Wanneer eigen paard kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:24

Criss schreef:
Ik hoop dat dit hier goed staat, heb even wat meningen nodig..

Van mijn 11e tot mijn 13e heb ik paard gereden, eerst bij een particulier en daarna bij een manege. Na ruim 10 jaar heb ik het rijden weer opgepakt (ben nu 24) en ik weet meteen weer wat ik al die jaren gemist heb ;) Ik heb 1 proefles en 2 privelessen gehad en stroom nu in bij een lesgroep. Toch heb ik wel het idee dat er wel iets is blijven hangen van 10 jaar geleden, het gaat me tot nu toe aardig goed af allemaal!

Nou is een eigen paard altijd al een droom geweest maar ik dacht dat het qua kosten niet haalbaar was, na wat zoekwerk is het dus wel goed te doen! Een vriendin van me verhuurt pensionstallen en ze woont 4km bij mij vandaan, lekker in de buurt dus eigenlijk perfect. De stalling en kosten ed zijn dus al geregeld. Qua tijd moet ik wel echt goed indelen, ik werk full-time van 8.30 tot 17.30 en ik kan dus alleen s'avonds en in het weekend rijden en mijn paard verzorgen. Bij de pensionstal worden de paarden s'ochtends gevoerd en in de wei gezet en s'avonds weer gevoerd en in stal gezet. Ik ben op zoek naar een recreatie paard, dus absoluut geen gedreven sportpaard die uren per dag gereden moet worden.. maar ik wil wel voldoende tijd besteden aan mijn paard.

Mijn vraag is eigenlijk wanneer je er 'klaar' voor bent om een eigen paard te kopen... ik ben nu al aan het rondkijken maar mijn rijervaring is nog niet geweldig. Natuurlijk kijk ik alleen naar een paard voor de beginnende ruiter en ik heb een heel eisen lijstje, maar dan nog vraag ik me af wanneer je goed genoeg bent om een eigen paard te kopen. Best lastig dus ;) Iemand tips??


Je hebt een stalling die veel zorg uit handen neemt en dit is naar mijn idee goed te combineren met je werk en belangrijk een ideale plek voor een paard. Het lijkt mij ook een plek waar het paard ook in de gaten gehouden zou worden.
Je bent klaar voor een eigen paard als je ook financieel de kosten kunt betalen en prive voldoende tijd hebt om dagelijkse de zorg voor je paard te hebben, buiten hetgeen er op de stal gedaan wordt moet jij de stal mesten en het paard voldoende beweging kunnen geven.
Afhankelijk van je ervaring en kennis kun je op korte of langere termijn aan een paard beginnen.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Milow2018 en 71 bezoekers