Paard informatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:30

- Hoe hard kan een paard nou eigenlijk rennen? Of galopperen is eigenlijk een beter woord.
Gemiddeld 20 km per uur maar topsnelheden van 50-60 km per uur.

- Is galopperen en draven hetzelfde?
Nee, is een hele andere beenzetting. Galopperen gaat het hardste.

- Hoe lang kan een paard galopperen?
Dat is afhankelijk van de snelheid en de conditie. Op 20 km per uur kunnen ze langer galopperen dan op topsnelheid. Dat zijn echt sprints en dat houden ze niet heel lang vol.

- Stopt een paard vanzelf met galopperen als het moe wordt?
In de natuur wel. Onder het zadel niet, dan is het meestal heel gehoorzaam aan zijn berijder.

- Hoe lang moet een paard rusten voordat het weer kan galopperen?
Ook dat is afhankelijk van de conditie.

- Als een paard honger of dorst heeft, stopt het dan met gehoorzamen?
Nee vaak niet. Paarden kunnen doorlopen voor hun ruiter tot ze er bij neervallen.

- Hoeveel gewicht kan een paard verdragen?
Afhankelijk van het type paard. Kleine pony kan minder dragen dan een groot paard. Groot paard kan wel 80 kilo dragen.

- Kan een paard even hard galopperen als er twee mensen op zitten?
Dat ligt eraan hoe zwaar ze zijn. 2 kinderen wegen evenveel als een volwassene dus 2 volwassenen gaat over die 80 kilo heen en dan zal het moeilijker zijn voor het paard.

- Hoe lang kan een paard "wandelen" voordat het moet rusten?
Heel lang, in de natuur lopen paarden de hele dag door.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:16

30-45 minuten doen over opzadelen? Nou dat hoop ik toch niet. Dan kom je nergens meer aan toe. Om over de professionele stallen maar niet te spreken die er 15 op een dag rijden.
Als ik treuzel en alles relaxed doe dan is het 10 minuten, met beenbeschermers omdoen erbij. Als het moet dan is hij in 3 minuten gezadeld.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:25

Oké inclusief poetsen doe ik er als ik rustig aan doe wel langer over. Maar dan nog is 30-45 min wel overdreven.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Paard informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 07:45

Succes met je boek!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers