Spoed hulp gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Spoed hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 12:51

hallo,

Als eerste wil ik vragen om enkel te reageren als je er ''verstand'' van hebt en niet zomaar in het wilde weg wilt gaan roepen. Alvast bedankt!

Even wat voor informatie
Ik huur sinds 3 maanden een huis van mijn stal eigenaar (nog geen contract ondertekend kwam hij gistere pas mee aanzetten)
En had een aantal boxen gehuurd (al n jaar)
Er is nooit gesproken van een opzeg termijn en dergelijken
Nu heb ik 2 a 3 maanden geleden aangegeven dat paard X te koop stond
En dus mijn box wil ''opzeggen'' maar ik kan natuurlijk niet weten wanneer paard x verkocht zou worden
Dit was geen enkel probleem en dat zou wel goed komen er was zelfs spraken van als het paard verkocht zou zijn, ik die dagen dat X niet meer bij ons op stal zou staan het geld verrekend zou worden met de huur van volgende maand! helemaal super dus

Nu is mijn paard afgelopen Woensdag verkocht en Donderdag heb ik hem naar z'n nieuwe stekkie gebracht
Ik heb de stal eigenaar op de hoogte gesteld dat er zeer geïnteresseerde kopers kwamen
Hij vond het fijn voor me omdat ik er zo goed als afscheid van genomen had
Deze mensen zijn geweest en hebben hem gekocht ik heb de stal eigenaar diezelfde dag nog op de hoogte gebracht van de stand van zaken

Toen begon het gezeik ik moest de volgende maand nog vol huur betalen incl stroo hooi en brok (250 euro) ivm de maand opzeg termijn terwijl hier nooit een woord over gerept was
Toen ik aangaf dat ik het niet rieel vond om de volle mep te betalen terwijl ik helemaal geen stroo enz gebruik schoot hij enorm in de aanval
Ik heb hem een voorstel gedaan om een klein bedrag te betalen (ik wil ook gewoon normaal met elkaar om kunnen gaan)
Dit wou hij niet hij wou de volle mep hebben
Toen ik aangaf dat ik dan een van mijn paarden bij mijn moeder op ging halen en die hier een maand neer zette (mijn volste recht overigens ik betaal voor alles en mag ik er ook gebruik van maken)
(verder een paard voor een maand ofzo hier neer zetten is nog nooit een probleem geweest (ik doe paarden africhten dus komt wel vaker voor))
Wou hij geen vreemde paarden op stal hebben
Ik weet nu dus niet wat mijn ''recht'' is en wat ik het beste kan doen

De laatste maand(en) zijn er zn 4 paarden vertrokken en 1 September gaan er weer 2 paarden
Ik zelf vermoed dat hij het erg moeilijk heeft hij loopt natuurlijk wel flink wat inkomsten mis
Maar omdat nu op mij te uiten of te verhalen....

Nu had ik 2 logee's is normaal geen enkel probleem zelfs daar heeft hij en z'n zoon me voor vanalles en nog wat uit gemaakt dat dit niet zou mogen enz enz
Terwijl ik gewoon normaal een huis huur (staat ook niets op het contract dat dit niet zou mogen zou ook raar zijn) ik en mijn logee's (ik heb wel vaker logee's denk aan familie vrienden die op bezoek komen en ver weg wonen enz) hebben nog nooit voor geen enkel probleem gezorgd en betalen altijd netjes voor de 1ste de huur van t huis en de paarden

Ik help meneer waar ik helpen kan hij hoeft maar aan te bellen en ik sta voor m klaar
Overdag als er iets is met een van de paarden
Snachts als er ingebroken word en noem maar op

Ik betaal genoeg en ik vind 250 euro erg veel geld dan geef ik dat nog liever aan iemand die niets heeft
Tuurlijk moet hij ook zijn hypotheek enz betalen maar dat is niet mijn zorg ;)

Verder ben ik niet de enigste met problemen (er zijn dr nog veel meer... kan via pb)
Ik ben dus langsaam aan het oriënteren naar een ander huis stalling voor de paarden is al geregeld kan op meerdere plaatsen terecht met ze
Ik en mijn vriend kunnen in nood altijd naar mijn schoonouders of naar mijn eigen ouders maar dit wil ik zelf niet meer :)

Wie o wie kan mij/ons helpen met dit ''dubbio''

Alvast bedankt

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Spoed hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:00

Heb je voor de stalling een contract getekend?
Doorgaans staat daar inderdaad in dat je een maand opzegtermijn hebt, en dus nog een maand moet doorbetalen ook al staat het paard er niet.
Verder zou ik Rechtsbijstand even een belletje doen over hoe en wat.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 13:04

Nee voor de stalling niets getekend hij wilt dit wel in de toekomst gaan doen
Er is ook nooit een woord over gezegd tegen geen enkele pension klant overigens

Wat ik hoor en zie is de gang van zaken een maand opzeg termijn
En als je paard te koop staat meld je dit netjes en zegt daarbij je box ''op'' maar zonder termijn ik kan natuurlijk niet in de toekomst zien

Wat ik en meerdere klanten vermoeden is dat hij het erg moeilijk heeft nu er zoveel weg gegaan zijn
Voorheen heeft hij bij een andere pension klant ook nooit problemen mee gemaakt

een maand door betalen maar hoe zit t dan met die 60 kilo brok wat hij mij niet hoeft te geven en elke dag 8 kilo hooi en 2 keer perdag opstrooien dan heb ik ip toch ook recht op dit allemaal?
Dan doet hij de brok maar in een ton en t stroo en hooi in de lege box dan kan ik dit naar wens verdelen over de andere paarden :+ of gooi t weg t gaat me om het principe
Ik bedoel ik betaal er dan tenslotte voor

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:09

Als je de maand doorbetaald heb je ook recht op de brokken, sto en hooi.
Zonder contract kan hij je niks maken, maar is de ruzie het allemaal waard? Je staat er namelijk nog wel in pension en huurt een huis van hem.
Kan je de maand doorbetalen? Zou ik het persoonlijk gewoon doen.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Spoed hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 13:30

Hallo,

Bedankt voor je informatie
Ik zou het door kunnen betalen maar dan wil ik wel de dingen waar ik recht op heb en dan zet ik er ook een paard in het is dan ook geen vreemd paard gewoon een paard van mezelf
Ik heb aangeboden om gewoon een deel te betalen (ik wil ook niet lastig zijn)

Oriënteren naar iets anders zijn we toch al aan het doen
Ik vind 250 euro voor niets belachelijk veel geld dan doneer ik het liever aan kika enz

Naath092
Berichten: 7
Geregistreerd: 15-08-12
Woonplaats: Arnhem

Re: Spoed hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:47

Het lijkt mij als je geen contract getekend hebt, mij niet dat je 250 euro nog volop moet betalen.
Zonder contract kan hij je eigenlijk niets maken.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:48

indien er geen contract is is het wel zo netjes nog een maand door te betalen (alleen stalkosten en geen verbruik want dat heb je niet)
In jouw geval heb je aangegeven dat het paard te koop stond en sta je in je recht dat je de komende maand al niet meer zou betalen. Je hebt tijdig aangegeven dat de stal vrij zou kunnen komen.

Voor de onderlinge verstandhouding niet goed maar ik denk dat je niets te verwijten valt dat je de komende maand al niet meer zou betalen voor die stal.

Net als wat je aangeeft zou ik ook op zoek gaan naar andere woonruimte / stalling.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Spoed hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:08

Wat wij dan wel eens deden gewoon een paard van een kennis er zolang neerzetten.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Spoed hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 16:23

Voor de verstandhouding is het natuurlijk ook het beste als je het gewoon betaalt
Maar dat vind ik geld weg gooien dan doneer ik het nog liever aan een goed doel ik bedoel het is wel geld waar ook wij voor moeten werken

We zijn al opzoek naar iets anders we kunnen altijd bij mijn (schoon)ouders terecht en bij vrienden maar dat is natuurlijk niet ideaal hier kunnen we binnen 24 uur terecht overigens ;)

Dinopino dit heb ik ook al gezegd ik bedoel ik heb nog 3 paarden bij mijn moeder lopen die kan ik zo ophalen
maar dit wilt de eigenaar niet hij wilt geen vreemde paarden
Punt 1 zijn het geen vreemde paarden
Punt 2 een stal genoot heeft ook vaker verschillende paarden staan
Punt 3 hij heeft hier nooit een probleem van gemaakt omdat ik ook regelmatig africhtings paarden heb
Punt 4 als er nieuwe pension klanten komen ken je deze toch ook niet..?
dus ik snap zijn probleem niet
Ik word door hem en zijn zoon tot op het bot afgeblaft waar klanten van mij bij staan
Ik kreeg zelfs commentaar dat mijn nicht gister avond op bezoek is geweest met dr vriend...

Langzaam is het niet meer leuk ik slaap slecht en heb hoofdpijn van al het gezeik word dr stront ziek van

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Spoed hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:30

Dan wordt je dus gewoon getreiterd en zou ik ook niet betalen. Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 17:47

Nee helaas....
Maar mijn vader wel maar die woont in nederland
Mijn schoonouders wonen hier n dorp verder die hebben het ook kan ik daar wat mee? aangezien mijn vriend bij hun onder rbs valt hij woont officeel daar maar huurt dit huis samen met mij
Maar dit is allemaal in duitsland gaande

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Spoed hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 07:47

Ik zou mijn boeltje pakken en vertrekken. (zo snel als mogelijk is natuurlijk). Ze geven duidelijk signalen af dat ze geen zin hebben om met je mee te denken en mee te werken.. Daar zou ik mijn conclusies uit trekken.. Jammer dat mensen soms zomaar zo veranderen...Succes.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Spoed hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 09:01

Hallo,

Dat is ook mijn idee maargoed ik vind dat wel lastig
Ik wil morgen voor een andere stalling gaan kijken er is gistere weer wat voor gevallen
Een vriendin had gereden met haar paard en haar paard had net voor dat ze stopte gemest
Ze heeft dr paard afgezadeld zo doen we het allemaal en daarna opruimen
Toen kwam de eigenaar half gillend wie dat had gedaan en als hij het nog een keer zag dat hij diegene van het paard af sleurde!
Ik schrok daar zo erg van en toen hij weg was heb ik het tegen haar gezegd dit was voor haar ook het einde en we gaan samen opzoek naar een andere stalling
We voelden ons net een paar honden....

Hij zei ook dat hij vaker savonds mest moet ruimen terwijl wij savonds altijd met 3 man zijn en ook afsluiten en nooit licht er ergens nog mest we doen altijd alles opruimen
De een doet de gang naar de rijhal vegen en de mest uit de bak halen de andere doet de poetsplaatsen vegen en opruimen en de andere doet de stallen gang vegen (waar hij na het opstrooien altijd het stroo laat liggen en dat smorgens pas opruimt)
We snappen er dus ook allemaal niets van
Een van ons 3 gaat vrijdag al weg met 2 paarden :=
En een vriendin (van die mest) en ik zijn dus ook opzoek naar iets anders we zijn het hartstikke zat

Verder vroeg hij nog of ik mn huur contract al door gelezen had hier heb ik op geantwoord dat ik daar nog geen tijd voor gehad heb en dat ik het zsm doe

Toen ik klaar was met rijden zat hij voor zn eigen zadelkamer op n stoel met de radio op zn schoot heel verdrietig net of hij liefdes verdriet had ik vraag me echt wat er met m mis is de laatste tijd...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110664
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Spoed hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:19

Misschien een stom idee, maar is het niet een idee om gewoon eens te proberen met die man te praten?
Zo te horen zit hem duidelijk iets dwars. Niet leuk dat ie het op jou afreageerd, maar misschien komen jullie er op die manier uit.

Dustyenmax18

Berichten: 885
Geregistreerd: 18-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:30

Hee,

ook fijn heb je eindelijk afstand kunnen doen van rainbows, krijg je dit gezeik er ook nog boven op.

Ik zou idd gewoon een andere stalling zoeken en die man het lekker zelf laten uitzoeken, wel eerst even je huur contract goed nalezen he.

Offtopic: waarom heb je je leeftijd op 22 staan als je 19 bent ?

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Spoed hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 09:35

Ja dat was voor mij ook indd heel moeilijk
Vooral op de dag dat ik hem weg zou brengen waar de klanten notabene bij staan dat hij me tot op t bot afkaft als n hond was voor mij heel moeilijk
Ik had het al zo moeilijk ermee...

Cayenne we hebben al vaker proberen te praten en dan is er niets aan de hand en dan is hij heel medelevend enz maar als het puntje op het paaltje komt....

Ik heb nog geen contracten getekend die liggen hier nog

joyce83

Berichten: 5206
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Spoed hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:48

Ik zou denk ik met alle klanten van hem eens een vergadering inlassen en echt aangeven dat als hij op deze manier met mensen om gaat dat het hem nog meer klanten gaat kosten en hij daarmee ook geen goede naam opbouwt.
Wel natuurlijk ook kijken wat hem dwars zit en eventueel huisregels maken zodat er altijd teruggewezen kan worden naar afspraken zodat er geen verwarring kan ontstaan. Er moet natuurlijk ook vanuit de klanten goede wil zijn om samen te werken voor een fijne stalling.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Spoed hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 10:11

Er is meerdere malen met hem gepraat een goede naam heeft hij al lang niet meer
Iedereen kent hem hier in de buurt en niet positief

Als je dan van een man te horen krijgt die je schoonouders al jaaaaren kennen en waar mn vriend altijd geholpen heeft
''ze kunnen beter hier in een koe stal komen wonen dan daar'' ''daar krijgen ze binnen nu en 3 maanden zoveel gezeik .... is een geldwolf''
Enja dat klopt nu achteraf

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Spoed hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:35

Dan is het wel duidelijk, gewoon wegwezen daar.

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Re: Spoed hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:44

1. Geen logee's in het huis waar je zelf voor betaald, onacceptabel.
2. Stalhuur doorbetalen voor de rest van de maand terwijl er geen paard in staat schijnt vaker te gebeuren (niet bij mij op stal) maar inderdaad zonder stro, hooi en brok. Per saldo, onacceptabel.
3. Afgeblaft worden om welke reden dan ook, onacceptabel.
4. Geen ander paard in de stal waarvoor je betaald dulden, onacceptabel.

Kan zo nog wel even verder gaan.
Goed van je dat je daar weg gaat. Klinkt alsof die kerel serieze issues heeft.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:06

Is de ruzie nu opgelost?