Paard importeren uit Engeland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Paard importeren uit Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 12:24

Hoi,


Hoe kijken jullie aan tegen paarden die geïmporteerd worden uit Engeland?
Vooral qua ziektes en quarantaine.
En zijn er dingen waar je rekening mee moet houden?

Ik overweeg namelijk te kijken bij een stal die recent een aantal prachtige paarden uit Engeland heeft geïmporteerd.

Uiteraard laat ik het paard keuren door een erkende onafhankelijke dierenarts bij eventuele mogelijke aankoop.

*\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:35

Ziektes en quarantaine zijn nog net zo relevant als voor Brexit: niet.

Brexit heeft er ook voor gezorgd dat de kwaliteit van de paarden uit Engeland beter zal zijn dan uit bijvoorbeeld Ierland. Het loont niet om goedkope handel naar Nederland te halen, want daarvoor zijn de kosten inmiddels te hoog.

Om wat voor paarden gaat het?

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 14:33

Mkango schreef:
Ziektes en quarantaine zijn nog net zo relevant als voor Brexit: niet.

Brexit heeft er ook voor gezorgd dat de kwaliteit van de paarden uit Engeland beter zal zijn dan uit bijvoorbeeld Ierland. Het loont niet om goedkope handel naar Nederland te halen, want daarvoor zijn de kosten inmiddels te hoog.

Om wat voor paarden gaat het?


Dat is fijn om te horen, dankjewel! :D
Dan ga ik daar eens kijken!

Allround bonte warmbloed paarden (vanaf 1,65) en braaf gereden.
Die staan niet zo veel te koop in Nederland, althans niet onder de 10k. :')

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:53

murls schreef:
Mkango schreef:
Ziektes en quarantaine zijn nog net zo relevant als voor Brexit: niet.

Brexit heeft er ook voor gezorgd dat de kwaliteit van de paarden uit Engeland beter zal zijn dan uit bijvoorbeeld Ierland. Het loont niet om goedkope handel naar Nederland te halen, want daarvoor zijn de kosten inmiddels te hoog.

Om wat voor paarden gaat het?


Dat is fijn om te horen, dankjewel! :D
Dan ga ik daar eens kijken!

Allround bonte warmbloed paarden (vanaf 1,65) en braaf gereden.
Die staan niet zo veel te koop in Nederland, althans niet onder de 10k. :')


Ik zou zeggen bekijk de video s van feline hoi die heeft een paard uit Engeland gehaald een tijd geleden.... En alle bijkomende kosten zijn niet niks.....

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Paard importeren uit Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:54

Tegenwoordig zijn paarden gewoon ontzettend duur.

En een goed paard heb je gewoon niet voor onder de 10.000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:14

lovelucydan schreef:
murls schreef:
Dat is fijn om te horen, dankjewel! :D
Dan ga ik daar eens kijken!

Allround bonte warmbloed paarden (vanaf 1,65) en braaf gereden.
Die staan niet zo veel te koop in Nederland, althans niet onder de 10k. :')


Ik zou zeggen bekijk de video s van feline hoi die heeft een paard uit Engeland gehaald een tijd geleden.... En alle bijkomende kosten zijn niet niks.....
Tja, n=1 en dat paard was bij de keuring al niet goed. Mijn paard komt ook uit Engeland (goh :+ ) en als ik die zou importeren zou ze ook Engelse import zijn, maar daar mankeert niks aan.

En wat betreft je latere post: de markt in Engeland is heel anders. Sowieso kom je hier veel meer bonte paarden tegen door de invloed van de Irish cobs en dankzij die invloed zijn er ook veel meer brave allrounders. Mijn stalhoudster heeft er een hele stal mee vol staan uit eigen fok en die krijg je echt wel mee voor minder dan 10k.

TS: zijn de paarden al in Nederland? En kijken kan nooit kwaad! Je zit dan toch nog nergens aan vast. :)

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Paard importeren uit Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:27

Uit je bericht maak ik op dat de paarden al in NL zijn ts? Dan zou ik zeker kijken of er een leuke tussen staat.
Keuren zou ik sowieso inderdaad altijd doen (zowel röntgen als klinisch)

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 19:29

Ze zijn inderdaad sinds vorige week in Nederland. Ik hoef ze dus niet meer zelf te importeren. Vond het even spannend qua ziektes enzo, aangezien dat in het buitenland soms anders is dan in Nederland.
Maar als ik jullie reacties zo lees is dat geen probleem, dus heb een afspraak gemaakt om daar zaterdag eens te kijken. Hopelijk zit er wat leuks tussen! *\o/*

En ik zoek enkel een gezond gevlekt recreatiepaard om lekker mee het bos in te kunnen. Dat moet toch lukken onder de 10k mag ik hopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 19:36

O, nee joh, exotische ziektes hoef je je geen zorgen over te maken! Dat is echt niet veranderd sinds Brexit; dat gemuts met import van paarden is alleen omdat de UK uit de EU gestapt is, maar de facto is er qua gezondheidsrisico's niets veranderd. Ook hier krijgen ze gewoon hun entingen, zijn ze gechipt en hebben ze een paspoort. :D

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:53

lovelucydan schreef:
Ik zou zeggen bekijk de video s van feline hoi die heeft een paard uit Engeland gehaald een tijd geleden.... En alle bijkomende kosten zijn niet niks.....


Ik heb dat toevallig gevolgd. Ze heeft dat paard ook nou niet goed laten keuren. Paard bleek allemaal kissing spines te hebben, die kosten hadden voorkomen kunnen worden. Het importeren zelf was prima gegaan.

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:15

Euridicey schreef:
lovelucydan schreef:
Ik zou zeggen bekijk de video s van feline hoi die heeft een paard uit Engeland gehaald een tijd geleden.... En alle bijkomende kosten zijn niet niks.....


Ik heb dat toevallig gevolgd. Ze heeft dat paard ook nou niet goed laten keuren. Paard bleek allemaal kissing spines te hebben, die kosten hadden voorkomen kunnen worden. Het importeren zelf was prima gegaan.


En paard liep in Engeland natuurlijk ook al niet helemaal 100% alleen vanwege zijn leeftijd gingen ze t toch een kans geven

Petroush
Berichten: 32
Geregistreerd: 24-10-22

Re: Paard importeren uit Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 23:10

Het ligt eraan wat voor kudde je zelf hebt of waar je wil stallen. Ik zou er wel voor zorgen dat het paard in quarantaine gaat voordat het met andere paarden in contact komt en zorg ook dat je zelf geen dingen over brengt naar andere paarden door secuur dingen gescheiden te houden voor een aantal weken voor de zekerheid.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Paard importeren uit Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:24

In de UK zie je inderdaad meer bonte paarden. Veel bonte kruisingen zie je bijvoorbeeld op het jachtveld.

Als de paarden al in Nederland zijn dan gewoon gaan kijken en net zo doen als dat je bij een Nederlands paard gaat kijken :-)

Ik heb zelf een paard uit de UK en een paard uit Ierland en het zijn gewone normale paarden.