Paarden gekocht, maar blijken gebreken te vertonen. Wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Paarden gekocht, maar blijken gebreken te vertonen. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:23

paardjes van die leeftijd horen met pensioen en niet meer met ruiters rond te zeulen.
En bij twijfel zoals de stijfheid wat al bemerkt werd had men een dierenarts verder moeten laten kijken!


funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:28

bijdehandje1 schreef:
Dat ben ik niet met je eens, rust roest. Een gezond paard van een jaar of twintig mag nog best iets doen voor de kost. Maar ik vind het niet ideaal dat ze deze paarden willen inzetten voor manegewerk, al is het kleinschalig. Zoek dan jongere dieren. Het zal wel een geldkwestie zijn?
Maar een ouder dier voor eigen gebruik? Niets mis mee.

funnyhorses schreef:
paardjes van die leeftijd horen met pensioen en niet meer met ruiters rond te zeulen.
En bij twijfel zoals de stijfheid wat al bemerkt werd had men een dierenarts verder moeten laten kijken!



Dat bedoelde ik ook daarmee!
Het is wat anders als er 1 persoon 1 uurtje per dag of een paar daagjes per week rustig mee rijd,maar inzetten als manege paard met ruiters die dan toch al motorisch niet helemaal in het ritme mee kunnen gaan vind ik geen goed idee!

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:30

Je hebt oudere en oude paarden!
Oudere paarden zijn in mijn ogen rond de 15 jaar,oude paarden zijn idd rond de 20jaar!
Vind het erg onkundig van die "manege" om zulke dieren aan te schaffen,sterker nog ik vind het grenzen aan dierenmishandeling.

We janken allemaal als we beelden zien op tv in andere landen hoe zware lasten paarden en ezels moeten dragen,in Nederland gebeurd het precies zo!Alleen stoppen ze hier alles in een mooi jasje!

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:39

Dennisch schreef:
funnyhorses schreef:
Je hebt oudere en oude paarden!
Oudere paarden zijn in mijn ogen rond de 15 jaar,oude paarden zijn idd rond de 20jaar!
Vind het erg onkundig van die "manege" om zulke dieren aan te schaffen,sterker nog ik vind het grenzen aan dierenmishandeling.

We janken allemaal als we beelden zien op tv in andere landen hoe zware lasten paarden en ezels moeten dragen,in Nederland gebeurd het precies zo!Alleen stoppen ze hier alles in een mooi jasje!



Sorry hoor maar die paarden krijgen alle verzorging die ze nodig hebben, die hebben het echt niet slecht hoor! Ga maar eens kijken bij andere manege's, hier hebben de paarden het vele malen beter als op menig andere manege en dat weet ik uit ervaring.

Wij hebben al 3 jaar een pony uitgeleend aan de manege, en ze is nu 21 jaar en loopt nog hetzelfde als een 4 jarige pony!


Schei uit over manege's!
En wat betreft je uitgeleende pony daar wist je de achtergrond van.
Wat ik niet goedkeur is doelbewust echt oude paarden kopen zodat er mee rondgezeult gaat worden.Géén klinische keuring en dan achteraf een zondebok zoeken!
Te gek voor woorden.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Paarden gekocht, maar blijken gebreken te vertonen. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:44

Een wijze les voor de volgende keer!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 75 bezoekers