Stal Doorstap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurenka
Berichten: 147
Geregistreerd: 21-08-10

Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 13:51

Hee,,

Ik was een paar weken geleden naar staldoorstap geweest.
Ik wilde mijn pony daar ruilen voor een grotere.
Toen we daar waren was de eigenaar niet al te vriendelijk...
Mijn ouders wilde om die reden al bijna gaan, maar gelukkig wilde ze nog wel naar de paarden en pony's kijken.
Eigelijk wilde ik Varox hebben maar die vonden ze te groot (dat snap ik niet echt ik ben 1.75 en 14 jaar)
Maar goed, Dan varox maar niet, Hun wezen toen een oud paard aan van ongeveer 16 jaar, dat zocht ik niet,
toen wezen ze Patricia aan, Maar zij was heel wild en dik. Mijn vader vroeg of zij misschien wormen had, Die mevrouw reageerde daar heel stom op, en scheeuwde bijna: ZE HEEFT NET EEN VEULEN GEHAD HOOR !
Nou zo behandel je je klanten toch niet ? of wel?
Daar was ook een mevrouw die een fries wilde kopen. ik hoorde hun praten over de entingen dat die niet klopte, en daar andwoorde de eigenaar op: "Nou soms schrijven ze het er niet op hoor! "
Nou daar klopt ook niets van maar toch, dat is niet mijn zaak, Ik keek verder en daar zag ik nog een super mooie fjord, Dana genaamt,
Jammer genoeg had zij zomer ezeem,
Toen vroeg de eigenaar van de stal nog of ik misschien een ander paard wilde, met een ingezakte rug, het paard was mager, had een ingezakte rug en zag er niet al te verzorgt uit.. nou daar voor wil ik mijn paard niet ruilen. ik wil apsolute niet dat mijn pony daar komt te staan. dus ik ging weer gewoon naar huis toe.
Mijn conclusie:
-eigenaar van de stal is onaardig.
-de paarden daar zijn niet goed
-ik koop nooit bij staldoorstap

Mijn vraag: Hebben jullie ook ooit iets willen kopen van staldoorstap?
Wat waren jullie ervaringen ?

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:56

Ik heb er ook niet echt een goede ervaring mee.
Vorig jaar wezen kijken voor een leuk paard.
Maar er werd een mega bedrag voor gevraagd...een bedrag wat in mijn ogen veel te hoog was...afijn via de mail contact gehad dat er natuurlijk te onderhandelen viel.
Nou ik heb en ritje mogen maken en ik was helemaal verkocht...
Tot die tijd was de eigenaar ook gewoon vriendelijk moet ik zeggen.
Tot dat ik aan het einde begon over de prijs...puntje bij paaltje kon er niet onderhandelt worden.
Ik kon een oud zadel mee krijgen, zo'n marktzadel wat je voor 150,- kunt kopen...en die never nooit niet goed past op het paard...
Ik heb vriendelijk bedankt.
Wel vond ik het jammer want had een klik met het paard maar vond het bedrag absurd voor een onervaren paard met geen speciale bloedlijnen etc..
Maar goed, ik hoor ook positieve verhalen, het is maar net wat je ervaringen zijn en dit was de mijne.

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:04

Ik ben overigens wel van mening dat ze er regelmatig leuke paarden hebben staan.
Paardje waar ik ben wezen kijken was ook niks mis mee.
Zag er goed uit met recent keuringsrapport etc.
Hoewel ik dan alsnog nog een keer zou laten keuren maar dat zou ik overal en bij elk paard doen wat ik zou willen kopen.
Ook zijn ze niet onvriendelijk ofzo.

Maar vond het een vreemde gang van zaken...eerst viel er te onderhandelen en als ik er dan helemaal heen reis...en over de prijs wil praten dan valt er niet te praten...da's jammer.
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 15-09-10 14:09, in het totaal 3 keer bewerkt

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:09

voorheen was dit bm stabels, doe maar eens de zoekfunctie

mijn pony komt er ook vandaan. ik heb uiteindelijk mazzel gehad en met name door mijn doorzetten heb ik nu een superdier, maar ze was in de eerste tijd niet wat ze daar gezegd hadden dat ze zou zijn

jijenik
Berichten: 18
Geregistreerd: 04-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:22

hoi
ik ken het verhaal wat je vertelde ik heb ooit eens een paard willen kopen daar amber genaamt en was 12 jaar en schimmel kreeg ook papier mee waar ze 12 op was aleen met andere naam (dat kan ik noem me paard ook anders dan op pp)
ik wilde haar nogmals laten keuren en op proef i.v.m klik die ik niet had met vorig paard

gekeurd en wel bleek ze 22 te zijn en chip nummer klopte niet ik heb meerdere paardn geprobeert alles had of heeft wel wat

pas dus op !!!
sucses met verder zoeken

Valencia2002
Berichten: 1504
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Ergens in de prov. Grunn

Re: STAL DOORSTAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:29

Mij leek Paola wel wat, die nu nog te koop staat. Ik had gebeld over eventueel inruil. Ze was eigenlijk wel vriendelijk, maar moest er nog ruim 2000 euro op bijleggen. Dat vind ik het niet waard. Ik verkoop er niet een voor slachtprijs. Sorry dat gaat mij te ver.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: STAL DOORSTAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:33

ze wilde mijn paard die ongeschikt was voor de sport opkopen voor de bodemprijs, maar laten er nou geen afgekeurde paarden op de site staan...

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: STAL DOORSTAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:38

Ik vind ze allesbehalve goedkoop :Y)

Voor de troep die ze aanbieden willen ze gerust nog 2000 of meer hebben.
terwijl het meeste niet eens 1500euro waard is :Y)


dimfieaqua
Berichten: 37
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:48

Ben er 1x gaan kijken, vond de eigenaresse ook onvriendelijk. (ze werd een beetje vervelend toen ze doorkreeg dat ik de paarden niet zag zitten en er dus geen mee ging nemen)
De meiden die de paarden voorrijden vond ik daarentegen wel erg aardig.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: STAL DOORSTAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:57

moet wel zeggen dat ik daar bijna 9 jaar geleden was, werd niet voorgereden. vond haar wel aardig en schappelijk

overgens komt 1 van de meest bekende boktfjorden daar ook vandaan

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:58

je moet waar je ook koopt laten keuren. Mijne was klinisch goed maar wat karakter betreft totaal niet wat me verkocht is. Wat leeftijd betreft zou het kunnen dat ze 2 jaar ouder is dan gezegd.

kimmie88

Berichten: 8307
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Geen idee even

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:36

Niet willen zoeken daar, maar mijn VZ is er heen gebracht.
Geen goede ervaring helaas

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:45

Wat jammer zeg.
Ik dacht dat het in de jaren inmiddels verbeterd was. Helaas toch niet goed dat ik dat weet.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: STAL DOORSTAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:48

Wij hebben er verscheidene manegepaarden van. Stuk voor stuk braaf, de beschrijving klopte ook met het paard. Zijn heerlijke dieren waar niks aan mankeert!

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: STAL DOORSTAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:19

Ze wilde bij mij een pony kopen voor 100 euro, new forest, 17 jaar, zeer goede fokmerrie, zeer kindvriendelijk, goede papieren, dus echt niet voor die prijs.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: STAL DOORSTAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:54

Moderatoropmerking:
zeer veel offtopic verwijderd... Graag alleen ervaringen delen die uit de eerste hand (dus zelf meegemaakt) zijn!

Pliensdream

Berichten: 782
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:39

ik ben daar ook een keer gweest, was al wel gewaarschuwd dat ze je meestal een ander paard probeert aan te schaffen dan dat je om komt vragen... maar ze hielp ons helemaal niet en liet een staigair alles doen... bovendien was het alles behalve een vriendelijke vrouw.. dus ik ben daar wel klaar :)

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:41

Een manege waar ik vroeger lessen volgde koopt hier altijd haar paarden, en verkoopt de oude ook aan deze stal.
Tot nu toe is het echt niets, de meeste paarden waar ze mee terugkomen zijn groene paarden, paarden van 6 die nog niet fatsoenlijk met een ruiter op de rug kunnen lopen of paarden die bij ieder grassprietje tegen het plafond schieten. 100% ongeschikt voor manegewerk, alhoewel sommigen na een half jaar wel in wat lessen mee kunnen lopen nadat ze continu door enkele gevorderden gereden zijn.

Maar misschien heeft dit meer te maken met het inkoopbeleid van deze manege dan met de service van Stal Doorstap op zich..

Debski

Berichten: 812
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:32

Ben er ook geweest voor een paard voor een vriendin van mij. Vriendin was aan het rijden, ik stond te kijken. Vond het paard niet helemaal rad lopen dus benoemde dat. Werd ze gelijk geïrriteerd en zei "kan hem ook gewoon weer op stal zetten hoor". Beetje vreemde reactie vond ik zelf.

WhySoWhite
Berichten: 3461
Geregistreerd: 09-11-08
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:36

wilde bij haar een paard kopen, zogoed als gekocht tot ik zag dat de geboorte datum uit het papier was gebrand. ook een paard met rugprobleem aan haar verkocht en vermeld, helaas verkocht als sportpaard

kimmie88

Berichten: 8307
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Geen idee even

Re: Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:38

Verkocht als sportpaard hoor en zie je helaas vaak idd. Waarbij je soms wel degelijk een heel ander verhaal kent, maar denk dat dit helaas bij veel handelaren gebeurd.

Advies: Altijd laten keuren door onafhankelijke DA en niet door de DA van de handelaar

doerakje
Berichten: 2462
Geregistreerd: 17-10-04

Re: Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:48

Ik zie inderdaad op de site dat Banshee van GinnyBanshee hier op bokt daar ook vandaan komt, wellicht kun je haar meningen vragen?

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Stal Doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:58

ook hier negatieve ervaringen.. Mijn paardje is daar gekocht door de vorige eigenaresse, ze was zeer mager, onbespierd, zou een zeer braaf paard moeten zijn. Heb foto's gezien van toen ze haar net had, och arm paard.. Een vriendin ging daar een tijdje terug kijken, er stond een haflinger met overduidelijk schimmel. maar volgens hun was er niks aan de hand, en had ze een prima vacht... (ja prima met kale plekken en korstjes ;))

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:59

Ik denk dat je ook zoals bij deze handelstal redelijk moet realiseren dat de ruiters ook niet bepaalt geweldig zijn. En nee dat bedoel ik niet banketstaaf maar ze staan zo vaak op mp dat ze nieuwe ruiters zoeken en dat ze daar ook eventueel bijgeschaafd kunnen worden in de dressuur. Is leuk en aardig natuurlijk.
Maar dan kun je ook niet verwachten dat de paarden op en top gereden en eventueel gecorrigeerd worden.
Best dubbel en denk inderdaad dat je altijd zelf het paard moet laten keuren.
Maar goed als ze niet vriendelijk zijn of het staat je gewoon op een of andere manier niet aan gewoon niet aanbeginnen bespaar je jezelf een hoop ellende en dat geld niet alleen voor mensen die een paard halen bij een handelstal maar ook als je ze bij particulieren haalt.