Zadelkast in 2 paards trailer maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Zadelkast in 2 paards trailer maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 19:10

Beste bokkers :D ,

Ik heb een 2 paards trailer zonder zadelruimte. Opzich geen probleem, in de auto gaat al jaren prima.

Echter vertelde iemand mij dat er kasten bestaan die je aan het deurtje bevestigd? Weet iemand hoe dit heet? Is dit een goede oplossing?

Of zijn er andere ideeen?

Zo niet, geen probleem, dan blijf ik het in de auto zetten :)

Ben benieuwd!

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Zadelkast in 2 paards trailer maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 19:16


Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Re: Zadelkast in 2 paards trailer maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 22:00

Bedankt! Ik zal daar eens informeren.

Ik heb zoiets nog nooit in een trailer gezien, iemand hier ervaring mee?
Zijn hier nog negatieve gevolgen voor voor het deurtje qua bevestiging (boorgaten) en levensduur scharnieren?

Ibbel

Berichten: 49117
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Zadelkast in 2 paards trailer maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:37

Ik heb ze wel eens gezien en vergeet het maar dat je in dat soort deurkasten een beetje netjes een zadel kwijt kunt. Halster, poetsset, een voeremmer, dat gaat allemaal prima. Maar het is gewoon echt klein en krap. En natuurlijk open aan de achterkant, dus zodra je de deur opent, kan er van alles uitvallen. Ook je zadel.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Zadelkast in 2 paards trailer maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:46

Dat is de zadelkast die Ifor Williams al jaren gebruikt. Stalgenootje van mij had er 1. Werkte prima. Als je normaal dat deurtje opent valt er echt niks uit hoor. En je zadel al helemaal niet. Dat is echt onzin. Wat ik me wel afvroeg hoe het inderdaad qua gewicht gaat als je er 1 in een “normale trailer” monteert. Er komt een extra scharnier bij maar geen idee of dat genoeg is

Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Re: Zadelkast in 2 paards trailer maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 16:09

Dank voor jullie reacties.

Ik heb een offerte van zon kast aan de deur, maar dat is al tussen de 450 en 525 euro. Had gehoopt dat een stukje polyester wat goedkoper was ;)

We gaan voor nu kijken of we zelf iets kunnen maken van hout, daar zijn we erg handig mee, en ik denk prijstechnisch het meest interessant.

Mocht iemand ook zelf iets gebouwd hebben, of alsnog een goed idee hebben, dan hoor ik graag!

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Zadelkast in 2 paards trailer maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 17:02

Iforwilliams heeft ook een "zadelkast" (tackpack) voor aan de deur of om los erin te zetten. nieuw ook rond de 400-500euro maar soms vind je ze 2ehands!!!
Anders een losse zadel"kist" kopen en deze ophangen? Deurtje dan wel eerst verstevigen, maar dat moet je zowieso wel.

Alenthe05

Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Zadelkast in 2 paards trailer maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 17:19

Ik heb zo'n ding aan mn verzorgingsdeurtje. Alles past erin! Incl zadel ed.

Boorgaten afgekit, denk dat we er hooguit 2u mee bezig zijn geweest. Goedkope en makkelijke oplossing

Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 22:52

Alenthe05 schreef:
Ik heb zo'n ding aan mn verzorgingsdeurtje. Alles past erin! Incl zadel ed.

Boorgaten afgekit, denk dat we er hooguit 2u mee bezig zijn geweest. Goedkope en makkelijke oplossing


Is dat zo’n “ding” als in de link in de eerste reactie in dit topic?
Want dat is 425 excl montage, vond ik niet zozeer een goedkope oplossing voor wat het voorstelt.

Of heb jij wat anders?

Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 22:54

BillyJ schreef:
Iforwilliams heeft ook een "zadelkast" (tackpack) voor aan de deur of om los erin te zetten. nieuw ook rond de 400-500euro maar soms vind je ze 2ehands!!!
Anders een losse zadel"kist" kopen en deze ophangen? Deurtje dan wel eerst verstevigen, maar dat moet je zowieso wel.


Oh die losse zadelvast is nog een idee die ik nog niet kende! Ziet er alleen krap uit voor 2 zadels? Kun jij bij de onderste zadelsteun je zweetbaden nog kwijt of verfrommelen die op de bodem?

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Zadelkast in 2 paards trailer maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 19:40

Ik heb ze zelf niet dus geen idee.. een dressuurzadel zal iss wel krap worden met de zweetbladen mss..

Ken je geen handige harry? Die kan mss met 2 losse zadelsteunen en wat platen zelf wat in mekaar flansen voor jou?

Alenthe05

Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 20:28

Wieke schreef:
Alenthe05 schreef:
Ik heb zo'n ding aan mn verzorgingsdeurtje. Alles past erin! Incl zadel ed.

Boorgaten afgekit, denk dat we er hooguit 2u mee bezig zijn geweest. Goedkope en makkelijke oplossing


Is dat zo’n “ding” als in de link in de eerste reactie in dit topic?
Want dat is 425 excl montage, vond ik niet zozeer een goedkope oplossing voor wat het voorstelt.

Of heb jij wat anders?



Ik heb idd die, wij hebben hem er zelf opgemaakt. Piece off cake. Wij hebben die kap gewoon opgehaald daar.