Software en paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Software en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 13:57

Zelf gebruik ik uitgebreide software voor het runnen van mijn pensionstal welke volledig gedigitaliseerd is.
Nu vraag ik mij af wie er nog meer software gebruiken in combinatie met paarden en ik welke vorm. (welk programma en waarvoor).
Wie heeft er verder nog opmerkingen, ideeën en suggesties over wat er nog verder in een softwareprogramma kan of moet komen met betrekking tot paarden?

hannico09
Berichten: 229
Geregistreerd: 08-10-08

Re: Software en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:49

Hoi,
wij hebben goede ervaringen met Man en paard van condor. je kunt er werkelijk alles in kwijt. Hoefsmid, medicijnen, stalbenutting, personeelsplanning en noem maar op.

willeke_x

Berichten: 2160
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Hasselt

Re: Software en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:51

ik zet alles in een excell bestand... handig om vlug in te kijken, berekeningen en tabellen te maken en omdat je met verschillende tabbladen kan werken blijft alles mooi overzichtelijk.

madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Re: Software en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 15:11

willeke_nijs schreef:
ik zet alles in een excell bestand... handig om vlug in te kijken, berekeningen en tabellen te maken en omdat je met verschillende tabbladen kan werken blijft alles mooi overzichtelijk.

Dat is natuurlijk ook mogelijk; de mij bekende software programma's (ook man & Paard) zijn eigenlijk ook veredelde excell programma's, maar de meerwaarde zit in het feit dat er bepaalde berekeningen IN het programma zitten. Dat heb je met excell niet, die formules moet je er eerst inzetten en dat kan erg tijdrovend en/of ingewikkeld zijn.
Om een voorbeeld te noemen; ik kan de gehalten van het voer (ruw en krachtvoer) apart invoeren én de gehalten van de mest. Daarnaast de grondsoort, grassoort, etc. zodat ik uiteindelijk een mineralen balans heb zowel van de voeding als van de mest. Dit wordt weer doorgeschakeld naar het weidemanagement zodat ik kan plannen wat ik met welk perceel doe. Daarnaast wordt er een technische agenda bijgehouden voor alle technische zaken. Uiteraard zijn per paard en per box alle activiteiten te overzien en gaat bv het factureren volledig automatisch.
Zou ik deze functies allemaal in een excell bestand willen hebben..... ben ik bang dat ik maaaaanden bezig ben of dat het mij helemaal niet lukt, vandaar kant-en-klare- software.

willeke_x

Berichten: 2160
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Hasselt

Re: Software en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:31

ja het hangt er vanaf wat je juist nodig hebt.
Is wel interessant dat je die gehalten van voer en mest kan ingeven en dat het weidemanagement daaraan aangepast kan worden! Dat krijg ik ook niet klaar.
Ik maak berekeningen en grafieken per maand, per kost (ruitershop, smid, voer, stalling,...), ik beheer mijn endurance wedstrijden (afgelegde km's & geslaagde wedstrijden) en schrijf er mijn trainingsschema in, alsook alle medische dingen zoals entingen en ontwormingen.

hannico09
Berichten: 229
Geregistreerd: 08-10-08

Re: Software en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:40

@madamX, welk programma gebruik je dan?

Kaisa

Berichten: 3861
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Software en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:08

Ik ben benieuwd naar andere programmas voor dit soort systemen. Zijn die er?

creabea

Berichten: 646
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Software en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:27

wij hebben ook man&paard van condor agri systems. eerst een demo gehad en een proef, daarna overgenomen en het is onmisbaar.

Sin

Berichten: 988
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Software en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:16

Is er eigenlijk een grote vraag naar dit soort software?
En is er een groot aanbod?
Anders wil ik mij er wel eens op toeleggen zo'n pakketje te maken (ben programmeur) Haha!