Trailer kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
woemp
Berichten: 466
Geregistreerd: 14-04-17

Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 20:37

Het is zover.. ik ga me een trailer aanschaffen voor het vervoer van 2 paarden.

Wat is een goed merk van trailer?CHEVAL LIBERTÉ, ifor Williams, ...??
Kopen in Belgie of nederland?
Zouden we best nieuw kopen of is tweedehands ook betrouwbaar? En welke site zal ik dan best bekijken? Ik heb alleen maar schrik dat de bodem ofzo niet goed meer is en we de verborgen gebreken niet zien..

Alle tips zijn meer dan welkom!

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:07

Mijn trailer van bijna 3 jaar oud, tweepaards en aluminium staat te koop hij HBL in Lunteren. Ik ben er altijd netjes op geweest. Goed schoongemaakt en droog gemaakt altijd. Heeft het eerste jaar onder afdak gestaan. Het is een humbaur xanthos. Als je een betrouwbare bijna nieuwe trailer zoekt..... Overigens niet meer in mijn bezit. Ingeruild voor een anderhalf ivm blessure 1 paard en dus niet meer met twee tegelijk op pad.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:51

Ga eens informeren bij Zuidzijde Trailers in Goudriaan, nieuw en 2e hands. Ook voor eventuele aankoopkeuring van een andere trailer.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:12

Als je niet te veel haast hebt, is onze Westfalia Saturnus te koop.
Niet de jongste ('84-er), heeft ook wat werk maar vloer en onderstel is goed; wanden niet allemaal en de reserveband is ver over de houdbaarheidsdatum. Prijs is daar ook naar.

Indien gewenst, een bak reserve onderdelen.

woemp
Berichten: 466
Geregistreerd: 14-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 18:22

MyChoice schreef:
Mijn trailer van bijna 3 jaar oud, tweepaards en aluminium staat te koop hij HBL in Lunteren. Ik ben er altijd netjes op geweest. Goed schoongemaakt en droog gemaakt altijd. Heeft het eerste jaar onder afdak gestaan. Het is een humbaur xanthos. Als je een betrouwbare bijna nieuwe trailer zoekt..... Overigens niet meer in mijn bezit. Ingeruild voor een anderhalf ivm blessure 1 paard en dus niet meer met twee tegelijk op pad.


ik heb hem gevonden :D wat is de reden van verkoop? toch niets aan de trailer zelf hoop ik?

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:27

Staat erbij ;-) Een van m'n paarden heeft artrose en ik ga dus niet meer met twee paarden tegelijk op pad. Dus lichtere auto en een anderhalfpaardstrailer gekocht.


Die Xanthos is in superstaat. Ben er super zuinig op geweest. En hij is helemaal nagezien door HBL voordat hij online kwam.
Laatst bijgewerkt door MyChoice op 12-08-20 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Silkewx
Berichten: 1
Geregistreerd: 12-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 18:27

hoi hoi. Ik zou bij de Boer Pesse gaan kijken daar hebben ze goede trailers en aanhangwagens :)
Groetjes!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:07

Ik ben zelf zoekende naar een 1,5 paards, en zit dus ook verschillende merken te overwegen.

Heb je een reden voor speciaal de Cheval en/of de Ifor? De vooruitloop bv. Als die niet zo van belang is zijn er massa andere merken die in aanmerking kunnen komen. Humbaur, Blomert enz enz.

Voor mij persoonlijk zijn criteria op z'n minst alu bodem, bij voorkeur de hele trailer alu. Ook met reden dat de trailer nu buiten moet staan. Bij ons vorige huis had ik een carport waar die onder kon, dat heb ik bij het nieuwe huis niet. Alu is toch minder vatbaar voor rotten dan hout.
Hoogte verstelbare stangen, aangezien mijn paarden niet zo heel erg groot zijn en de meeste stangen voor hun eigenlijk te hoog hangen. Gebruikt of nieuw, tja nieuw hangt een prijskaartje aan. En aangezien ik de trailer niet zo heel veel ga gebruiken ga ik wel voor een jonge gebruikte. Welke sites, op zich durf ik rustig via MP ergens gaan kijken. Meeste vindt je toch bij een handelaar die daar adverteert.

Tot nu toe heb ik gehad, Blomert, Sluis, Humbaur. En gereden met massa meer merken. Er zijn erbij die ik met geld toe nog niet zou willen hebben, welke merken laat ik in het midden anders krijg ik half bokt over me heen :+ Wil wel zeggen, ik heb de Cheval een x aantal jaar geleden bekeken, hij kon mij niet bekoren. Maar ik weet niet hoeveel die in de laatste jaren verbeterd is (al lees ik wel toch nog steeds op Duitse fora minder goede berichten over dat merk). Ik vond hem rammelig, niet zo stabiel als ik erin stond te wiebelen, en kwa afwerking was ik ook niet echt gecharmeerd. Maar goed het is een paar jaar terug dat ik die bekeken heb. Ik ben toen voor een Humbaur gegaan.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:29

Ik ben ook aan t rondkijken voor een tweedehandse, 1,5 paards.
Zelf te weinig verstand om particulier te kopen helaas... vind dat toch spannend....

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:10

Bij Zuidzijde knappen ze ook 2e hands trailers op en leggen er dan een nieuwe alu bodem in. Je zou daar eens kunnen informeren.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:36

cissy schreef:
Bij Zuidzijde knappen ze ook 2e hands trailers op en leggen er dan een nieuwe alu bodem in. Je zou daar eens kunnen informeren.


Haai Zus :wave: :D Zover gaat mijn pasje niet, ik mag maar tot Zwolle :+ :') Of te wel heel Nederland door voor een trailer........ ehmmm nope.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:30

100% Zuidzijde! Fijne mensen en zeer betrouwbaar!
Laatst bijgewerkt door 00000000 op 13-08-20 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:31

Muze schreef:
Ik ben ook aan t rondkijken voor een tweedehandse, 1,5 paards.
Zelf te weinig verstand om particulier te kopen helaas... vind dat toch spannend....


Zou eens bij Zuidzijde gaan kijken, zo zijn wij pas aan de onze gekomen.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:42

rina schreef:
cissy schreef:
Bij Zuidzijde knappen ze ook 2e hands trailers op en leggen er dan een nieuwe alu bodem in. Je zou daar eens kunnen informeren.


Haai Zus :wave: :D Zover gaat mijn pasje niet, ik mag maar tot Zwolle :+ :') Of te wel heel Nederland door voor een trailer........ ehmmm nope.


Dan kom je maar hier even bakkie doen... :wave: Y)(^)

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Re: Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:13

Ik heb onlangs mijn houten Atec starline ingeruild voor een nette cheval en ben daar super tevreden over. Het is een 1,5 die wij hebben. Ik was erg blij met mijn Atec maar wilde naar aluminium over. Ligt fijn achter de auto. Deze trailer kwam toevallig op mijn pad via onze eigen dealer, tweedehands zijn deze erg gewild en lastig te vinden heb ik al vaker gehoord. Wij hebben hem wel via de dealer aangeschaft en niet via particulier.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:56

Hier ook opzoek. Ik ga sowieso kijken bij zuidzijde en bij peters aanhangers. Ben nog zoekende voor verdere locaties/dealers.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:14

Ik heb in elk geval contact gehad met de boer, Marks aanhangerwereld, zuidzijde.
En voskamp.

Edit: de een biedt wel garantie, de ander niet.//

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:04

Ik heb goede ervaringen met Kraay in Nijkerk.
Heel fijn adres. Hebben ook goede 2e handse trailers, voornamelijk van het merk Bockmann.

LaDonna75

Berichten: 2126
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 17:40

Voskamp Hall in Eerbeek heeft eerlijke trailers en heel goede service.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:10

Wij wilde in eerste instantie ook voor de cheval, maar vond hem in het echt tegenvallen. Afwerking is matig en aan de binnenkant vind ik hem er niet zo solide uitzien.
Wij hebben nu een proline chamonix gekocht, omdat de zadelkamer toen in de aanbieding was, hebben we €150 meer neer moeten tellen dan voor de cheval, maar hebben we veel meer degelijkheid.
De proline heeft geen aluminium bodem, maar een kunstofbodem waar ze 20 jaar garantie op geven.
Afbeelding
Die van ons is 1,5, maar je hebt ook een 2 paards :)
https://www.aanhangwagens-westbrabant.n ... entrailer/

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:38

Ik heb een volledig aluminium weijer cavalier gekocht. Tweepaards.
Bij mvm paardentrailers in Drenthe.
We zijn eigenlijk op de bonnenfooi gaan kijken en we mochten er alles mee. Mochten erin en eronder kruipen en proefritje maken. Nergens werd moeilijk om gedaan. Heel prettig.
En ik ben blij met mn trailer :)

Zij zitten met name in de jonge trailers van aluminium of polyester. Doen ook inruil.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:32

Ik ben ook aan het sparen voor mijn eigen trailer en zie van alles voorbij komen. Maar waar moet je op letten als je gaat kijken?

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:04

Aantal jaar terug mijn trailer gekocht.
ik vond vooral belangrijk dat de trailer stevig en degelijk is.
dus de bodem (aluminium) en dat er makkelijke panieksluitingen zitten op de stangen die vanaf buitenaf opengemaakt kunnen worden.

Ik ben uiteindelijk voor een nieuwe Bockmann uno gegaan in volledig aluminium. Een hele uitgave.

Wat mij uiteindelijk voor de bockmann heeft laten besluiten is dat de wanden stuk stijver waren dan van goedkopere aluminium varianten en de wegligging. Toen ik mijn paard laadde in de nieuwe trailer viel mij op hoe stil deze was met het betreden. De andere houten trailer begon dan alle kanten wat te schudden.

Bij zowel hout als aluminum vind een trapbescherming rondom erg handig ivm schade aan de wand en dus vocht aan de hout wanden. Verder de kitnaden dat deze er nog goed uitzien.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:55

Bij de aankoop van een tweedehands trailer vooral ook even goed eronder kijken. Kijken of je roestplekken ziet. Ook bij de assen waar de wielen aan bevestigd zitten.
Kijk goed of er roest onder een deurtje zit, bij de scharnieren van de klep of dat ze niet simpelweg een nieuwe vloer over een verrotte vloer geknalt hebben..

woemp
Berichten: 466
Geregistreerd: 14-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 22:36

Hutcherson schreef:
Bij de aankoop van een tweedehands trailer vooral ook even goed eronder kijken. Kijken of je roestplekken ziet. Ook bij de assen waar de wielen aan bevestigd zitten.
Kijk goed of er roest onder een deurtje zit, bij de scharnieren van de klep of dat ze niet simpelweg een nieuwe vloer over een verrotte vloer geknalt hebben..


heb je dit gevaar ook bij een aluminium trailer? daar is het enkel de assen controleren want de bodem zal toch wel ok zijn?