Veulen geboren pensionhouder eiser verplaatst ander perceel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 20:05

Ten eerste hoeft een veulen pas vanaf 6 maanden geregistreerd te worden, dus het maximaal aantal paarden per hectare overschrijd deze pensionhouder nu niet ineens nu er een veulen naast loopt.

Tevens blijkt er in contract te staan dat je per de 1e van de maand kunt opzeggen met in achtneming van een maand opzegtermijn...als de beste pensionhouder nu dus wil opzeggen, dan heb je nog tot in ieder geval 1 juli om dus een plekje te zoeken.

Tevens kan een pensionhouder niet zomaar beslissen dat jou merrie en veulen op stel en sprong op een afgelegen stuk land zonder toezicht met tevens een hengst op het land moet gaan staan.
Jou stalhouder is verplicht om jou merrie en veulen de juiste huisvesting te bieden die zij nodig hebben en dat is in geen geval een afgelegen stuk wei met een hengst en zonder toezicht.

Succes met het gesprek, maar ik denk dat jou stalhouder in dit geval in bijna alle vlakken rechtsmatig niet correct bezig is.

Misschien wel een idee om aan te geven straks in welke omgeving je eventueel nieuwe (al dan niet tijdelijke) stalling zoekt mocht het gesprek op niks uitlopen

Luap
Berichten: 12
Geregistreerd: 25-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 20:54

Kortom man kwam niet opdagen verstopt zich achter whatsapp.
Wilt geen discussie, zijn wei, zijn stal. Zei nog te komen om 19:30.
Wij gewacht niemand kwam. Wou wel antwoord, vrouw was er helemaal klaar mee.
Gezegd verzet hem dan maar. Nu weer thuis hebben ook een live camera hangen voor toezicht op de geboorte. Niemand komen opdagen.

Mocht er wat gebeuren bellen we politie en houden we hem verantwoordelijk.

juval

Berichten: 13206
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 07:47

wat vreemd allemaal.

het lijkt me sowieso goed om alvast een ander onderkomen te zoeken voor je paarden. Als je al op de camera moet blijven kijken omdat je het niet vertrouwt lijkt het me geen prettige en veilige omgeving. sterkte

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Veulen geboren pensionhouder eiser verplaatst ander perceel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:14

Mee eens met juval. Mijn vertrouwen zou dusdanig beschadigd zijn dat ik hoe dan ook een ander stuk land of stal zou zoeken. Zeker als stalhouder de merrie naar een wei wilt verplaatsen met een hengst. Dat is toch bizar eigenlijk.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Veulen geboren pensionhouder eiser verplaatst ander perceel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:20

Ik vraag me eerlijk gezegd af wat er daadwerkelijk allemaal speelt..
Waarom niet eerder het gesprek aan gaan ipv op deze manier op bokt een topic openen.
Stalhouder komt niet opdagen op gesprek, waarom is dat ?
Als het echt laksheid zou zijn en je zo boos erover bent en twijfelt aan de veiligheid, waarom dan niet ergens anders heen/ andere stal zoeken ipv zomaar toegeven en dan met politie dreigen als er wat zou gebeuren.
Paarden zijn jullie verantwoordelijkheid..

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Veulen geboren pensionhouder eiser verplaatst ander perceel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:26

Ik vind dit echt een heel bizar verhaal eigenlijk. Nog nooit ook mee gemaakt dat er zulke contracten zijn enz.

nikkel
Berichten: 2527
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Veulen geboren pensionhouder eiser verplaatst ander perceel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:29

Luap, jij denkt dat dit gaat goedkomen. Ik denk het niet. zou op zoek gaan naar iets anders.

Popstra
Berichten: 13737
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Veulen geboren pensionhouder eiser verplaatst ander perceel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:47

ik vind het ook vreemd gedoe. wellicht zijn ze zelf erg lastig als klant

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:00

Wat zegt je rechtsbijstand ervan? Op bokt ga je vooral heel veel meningen vinden, dit is niet persé een plek waar mensen heel erg goed juridisch onderlegd zijn.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:01

Hoe dan ook, je gaat toch niet sjouwen met een veulen wat zojuist geboren is? Ik zou zelf direct een andere stalling zoeken maar ik vraag me af hoe verplaatsing zou moeten met een veulen van een paar uur oud of inmiddels een dag. En de merrie zal toch ook even moeten bijkomen?

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:03

Ik zou er ook nooit akkoord mee zijn gegaan. Lekker de groep op de track en merrie met veulen in het weitje in het midden.

Zéker als stalhouder zo "flink" is om niet te komen opdagen.

Daarnaast zou ik ook mijn stalgenoten aanspreken, of ze het erg vinden dat de merrie met veulen daar staat, of ze het verzoek van stalhouder redelijk vinden enz. Zodat je dat kunt meenemen als het er met de stalhouder nog van een gesprek komt. Als stalgenoten aan je kant staan zullen die bij voorbeeld ook niet zomaar de stalhouder gaan helpen om merrie met veulen te verplaatsen. Die mag dat dan mooi alleen gaan doen. Succes.

Maar dit is bokt, en wat ik hier schrijf is mijn mening ;)

BigOne
Berichten: 38243
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Veulen geboren pensionhouder eiser verplaatst ander perceel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:07

Andere stal zoeken, merrie op andere perceel zetten waar hengst staat is bijna garantie op nog een veulen. Over een dag of zeven kan de merrie weer hengstig zijn.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:07

anjali schreef:
Ik snap het niet zo heel goed, maar als het niet meer botert tussen jou en de pensionhouder omdat hij niet de verzorging of plaatsing kan of wil bieden die jouw merrie met veulen nodig hebben, dan lijkt het me wijs om een andere pensionhouder te zoeken. Dit probleem is schering en inslag als je zelf paarden hebt maar niet zelf grond\stallen en dus van iemand moet huren.


Ik ga hier in mee. Je kan beter naar een andere plek gaan als het blijkbaar niet klikt met de pensionhouder. Je kan het wel juridisch willen spelen, maar in de praktijk werkt dat natuurlijk niet met levende dieren

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:09

Raar verhaal. In het bericht van TS van 17.48 uur is het veulen reeds geboren. Vervolgens komt er 's avonds wel/geen gesprek met de stalhouder en vertelt TS dat hij daarna een camera heeft geplaatst om de geboorte te volgen (en het veulen dus kennelijk nog een keer geboren moet worden). Onsamenhangend raar verhaal.

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:13

hoogendroog schreef:
Raar verhaal. In het bericht van TS van 17.48 uur is het veulen reeds geboren. Vervolgens komt er 's avonds wel/geen gesprek met de stalhouder en vertelt TS dat hij daarna een camera heeft geplaatst om de geboorte te volgen (en het veulen dus kennelijk nog een keer geboren moet worden). Onsamenhangend raar verhaal.


Nee dat staat er niet. Er HANGT een camera. Dus die hebben ze waarschijnlijk al eerder opgehangen om geboorte in de gaten te houden en die zal er mogelijk nog hangen waardoor ze er nu nog op kunnen kijken.

pillow
Berichten: 7797
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Veulen geboren pensionhouder eiser verplaatst ander perceel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:20

Een vriendin van mij heeft ook een pp met een groep pension paarden. Als ik zie hoe lelijk die paarden vaak naar elkaar doen, zou ik daar echt nooit een jong veulentje tussen willen zetten. Dus dat apart zetten zou ik echt in meegaan. Maar om haar bij een hengst te zetten kan dus weer niet.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:23

En ik heb dan weer wel heel goede ervaringen met een veulen in een groep op een track. Op meerdere plekken, overigens.

Je moet alleen wel sociale paarden in de groep hebben staan, natuurlijk. Maar dat is ook wel erg handig als ze gewoon met elkaar op een weiland staan.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:47

Vreemd verhaal van die pension houder.

Doet me wel denken aan verhaal dat mijn zus heeft meegemaakt op een stalling. Stalhouder wou haar merrie kopen, mooi bod maar mijn zus weigerde het te aanvaarden. Dan zei Stalhouder de merrie te verplaatsen naar een weide die meer afgelegen lag. Dacht ook dat er van Stalhouder uit plannen waren die merrie dan te dekken met zijn hengst. Heel vreemd allemaal. Dus mijn zus is er ook weg gegaan.

Ik zou alvast kijken naar een nieuwe plaats waar zowel merrie als veulen terecht kunnen. Bij zo'n pensionhouder wil je toch niet blijven?

Luap
Berichten: 12
Geregistreerd: 25-05-23

Re: Veulen geboren pensionhouder eiser verplaatst ander perceel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 10:20

Begrijpend lezen blijft een kunst.
Ben ook al benaderd door een andere forumgebruiker die mij verteld daar te hebben gestaan en mij adviseerd zsm weg te gaan daar.

DuoPenotti

Berichten: 29443
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:26

Duidelijk schrijven ook....

Ik moest ook 3 keer lezen voordat ik begreep dat de camera er al hing.


Hoe dan ook bijzonder verhaal.....

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Veulen geboren pensionhouder eiser verplaatst ander perceel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:35

Dat de merrie met dat veulen uit de groep eventjes wordt gehaald kan ik nog begrijpen maar dan niet naar een weide zonder toezicht en al helemaal waar een hengst bij loopt of naast loopt. Dat is vragen om problemen.

Heb zelf een merrie met een veulen aan de voet en ook ik heb ze nu al een paar weken apart lopen van mijn andere merrie. Wel loopt die er naast in een ander deel van de weide.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Veulen geboren pensionhouder eiser verplaatst ander perceel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:28

TS lijkt me een oudere man.. Althans aan zijn manier van schrijven krijg ik een beeld van een oudere man.

Ik snap dat het ook verwarrend overkomt, ik heb de openingspost zelf meerdere keren moeten lezen omdat het in een "formele" manier genoteerd staat.

Anyway, ik hoop dat je iets beters vind. En dat je vrouw snel weer gelukkig kan zijn en genieten van het veulentje.

DuoPenotti

Berichten: 29443
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:36

30 staat in het profiel.
Ik vind het niet ouder overkomen maar iemand die ineens moeilijk schrijft omdat hij iets wil weten over recht. En dan moet het ineens anders of zo?
Zelfs mijn moeder van 75 schrijft niet zo raar :)

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:54

DuoPenotti schreef:
30 staat in het profiel.
Ik vind het niet ouder overkomen maar iemand die ineens moeilijk schrijft omdat hij iets wil weten over recht. En dan moet het ineens anders of zo?
Zelfs mijn moeder van 75 schrijft niet zo raar :)

Dat is helemaal niet ter zake hoe oud of jong ts zou zijn. Ik vind niet dat hij raar schrijft maar het is niet het typische Boktjargon inderdaad. En dat vind ik wel eens verfrissend.Ik hoop dat hij snel een oplossing vindt voor zijn probleem. En dat hij ons op de hoogte blijft houden want ik vind het best erg en spannend. Dus hopenlijk gaan Bokkers oplossingsgericht meedenken i.p.v. ongefundeerde kritiek te leveren.

Lieser
Berichten: 1494
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:00

Luap schreef:
Begrijpend lezen blijft een kunst.
Ben ook al benaderd door een andere forumgebruiker die mij verteld daar te hebben gestaan en mij adviseerd zsm weg te gaan daar.

Hoe weet die forumgebruiker waar je staat dan? Je hebt geen woonplaats in je profiel staan en nergens vermeld waar dit speelt ... Dat kadastrale kaartje kan echt overal in Nederland zijn.