Retourkosten bij niet accepteren retour

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Retourkosten bij niet accepteren retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 07:04

Heb je binnen 14 dagen na aankoop geretourneerd? Dan moet de deken geaccepteerd worden. Het is aan de winkel om aan te tonen dat er door jouw toedoen schade is ontstaan. Passen na ontvangst mag gewoon.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015



Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:45

mvdende schreef:
Urielle schreef:
Heb je binnen 14 dagen na aankoop geretourneerd? Dan moet de deken geaccepteerd worden. Het is aan de winkel om aan te tonen dat er door jouw toedoen schade is ontstaan. Passen na ontvangst mag gewoon.


Passen mag, vlek veroorzaken niet.

Zo heb ik een keer een woordenwisseling (via mail) met een klant gehad die een sportartikel retour stuurde waar de kaartjes vanaf geknipt waren.

Dat retour heb ik niet geaccepteerd en daar was de klant het niet mee eens: die wilde best de kaartjes opzoeken en na sturen....

Tja sorry, maar ik kan dat artikel niet meer als nieuwe verkopen en heb dus schade aan mijn product.


Zo werkt het niet. Je hebt als consument het recht een product in situ uit te testen. Ik mag dus met een badpak het water in of met wielrenschoenen gaan fietsen met klikpedalen, ook als het artikel daarna niet meer in nieuwstaat is.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:43

[quote="Peerke_"]

Waar heb je deze onzin vandaan ? :+

[quote]
"De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken.
Kort gezegd: je mag wettelijk gezien kijken of het product voldoet aan de eisen (“uitproberen”) maar als je meer doet (“gebruiken”) en daardoor ontstaat schade, dan moet je die schade vergoeden. De discussie wat uitproberen is, blijft natuurlijk bestaan."

Produkten die niet hygiënisch zijn om te retourneren, vallen überhaupt niet onder het recht om te retourneren, dus geen zorgen over de aankoop van een vieb.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers