Mijn ervaring met SF Stables

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Raja

Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-10 15:32

naar aanleiding van een ander topic hier op bokt van een paar weken terug, wil ik nu toch graag mijn eigen evrhaal met jullie delen.

Aangezien mijn posts uit datb topic verwijderd zijn en het topic intussen op slot is gegooid, hier dus mijn gehele eigen verhaal, met mijn eigen ervaringen.

Het begon in augustus 2008 toen mijn merrie werd afgekeurd als rijpaard vanwege een steeds terug kerende peesblessure.

Mijn wereld stortte in. Ik had met dit paard al zoveel meegemaakt en overwonnen...
En nu was het over...

Het aller ergste was nog wel, dat ze absoluut geen pijn aan gaf en zich topfit voelde.
Alleen dat been, die pees...

Ik ben toen dus, in overleg met de kliniek, opzoek gegaan naar een andere oplossing en daar kwam uit dat ze nog prima als fokmerrie/gezelschapspaard door het leven zou kunnen gaan!

Mijn voorkeur ging uit naar Fokmerrie.
Dan had ze tenminste nog echt een doel in het leven!

Ik heb een advertentie geplaatst ne daarin al heel duidelijk aangegeven wat de voorwaarden waren.

Ik wilde haar absoluut niet verkopen, want ik wilde dat ze in mijn ebzit zou blijven, maar ze zou dan gebruikt mogen worden als fokmerrie/gezelschapspaard.

Ik werd vrij snel gebeld door Frank, van SF Stables

Ze waren opzoek naar een merrie, die de net afgespeende veulens gezelschap zou houden op de weide en miss om later ook een veulentje mee te fokken.

Alles klonk helemaal super!

Aan de telfoon heb ik meerdere malen heel duidelijk aangegeven dat ze in mij bezit zou blijven en ik de utieindelijke zeggenschap over haar zou houden.

Dat was allemaal geen probleem en hij begreep mij helmaal en bla bla bla...

Afijn, ik 2 uur in de auto gestapt om eens even langs te gaan bij hun en te bekijekn hoe alles daar eruit zag ed.

Na uitgebreid verder overleg, heb ik besloten, om met copntract, meijn merrie bij hun te brengen.

Zo gezegd, zo gedaan.

Paard gebracht, met pijn in mijn hart, en alle papieren meegnomen!!

We hebben om de tafel gezeten en alles nog eens duidelijk doorgesproken.
Ik, mijn vader, Frank en Sam(zijn vriendin)

Contractje was nog niet helemaal rond, dus ik ben de week daarop eer heen gereden.
gelijk om naturlijk te zien hoe mn merrie er bij stond en om het contractje te laten ondertekenen.

Frank wilde nog een aantal dingen aangapst hebben in het contract, waaronder het feit dat mijn merrie in zijn eigendom zou vallen./
daar wa sik eht niet helemaal mee eens, maar hij beweerde dat dat nodig was voor de verzekering en het dekken emt haar.

Ok, alsnog daarin toegestemt, maar wel met de duidelijke afspraak dat mijn paard bij hun zou blijven, niet verkocht zou worden en nooit meer bereden zou worden!!!

Ook had Frank mij gevraagd haar papieren mee tenemen,want die had hij ook nodig voor de verzekering en het dekken.

Achteraf heel stom dat ik daar ingetrapt ben, maar mijn paard stond daar fijn en ze hadden mooie praatjes...

Het was voor mij een flink eind reizen daar heen en ik ben ook weer rustig aanm opzoek gegaan naar en ander paard waar naast mijn werk, ook veel tijd in ging zitten.

Ik heb een aantal keer geprobeerd een afspraak te maken om langs te komen, maar ze waren of op wedstrijd of ergens naar toe, waardoor dat eigenlijk onmogelijk werd voor mij.

Goed, 6 weken nadat ik har daar gebracht had, heb ik een nieuw paard gekocht.
Hier op bokt gemeld, helemaal blij!

Een dag later kreeg ik een aantal berichten dat mijn merrie op Sporthorses.nl te koop zou staan.

Mijn hart slag een sloeg over en de paniek greep om zich heen!

Dat zal toch niet??
Dat kon toch niet waar zijn??

Ik heb zelf gekene, en ja hoor!
Dat was haar!!

Frank gebeld en die beweerde dat ie haar net nog gevoerd had in het land en dat ze gwoon bij hem stond.
Ik de verkoper op SH gebeld, en die bevestigde uiteindelijk dat het om mijn merrie ging!
Dat kon ook al bijna niet anders!
Dit paard had een aparte afstamming en een zeer mooi, sprekend hoofdje!!

We zijn diezelfde avond in de auto gesprongen richting Tilburg, want daar zou ze staan.
Maar het adres wat wij opgekregen hadden, klopte niet! We stonden bij een weiland!!

Uieindelijk, na een lang telefoon gesprek hebben we kunne regelen dat ik de volgende dag, samen emt mijn vader, bij mijn paard konden komen kijken.

Ze stond te koop als sport paard. Spring paard!!
Ze hadden er 1.20 mee gesprongen!
Met een tussen pees die voor 80% kapot was!!

Ik voelde me zooo schuldig!!
Hoe had ik zo stom kunnen zijn!!

Ze hadden alle papieren van mijn paard!

Frank beweerde intussen nog steeds dat ze nog steeds van hem was, maar hij had het verhaal inmiddels aangepast. Ze zou bij een boer in het weiland staan.
nmaar dat dres kon ik niet krijgen van hem, want dat was een gehein adres en hij was bang dat mensen die paarden daar weg zouden halen...

Vervolgens, nadat ik Frank geconfronteerd had met het feit dat mijn merrie bij een handelaar in Tilburg stond, gaf hij doodleuk het boertje de schuld. Die zou haar wel doorverkocht hebben.
Hoe kwam die man dan aan de papieren van mijn paard??

Uiteindelijk hebben wij mijn eigen paard terug moeten kopen van die handelaar!!
Ik heb nooit ene rooie rotcent voor dat paard gehad!! Ze zou immers gewoon van mij blijven en nooit niet doorverkocht mogen worden!
Ik heb toe gelukkig een adres gevonden waar ik haar direct heen kon brengen (mijn ruin stond daar ook al op rust)
Vervolgens heb ik haar naar een fokkerij gebracht als draagmoeder en ze is nu moeder van een mooi klein Fries veulentje....

Wij hebben geprobeerd Frank en Sam aansprakelijk te stellen voor alle kosten, maar helaas...
Ze hebben de aangetekende brieven nooit in ontvangst genomen...

Ik heb aangifte gedaan bij de politie, maar ook die konden er niks mee.
Het is een civiele zaak en aangezien het contract nooit ondertekend is, hadden we niet heel veel bewijs...

Ondanks alle getuigen...

Wel kwam er bij de poltie naar voren dat deze Frank v K. bekend staat in het systeem ivm oplichtingszaken en verduistering.
En dan dan niet alleen met paarden maar ook met honden...

*\o/* Va Bene's Roy L2 + 2 *\o/*

SF STABLES: MIJN ERVARING!! LEES DIT!!![/size]

Raja

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-10 16:28

Ik heb me zo schuldig gevoeld naar mijn paard toe! en Ik hoop dat andere mensen dit niet mee hoeven te maken, want je breekt van binnen! Ik heb ooit iets anders als het beste voor mijn paard gewild, en deze mensen hebben zo'n misbruik gemaakt van mijn vertrouwen!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-10 21:40

Jeanine, dat je mij de schuld in de schoene schuift voor een deel snap ik wel, maar het komt wel een beetje hard over eerlijk gezegd!!

Ik ben uitgegaan van het goede in de mens en mijn vertrouwen in mensen!

Ik heb altijd het allerbeste gewild voor mijn paard en dat wil ik nog steeds!!

Sorry trouwens voor alle typfouten in mijn verhaal...

Had geen tijd meer het helemaal na te lezen en te verbeteren en de woede kwam weer aardig omhoog zetten met het typen...
:o

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-10 21:42

Darkness85 schreef:
Maar als ik het goed begrijp, hebben ze dus 1.20 gesprongen met haar. Met een stukkende pees? _-:(
Hoe was het met haar dat je dr ophaalde? Liet ze toen wel wat merken aan dr been? Of nog steeds niet?

Ze heeft toen ook nooit iets laten zien.

Bij mij ook niet trouwens.
Ze was op de buigproeven licht onregelmatig en er zat een minimale verdikking op het been. (die alle anderen niet eens zagen)

Dat was ook het probleem. Ze bleef altijd voor je lopen!
Ze gaf nooit pijn aan!!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-10 00:02

sandravdB, Ze hebben mij toen ook aangeboden een vos ruin mee te nemen in ruil voor mijn merrie. dit heb Ik toen ook niet gedaan!
achteraf is bij mij ook al eerder een belletje gaan rinkelen dat het geen zuivere koffie was, maar mijn merrie stond daar goed en Ik had ze gemeld dat Ik regelmatig langs zou komen en het was zelfs zo dat er dez kennis van mij om de hoek woont daar en die zou ook langs gaan voor me... Ik ben er gewoon keihard in gestonken en dat zal Ik mezelf ook nooit vergeven! Ik ben dol blij dat Ik mijn paard weer terug heb kunnen halen! daar was Ik nog maar net op tijd mee ook!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-10 00:31

idd tivoli!
ik ben uitgegaan van mijn vertrouwen in de mens, wat hierdoor overigens ook een vehoorlijke deuk van heeft opgelopen!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-10 16:48

Idd Listiglistje, ze zijn nu ook actief op bokt!!

Zo'n 2 jaar geleden, toen dit allemaal speelde, ben ik erachter gekomen dat ze meelzan op bokt en heb ik er nooit meer iets over gepost!!

Zo wisten ze bijv dat ik mijn paard weer terug had gekocht en ze hebben toegegevn dat via bokt gelzen te hebben.

Zo denk ik dus ook, dat het absoluut geen toeval is geweest dat de dag nadat ik Roy heb gekocht, mijn merrie op internet te koop stond!
Waarschijnlijk in de evronderstelling dat ik niet meer op dat soort site's zou kijken en andere mensen dus ook niet :+

Ik ben degenen die mij de berichtjes hebben getsuurd dat mijn merrie op internet stond, nog altijd zo dankbaar!!!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-10 19:10

Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar de ervaringen van andere bokkers..

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-10 21:06

Ik heb er idd van geleerd Elpatcho! Dit zal mij iig nooit meer overkomen, maar helaas zullen een heleboel andere mensen, net als ik, in de mooie praatjes stinken van deze figuren...

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-10 21:18

ik heb nooit contracten getekend, maar daarintegen heeft Frank dat ook nooit gedaan!!
Dat staat ook duidelijk in mijn verhaal!!

Er zijn wel zeer duidelijke mondelinge afspraken gemaakt, maarja, waar kom je daarme tegenwoordig??

het is het ene woord tegen het andere en juridisch gezien, hebben wij dus nooit iets hard kunnen maken, Hoe duidelijk de afspraken ook waren!!

Hij is ze iig niet nagekomen!!

Want dit heb ik nooit voor mijn paard gewild!!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-10 23:55

Iedreen mag geloven way hij of zij wil, maar komop...

als ik at idd zo gedaan zou hebben, zou ik dat dan hier op bokt plaatsen en zou ik dan mijn paard voor bijna 3000 euro terug gekocht hebben van een handelaar om haar vervolgens ergens neer te zetten en er zelf niet meer op te kunnen rijden???

KWPN19, Hoe haal je het in je hoofd deze verhalen hier neer te zetten???

Ik heb een heleboel getuigen die je kunnen vertellen dat het allemaal niet ze gegaan is...

En als ik zo dolgraag had willen ruilen?? Waarom heb ik dat dan niet gedaan????

En russel, ik weet niet wie je nu in twijffel trekt, maar ik kan je verzekeren dat als je mijn verhaal in twijffel trekt, je echt een grote fout maakt!!!

Iedereen die mij persoonlijk kent, weet dat ik di NOOIT met een paard zou doen!!!
En al helemaal niet voor een paar rotcenten!!!!

Als ik er dan zo graag gekd aan willen verdienen had ik niet af laten keuren, maar haar gewoon zelf wel verkocht als sportpaard...

Komop zeg!!!

En dan ook nog mijn ruiter kunsten in twijffel gaan trekken????
:roll:

Ik word hier echt helemaal niet goed van!!!

:r

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-10 00:50

Daar heb je helemaal gelijk in Frankeij,

maar een paspoort met papier, dan kun je ervvanuit gaan dat degene die beiden in bezit heeft, ook de eigenaar zou zijn...

Ik had dat nooit af moeten geven...

Een (ver)koop contract is ook nergens en dat zou ik toch zeker maken bij de aan/verkoop van een paard ;)

En gezien het feit dat mijn vader zelf in he onroerend goed zit en een eigen bedrijf heeft, zou dat er zeker zijn geweest mochten wij ├╝berhaupt het paard verkocht hebben...

Maargoed...

Ik kan hier nog wel uren op door blijven gaan...

Mijn goedgelovigheid/vertrouwen in de mens, heeft mij gestraft en dit zal mij nooit meer overkomen en ik hoop dus anderen ook niet na het lezen van mijn verhaal...

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-10 09:45

Ik weet het sandra... en dat zouden ze van mij toch echt wel harder aan mogen pakken hier in nl...
het is toch te zot voor woorden dat dit soort dingen nog kunnen gebeuren?
ook de politie kan er niks mee!
ze hebben mijn aangifte wel opgenomen, hoewel het een civiele zaak was. mochten er meerdere mensen aangifte gaan doen, dan zouden ze er miss wat mee kunnen...

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-10 16:21

Wiebe___ schreef:
sf stables handelen niet in honden..

Ik heb ook niet gezegd dat SF Stables zelf in honden handeld, maar wel Frank, een van de eigenaren van SF Stables.
Dat kwam naar voren toen ik aangifte heb gedaan bij de Politie.
Frank v K. stond in het systeem met meerdere meldingen op zijn naam ivm handel in paarden en honden.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-10 16:37

Toe ik haar ging halen, nadat ik haar 6 weken daarvoor bij SF Stables had gebracht, dus daar zaten maar 6 weken tussen, had ze GEEN geschoren been!!!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-10 17:05

Ik denk niet dat dat is toegestaan...

Waarschuwings topics zijn zowiezo niet toegestaan...

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-10 17:15

Lifaya, dan mag je idd je verhaal vertellen, maar ik had dus de fout gemaakt onderaan mijn OP een waarschuwing te plaatsen, en dat mocht dus niet.

Die is nu aangepast en het Topic is weer open.

Ik zou het ook erg op prijs stellen als het topic gewoon netjes kan blijven verlopen en het open blijft ;)

Ik vind het namenlijk erg belangrijk dat mensen kunnen lezen wat er zoals gebeurd in paardenland.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-10 17:21

Nee, dit is een geheel andere stal.

Maar er worden wel soortgelijke praktijken bedreven ;)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-10 11:32

Mijn verhaal blijft in twijffel getrokken worden.
Ook door het beheer van bokt, dus ik zou heel graag willen vragen aan iedereen die soortgelijke verhalen kent over deze stal, zijn/haar verhaal naar Bart te pb-en

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-10 22:00

SF Stables,

Ik heb NOOIT 800euro van jullie gehad!!
Ga daar nou niet over liegen!!!

En ik heb ook niet beweerd dat ik het paard weer terug zou willen halen als het paard weer beter zou zijn...
Ik zou dat alleen doen als ik zou merken dat ze niet goed verzorgd zou worden of als jullie zelf aan zouden geven niet meer voor haar te kunnen zorgen.
Ook dat is uiselijk afgesproken!!

Ik heb er uiteindelijk mee in gestemd dat jullie de papieren zouden krijgen en eigenaar zouden worden, omdat dat volgens jullie nodig zou zijn geweest voor de verzekering en het fokken.

Echter hebben jullie dit pas gemeld, nadat ik het paard al bij jullie gebracht had!!!

Ook hebben julie verzuikmd te melden dat jullie niet meer voor haar konden/wilden zorgen en hebben jullie mij dus ook nooit de kans gegeven het pard weer bij jullie op te halen.

En zeg nou eerlijk, als ik maar 800 euro voor haar zou hebben gekregen van jullie, zou ik haar dan voor 2750 euro terug kopen?????

Ook heb ik zeker weten de verzekring niet opgelicht, want ik he naderhand nog contact met hun gehad, en als zij het paard hebben afgekeurd en de verzekerde waarde hebben teur gestort, mocht ik met het paard doen wat ik wilde.
Zelfs verkopen!!
Dus dat is zowiezo al onzin!

Er was met jullie heel duidelijk afgesproken wat er met het paard moest gebeuren als jullie haar niet meer onden/wilden hebben!!

Ik ben ook niet bij jullie geweest voot Stalling, want wat moet ik met een paard op 2 uur rijden afstand van mijn huis????

En dat er in de advertentie staat dat ze verkocht is, was alleen maar een snelle korte reactie om aan te geven dat het pard weg was en ik een tehuis voor haar had gevonden!!!

Ook hebben jullie mij niet duidelijk gemeld dat jullie een handelsstal zijn en iedereen mag van mij het medische rapport van Veterinair Cenrum Someren inzien waar heel duidelijk instaat wat mijn paard mankeerd!!

Ook had mijn paard al een aantal maanden op rust gestaan, en ze was toen ook niet kreupel/onregelmatig meer. (hoewel Frank mij kon vertellen toen ik haar bracht en ze door de bak draafde, dat ie er toch echt wel wat aan zag)
Ze was ook maar heel licht onregelmatig toen ik de blessure ontdekte, VOOR DE DERDE KEER!!!

Ik vind het heel erg jammer dat jullie dit verhaal zo verdraaien, Maar ach, ik heb het paard weer terug, ze heeft het goed en mensen moeten zelf maar uitmaken wie of wat ze geloven!!

Enneh, zou ik dan alsnog die 800euro op mn rekening gestort mogen krijgen???
Want als jullie die betaald zouden hebben, wil ik ze ook wel graag zelf hebben!!

En als jullie aangetekende brieven krijgen, nemen jullie die dan nooit aan???
Of alleen die van mij niet???
Laatst bijgewerkt door Raja op 18-06-10 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten