoo

Re: Onverzekerd bij een ongeval wanneer je bitloos rijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 21:04

Tja... Ze vergoeden tegenwoordig het liefst niks, ze zullen in ieder geval hun uiterste best doen zodat je zelf moet betalen, maar ik vind het toch interessant om te weten.. Ik ken best veel mensen die op de openbare weg bitloos rijden en niemand die weet of dat een gevaar is vanwege de aansprakelijkheid..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie